Gå til innhold

EA: – Det digitale markedet vil ta over innen to år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De vil vel spare penger på dvd cover osv, tipper jeg. De dropper jo manualer i papirform for noen år siden. Fordi det var dyrt å lage.

 

Og ironien her er at digitale kopier koster mer enn fysiske. Denne bransjen er helt på trynet.

Nedlastbare spill er ofte dyrere siden de er raskere og enklere å kjøpe en fysiske versjoner.

 

Dvs målgruppen er de som har dårlig tid, er late eller dumme/ uopplyste.

 

Dette gjelder ikke bare EA men også steam og de med egent salg som WOW eller elder scrol online.

 

Produksjons og salgskostnader har ingen betydning for salgspris så lenge de ikke taper penger.

 

Du tar den prisen du får mest fortjeneste for.

Lenke til kommentar

De vil vel spare penger på dvd cover osv, tipper jeg. De dropper jo manualer i papirform for noen år siden. Fordi det var dyrt å lage.

 

Eller for å spare miljøet pga. det egentlig bare er søppel. Vet ikke om du snakker kun om EA nå eller generelt. Men alle spill jeg har kjøp (bortsett fra ea spill, kjøper ikke ea spill av prinsipp) så har jeg fått manual i hvert et cover.

Lenke til kommentar

Han har nok rett, trist nok. Håper det kun er en besluttning EA tar for da er det ikke så veldig farlig, ettersom det ikke lengre blir kjøpt inn EA-spill her i huset (takket være origin).

 

Og før dere begynner å mase om at origin er det samme som steam osv så er det en prinsipp sak.

 

Les igjen. Han sier ikke at digitale spill vil ta over. Han sier at mesteparten av fortjenesten vil komme fra digitale spill. Du vil trolig ha fysiske disker de neste 10 årene, også fra EA.

 

Langvarig leietjeneste kalles det.

Lenke til kommentar

 

De vil vel spare penger på dvd cover osv, tipper jeg. De dropper jo manualer i papirform for noen år siden. Fordi det var dyrt å lage.

 

Eller for å spare miljøet pga. det egentlig bare er søppel. Vet ikke om du snakker kun om EA nå eller generelt. Men alle spill jeg har kjøp (bortsett fra ea spill, kjøper ikke ea spill av prinsipp) så har jeg fått manual i hvert et cover.

Snakker om EA, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...