Gå til innhold

Liveblogg kl 20:00: Nå kommer Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler meg litt lat i dag så jeg sakser inn det jeg skrev i den andre tråden rundt disse bildene som visstnok har lekket av Galaxy S5:

 

 

Hadde faktisk forventet litt større utvendige forskjeller ettersom Samsung fikk mye kritikk for at Galaxy S4 var for lik Galaxy S3, dette ser jo faktisk ut til å bli enda mer lik.. Det å øke størrelsen virker også passe idiotisk da Galaxy S4 er mer enn stor nok fra før av og de som ønsker en enda større telefon har jo Galaxy Note serien.

 

Spesifikasjonene er også et eneste stor gjesp med en marginal overgang fra Qualcomm Snapdragon 800 til 801 som i bunn og grunn kun betyr en liten økning i frekvenser men nøyaktig samme arkitektur som Snapdragon 800. Dette 20-megapiksel kamera sier ikke så mye før vi får se lysfølsomheten og hvordan det er i praksis men virker jo som Samsung bare kaster seg på megapikseljaget som vanlig nå som både Nokia og Sony har begynt å legge seg på disse tallene, men de har jo begge fordelen av god lysfølsomhet, spesielt Nokia med sin PureView serie.

 

Men kjenner jeg ikke helt klarer å ta dette som god fisk, tviler sterkt på at Samsung sier seg fornøyd med det her etter de uttalte at de var misfornøyde med Galaxy S4 salget og følte det hadde mye å gjøre med at den ikke skilte seg godt nok ifra Galaxy S3. De kan da umulig si seg fornøyd med såpass liten evolusjon som det skisseres her.

Kan se ut som mobilmarkedet har møtt vegen og stagnerer, nå er jo selv hoppet i SoC og ytelse temmelig minimal mellom generasjonene, står jo nesten stille.

 

 

EDIT:

 

Dekselet bak ser for øvrig forferdelig ut, men det blir jo en høyst subjektiv sak.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Føler meg litt lat i dag så jeg sakser inn det jeg skrev i den andre tråden rundt disse bildene som visstnok har lekket av Galaxy S5:

 

 

Hadde faktisk forventet litt større utvendige forskjeller ettersom Samsung fikk mye kritikk for at Galaxy S4 var for lik Galaxy S3, dette ser jo faktisk ut til å bli enda mer lik.. Det å øke størrelsen virker også passe idiotisk da Galaxy S4 er mer enn stor nok fra før av og de som ønsker en enda større telefon har jo Galaxy Note serien.

 

Spesifikasjonene er også et eneste stor gjesp med en marginal overgang fra Qualcomm Snapdragon 800 til 801 som i bunn og grunn kun betyr en liten økning i frekvenser men nøyaktig samme arkitektur som Snapdragon 800. Dette 20-megapiksel kamera sier ikke så mye før vi får se lysfølsomheten og hvordan det er i praksis men virker jo som Samsung bare kaster seg på megapikseljaget som vanlig nå som både Nokia og Sony har begynt å legge seg på disse tallene, men de har jo begge fordelen av god lysfølsomhet, spesielt Nokia med sin PureView serie.

 

Men kjenner jeg ikke helt klarer å ta dette som god fisk, tviler sterkt på at Samsung sier seg fornøyd med det her etter de uttalte at de var misfornøyde med Galaxy S4 salget og følte det hadde mye å gjøre med at den ikke skilte seg godt nok ifra Galaxy S3. De kan da umulig si seg fornøyd med såpass liten evolusjon som det skisseres her.

Kan se ut som mobilmarkedet har møtt vegen og stagnerer, nå er jo selv hoppet i SoC og ytelse temmelig minimal mellom generasjonene, står jo nesten stille.

 

 

EDIT:

 

Dekselet bak ser for øvrig forferdelig ut, men det blir jo en høyst subjektiv sak.

 

1up

Lenke til kommentar

Som hardbarka Samsung-fan siden S1, så blir nok dette den første toppmodellen jeg hopper over hvis disse ryktene stemmer. Baksiden på de lekkede bildene er grusomt stygg og etter alle ryktene om unibody og metallisk design, kan jeg nesten ikke tro at noen i toppen av selskapet valgte å godkjenne dette og kjøre på med den baksida der. Ser ut som et grusomt billig drittdeksel, for å være helt ærlig, og jeg har faktisk likt designet på Samsung sine telefoner opp til nå. Rammen er større enn på S4, og telefonen er fysisk større, noe jeg syntes er veldig negativt. Har hatt både Note og Note 2 i tillegg til alle S-modellene, og jeg kutta ut min Note 2 til fordel for S4, da jeg følte størrelsen var litt mer behagelig til dagligdags bruk. Har ikke lyst på en enda større telefon, som appåtil har enda større ramme.

 

Hvis dette er den eneste telefonen de annonserer i dag, så blir det definitivt årets skuffelse på mobilfronten. Er ok om dette er en telefon som de lanserer ved siden av den beryktede Galaxy F-serien (den mer "eksklusive"), men ellers.. så.. lurer jeg på hva i all verden de driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

hvis den eneste grunnen til å lage den større er å få større batteri er det en tabbe, de fleste vil heller ha tykkere mobil enn å ha en som er større en det de liker for å få større batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud, og her har jeg gått å vurdert å handle Samsung om en 8 ukers tid når jeg er ferdig med kontrakten på min HTC One.

 

Nekter å tru at Samsung kan slippe den greia der som flaggskipet for 2014.

 

Størrelse som en Note 3, bare med mindre skjerm, mer bezel og en forferdelig stygg bakside.

 

GG Samsung.

 

Nei, LG G2 leder fortsatt valget som min neste telefon.

Men vi får se klokka 20.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt lenger ned på linken under ser man litt flere bilder av telefonen.

 

HER

 

Hvis det er sånn den faktisk ser ut, er jeg i stor tvil.

Jeg syns det prikkete designet på S4 var helt horribelt.

Den ene modellen het jo Galaxy S4 Black Mist, men den hadde jo en FANTASTISK stygg blå-metall-ish farge. Og den prikkede skjermen foran gjorde også slik at LED-indikatoren på framsiden fungerte heller dårlig.

 

Håper virkelig ikke det er sånn den ser ut, men det ser ut som utseendet blir en stor skuff.

Lenke til kommentar

Dette kan jo muligens være "billig versjonen" (dem skulle vel kanskje lansere 2 versjoner?)
Man kan jo i alle fall håpe !

Jeg har ikke noe i mot en litt større telefon, men den her var drit stygg !!!

 

Edit:

Det ser også ut som om det er en stor stygg lader til den ??? :s

Endret av Titanium87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bildene i seg selv fremstår jo ganske legitime tatt i betraktning av at de ser ut til å oppholde seg på et presserom, er jo ikke unormalt at utvalgt presse blir invitert på en liten privatseanse som det her før lansering. Det er jo dog litt merkelig at Samsung skal være såpass lite kritiske til å vise frem produktet før lansering, og det virker jo enda mindre sannsynlig at de lar folk stå å ta bilder og det hele..

 

Kan jo stemme bra at dette er den rimeligere modellen som de da kanskje ikke er så utrolig nøye med, også vises det forhåpentligvis frem en premiummodell på showet senere? Spørsmålet er jo om selve spesifikasjonene blir noe særlig annerledes for selv om designet var alt for likt S3 og S4, og bakdekslet er grisestygt så er jo ikke spesifikasjonene mye å hoppe i taket for det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler meg litt lat i dag så jeg sakser inn det jeg skrev i den andre tråden rundt disse bildene som visstnok har lekket av Galaxy S5:

 

 

Hadde faktisk forventet litt større utvendige forskjeller ettersom Samsung fikk mye kritikk for at Galaxy S4 var for lik Galaxy S3, dette ser jo faktisk ut til å bli enda mer lik.. Det å øke størrelsen virker også passe idiotisk da Galaxy S4 er mer enn stor nok fra før av og de som ønsker en enda større telefon har jo Galaxy Note serien.

 

Spesifikasjonene er også et eneste stor gjesp med en marginal overgang fra Qualcomm Snapdragon 800 til 801 som i bunn og grunn kun betyr en liten økning i frekvenser men nøyaktig samme arkitektur som Snapdragon 800. Dette 20-megapiksel kamera sier ikke så mye før vi får se lysfølsomheten og hvordan det er i praksis men virker jo som Samsung bare kaster seg på megapikseljaget som vanlig nå som både Nokia og Sony har begynt å legge seg på disse tallene, men de har jo begge fordelen av god lysfølsomhet, spesielt Nokia med sin PureView serie.

 

Men kjenner jeg ikke helt klarer å ta dette som god fisk, tviler sterkt på at Samsung sier seg fornøyd med det her etter de uttalte at de var misfornøyde med Galaxy S4 salget og følte det hadde mye å gjøre med at den ikke skilte seg godt nok ifra Galaxy S3. De kan da umulig si seg fornøyd med såpass liten evolusjon som det skisseres her.

Kan se ut som mobilmarkedet har møtt vegen og stagnerer, nå er jo selv hoppet i SoC og ytelse temmelig minimal mellom generasjonene, står jo nesten stille.

 

 

EDIT:

 

Dekselet bak ser for øvrig forferdelig ut, men det blir jo en høyst subjektiv sak.

 

Se på IPhone da. Har hatt nesten samme design siden IPhone 4. Det er langt ferre som klager på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det her kan jo bare ikke være flaggskipet. Ærlig talt.

Var det ikke snakk om en helt ny design for S5 fra en av sjefa i Samsung?

 

Dette er jo en S4 som har liggi litt for lenge i sola å blåst seg opp å begynt å bli markspist på baksiden.

 

Nei, 90% sikker på at det her er den billige S5'n eller en helt ny model.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...