Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Min PSU har tatt kvelden, og jeg må erstatte denne. Er student, så har lite penger å legge i en PSU, så jeg lurte på om det er noe som taler spesielt i mot Cooler Master MWE 650W som er på tilbud hos Komplett nå? Jeg har veldig lite peiling når det kommer til datakomponenter, så jeg er ikke 100% sikkert på hva jeg trenger, men har en Corsair CX750M nå. Jeg tok og fylte inn hva jeg har av komponenter på en "kalkulator" og kom vel frem til 450W som nødvendig, men jeg veit jo egentlig ikke. 

Legger ved lenken til strømforsyningen jeg snakker om.

 

https://www.komplett.no/product/1128550/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/cooler-master-mwe-gold-psu-650w

 

Jeg har fått PC'n gratis, så jeg er ikke helt stødig på hva jeg har av komponenter heller, det er bare noe jeg har googlet meg frem til, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil som oftest ha en PSU som er dobbel så stor da PSUen opererer best på 50% load.

Hva er maks budsjettet ditt?

 

 

Leser på MWE 650W du har linket til å jeg er ikke helt fornøyd med det jeg leser!

Ville til nøds gått for denne:

https://www.komplett.no/product/915833/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/corsair-tx750m-750w-psu

 

 

Men den gamle PSUen din, har du sjekket opp i om det fortsatt er garanti og reklamasjon på den? Er jo 5års reklamasjon på PSUene.
Å produsentene gir ofte mellom 5 og 12 års garanti på sine PSUer.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Min PSU har tatt kvelden, og jeg må erstatte denne. Er student, så har lite penger å legge i en PSU, så jeg lurte på om det er noe som taler spesielt i mot Cooler Master MWE 650W som er på tilbud hos Komplett nå? Jeg har veldig lite peiling når det kommer til datakomponenter, så jeg er ikke 100% sikkert på hva jeg trenger, men har en Corsair CX750M nå. Jeg tok og fylte inn hva jeg har av komponenter på en "kalkulator" og kom vel frem til 450W som nødvendig, men jeg veit jo egentlig ikke. 

 

Legger ved lenken til strømforsyningen jeg snakker om.

 

https://www.komplett.no/product/1128550/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/cooler-master-mwe-gold-psu-650w

 

Jeg har fått PC'n gratis, så jeg er ikke helt stødig på hva jeg har av komponenter heller, det er bare noe jeg har googlet meg frem til, hehe.

Noen forslag her:

https://classic.prisjakt.no/product.php?j=3397016,4159385,5142057,3397017,4822090,4398209,4398210,5142056

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som har hatt endel tull med gamle AX-serien? Syns mange av dem har dødd, merkbart større andel enn endel andre varianter. De dør heldigvis uten å ta med seg andre ting, men likevel.

Ikke merket noe selv.

 

Jeg har en AX850 liggende som fungerte helt fint sist jeg sjekket i vår.

Nåværende maskin har en AX860 kjøpt i 2016, overstrømvern slo ut da jeg testet en 2000W custom bios på 2080 Ti, men ingenting døde  :) 

Lenke til kommentar

Merkelig. Har du sjekket rundt om på det store web om det er flere som har hatt tull?

 

evt hvordan er strømmen i boligen din? Noe jojo spenninger?

 

AX serien skal jo være solid, kvalitet, å det ser du jo også med at den ikke tar livet av andre komponenter, men uansett veldig merkelig.

 

Ja, det er litt snodig. Virker som det er kondensatorene som popper på dem. Men hvilken, er ikke godt å si.

 

Vi har hatt noen issues med AX1200i, også. Lager ulyd og PCen er generelt ustabil, men ikke noen eksplosjoner der. Kanskje annen oppbygning?

 

Jeg svartelister dem ikke, men jeg syns det er litt rart av det er sånn. Har ca like mange EVGA G3, og der har ingen dødd enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

 

Du vil som oftest ha en PSU som er dobbel så stor da PSUen opererer best på 50% load.

Hva er maks budsjettet ditt?

 

 

Leser på MWE 650W du har linket til å jeg er ikke helt fornøyd med det jeg leser!

Ville til nøds gått for denne:

https://www.komplett.no/product/915833/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/corsair-tx750m-750w-psu

 

 

Men den gamle PSUen din, har du sjekket opp i om det fortsatt er garanti og reklamasjon på den? Er jo 5års reklamasjon på PSUene.
Å produsentene gir ofte mellom 5 og 12 års garanti på sine PSUer.

 

 

Jeg er ikke helt sikker på hva som har skjedd, men det ser ut som om det har kommet en fysisk skade på støpselet som kobles til fra stikkontakten. Vet ikke helt hva som har skjedd, men er ganske sikker på at det er en brukerfeil og ikke reklamasjon. Har heller ikke noen kvittering å vise til da jeg har fått det gratis. 

 

Budsjettet mitt vet jeg ikke helt hva er, men hadde lyst til å komme unna med så lite som mulig, ettersom jeg ikke har noe ekstra penger liggende. Vurderte en liten periode å bare klaske til med Evga SuperNova G3 750W som trådstarter anbefalte, men ble jo dobbelt så dyrt omtrent. 

 

Takk! Noen av disse du ville spesielt anbefalt siden det er ca samme pris?


Si jeg setter grense på 1200kr, er da Evga G3 beste alternativ?

Lenke til kommentar

Ja, det er litt snodig. Virker som det er kondensatorene som popper på dem. Men hvilken, er ikke godt å si.

 

Vi har hatt noen issues med AX1200i, også. Lager ulyd og PCen er generelt ustabil, men ikke noen eksplosjoner der. Kanskje annen oppbygning?

 

Jeg svartelister dem ikke, men jeg syns det er litt rart av det er sånn. Har ca like mange EVGA G3, og der har ingen dødd enda.

Men godt du har garanti på dem.

Men kjipt uansett!

AXi er jo laget av Flextronic og AX av Seasonic. Begge der skal være solide PSU "byggere".

Har du vurdert å sende Corsair en mail på dette her? Siden det virker som du har et en del problemer med en del av de. Hvor mange har du av AX serien? 5? evt hvor mange har gått i stykker?

 

Men uansett til alle her i tråden, der ser du hvorfor du vil ha en kvalitets PSU, den dreper ikke resten av byget ditt! (litt skremselspropaganda, hadde det vert en chieftec/northQ/mist så hadde du mistet resten av komponentene og)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

 

 

 

Jeg er ikke helt sikker på hva som har skjedd, men det ser ut som om det har kommet en fysisk skade på støpselet som kobles til fra stikkontakten. Vet ikke helt hva som har skjedd, men er ganske sikker på at det er en brukerfeil og ikke reklamasjon. Har heller ikke noen kvittering å vise til da jeg har fått det gratis. 

 

Budsjettet mitt vet jeg ikke helt hva er, men hadde lyst til å komme unna med så lite som mulig, ettersom jeg ikke har noe ekstra penger liggende. Vurderte en liten periode å bare klaske til med Evga SuperNova G3 750W som trådstarter anbefalte, men ble jo dobbelt så dyrt omtrent. 

 

Takk! Noen av disse du ville spesielt anbefalt siden det er ca samme pris?

 

 

Si jeg setter grense på 1200kr, er da Evga G3 beste alternativ?

Har du prøvd ny strømkabel til PSU? Kan være så enkelt som det der ;) Fort gjort å glemme i farten!

Lenke til kommentar

Ser ut som du har hatt en liten kortslutning der. Da er det nok like greit å kjøpe ny enn at du er veldig flink med lodding osv, men PSUen kan fortsatt være gåen. Ha det som et lite prosjekt en dag du ikke har noe å gjør på :)

Tenkte bare å kjøpe ny ja. Mulig jeg hadde klart å lodde den, men litt ubehagelig å ikke føle seg trygg på noe som ved maksimal uflaks kan starte brann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som du har hatt en liten kortslutning der. Da er det nok like greit å kjøpe ny enn at du er veldig flink med lodding osv, men PSUen kan fortsatt være gåen. Ha det som et lite prosjekt en dag du ikke har noe å gjør på :)

Tenkte bare å kjøpe ny ja. Mulig jeg hadde klart å lodde den, men litt ubehagelig å ikke føle seg trygg på noe som ved maksimal uflaks kan starte brann.

Lenke til kommentar

Fractal Design ION serien er ny serie fra FD.

Ser veldig lovene ut! Prisen er ikke den verste å den er platina sertifisert! Samt støysvak. 860W så spinner ikke vifta før du drar hele 300W ut av den. 660W 200W etc ;)

 

I følge de få testene som er ute så virker den serien veldig låvene ut med tanke på pris å effektivtet! Blir nok en liten oppdatering i første post når det kommer flere tester ut! +++ 10års garanti som virker veldig lovene!

 

 

 

 

 

Takk til Noreng på en annen tråd om denne serien :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men godt du har garanti på dem.

Men kjipt uansett!

AXi er jo laget av Flextronic og AX av Seasonic. Begge der skal være solide PSU "byggere".

Har du vurdert å sende Corsair en mail på dette her? Siden det virker som du har et en del problemer med en del av de. Hvor mange har du av AX serien? 5? evt hvor mange har gått i stykker?

 

Men uansett til alle her i tråden, der ser du hvorfor du vil ha en kvalitets PSU, den dreper ikke resten av byget ditt! (litt skremselspropaganda, hadde det vert en chieftec/northQ/mist så hadde du mistet resten av komponentene og)

Kan skrive under på det. Min forrige PSU døde pga et lynnedslag som var bokstavelig talt rett over huset her. Den døde og alt det andre overlevde. Derfor kjøpte jeg en ny Corsair etter at den forrige ble tatt av lynet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men godt du har garanti på dem.

Men kjipt uansett!

AXi er jo laget av Flextronic og AX av Seasonic. Begge der skal være solide PSU "byggere".

Har du vurdert å sende Corsair en mail på dette her? Siden det virker som du har et en del problemer med en del av de. Hvor mange har du av AX serien? 5? evt hvor mange har gått i stykker?

 

Men uansett til alle her i tråden, der ser du hvorfor du vil ha en kvalitets PSU, den dreper ikke resten av byget ditt! (litt skremselspropaganda, hadde det vert en chieftec/northQ/mist så hadde du mistet resten av komponentene og)

 

AX1200 er lagd av Flextronics. Jeg hadde en slik med coilwhine, men det ga seg etter et par uker med bruk.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan skrive under på det. Min forrige PSU døde pga et lynnedslag som var bokstavelig talt rett over huset her. Den døde og alt det andre overlevde. Derfor kjøpte jeg en ny Corsair etter at den forrige ble tatt av lynet.

Seasonic, Flextronic og Super Flower er ganske safe å velge :)

 

 

Selvfølgelig har du andre som KAN lage gode PSUer. Men ja! disse 3 her er noe jeg kan anbefale på det sterkeste! (de er OEM hos flere "merker".)

 

 

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...