Gå til innhold

Salget av AMDs grafikkprosessorer faller som en stein


Anbefalte innlegg

 

Jeg har lest de 35 linjene som artikkelen omfatter. men jeg finner ikke forklaringen på overskriften.

Hvis det er " i linkene" det siktes til så kan jeg lese dei uten abonnement i Hardware.no. Undres på hvor lang oppsigelsestiden er.

 

10% fall på ett kvartal er å falle som en stein. Det er absolutt ting å klage på i tek-nettverket, men jeg må innrømme at dine stadige innlegg i den retningen begynner å virke litt surmaget heller en konstruktivt.

 

AtW

 

Når noen bifaller dårlige ting går det letteste veien. :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker du varmt skjermkort med vifter som høres - velg AMD

Liker du kjøligere skjermkort som nesten ikke høres - velg Nvidia.

 

God helg!

 

 

Med unntak av referanseversjoner, er det du sier her usant.

 

Sapphires R9 290 får du for bare 3500,-. Da får du et kort som under load både er kjøligere og stillere enn referanse 780 ti. Samtidig yter det like bra som GTX 780, har 1GB mer VRAM og går forbi GTX 780 ti (6000,-) i Mantle-støttede BF4, og sannsynligvis også andre Mantle-spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Liker du varmt skjermkort med vifter som høres - velg AMD

Liker du kjøligere skjermkort som nesten ikke høres - velg Nvidia.

 

God helg!

Velkommen til min blokk-liste, LoveAmiga og Fleskelars trenger selskap.

Synes det er som fortjent. Burde heller lansere nye kort rnn drive med rebranding

Jada...

GK110: GTX Titan Black, GTX Titan, GTX 780 Ti, og GTX 780, hadde ikke overrasket meg om det kom noen 800-kort også basert på GK110 bare for å tømme lagrene også.

GK104: GTX 880M og GTX 870M = GTX 780M, 775M, GTX 770 og GTX 760 = GTX 680MX, GTX 680M, GTX 675MX, GTX 680, GTX 670, og GTX 660 Ti

GK106: GTX 770M, 765M, 760M = GTX 660, GTX 650 Ti Boost, og GTX 650 Ti

GK107: GT 755M, GT 750M, GT 745M, GT 740M, GT 735M, og GT 730M = GTX 660M, GT 650M, GT 645M, GT 640M, GT 640M LE, GTX 650, og GT 640

 

Nvidia driver jo definitivt ikke med rebranding nei. Skal jeg peke på prisen til GTX 770 før AMD kom med R9-serien og presset ned prislappen 1000 kr?

 

Liker spesielt at du mener det er positivt at AMD går nedover mens Nvidia som allerede overpriser de fleste kortene sine (med unntak av 760 og de nå utgåtte 660 og 650 Ti Boost) selger bedre? Det neste du sier er vel at det er dumt at Q-melk tar opp hylleplass i butikkene?

Å se deg ikke bare erkjenne men også understreke at nVidia overpriser sine kort er som musikk i mine ører!

 

Bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Liker du varmt skjermkort med vifter som høres - velg AMD

Liker du kjøligere skjermkort som nesten ikke høres - velg Nvidia.

 

God helg!

 

Med unntak av referanseversjoner, er det du sier her usant.

 

Sapphires R9 290 får du for bare 3500,-. Da får du et kort som under load både er kjøligere og stillere enn referanse 780 ti. Samtidig yter det like bra som GTX 780, har 1GB mer VRAM og går forbi GTX 780 ti (6000,-) i Mantle-støttede BF4, og sannsynligvis også andre Mantle-spill.

 

 

Synn ikkje mantledriveren fungerer særlig bra nå da :p

 

Dog håper jeg de får fart på mantledriveren før Bf5 kommer...

Lenke til kommentar
10% for et så stort selskap blir som om 10% av et lite land skulle blitt arbeidsledige på et år. Det er sykt mye :p
Liker ikke dette fordi jeg vil ikke at nvidia skal bli større enn amd. Konkuranse er bra damnit! 10% er dog et enormt tap.

10,4% på ett kvartal hadde vært veldig dramatisk om det hadde vært snakk om penger. Husk at her snakker de om antall enheter. Det er derfor jeg skriver det hadde vært veldig interessant å se hvordan dette påvirker økonomien.

 

APU er stort i antall og lavt i omsetning per enhet. Radeon R9-serien er lavt i antall og høyt i omsetning per enhet. APU-salget sviktet, men Radeon R9-salget har tatt helt av. Så hvordan summerer man dette opp til økonomiske tall? Det aner vi ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faller som en stein med en nedgang på 10.4%? Nå er det på tide å ta av tabloid-brillene... :nei:

 

Vel de faller med nesten 27% i ett vekstmarked og 10.4% totalt, det er faktisk ganske mye.. 1/10 av salget er plutselig borte totalt og 1/4 av ett annet marked.. Klart de føler dette.

 

Sliter fremdeles AMD/ATI med grafikkdrivere? Og hvordan går det med brikkesettene til AMD? Husker det var mye trøbbel her for endel år tilbake.. og endel begynner vel å bli ett tiår snart :) Husker jeg hadde mye trøbbel og det å bytte til Intel/NVidia var omtrent som en bryter fra driver/firmware trøbbel til å kunne bruke PCene. Rykte er viktig for alle selskaper.

Lenke til kommentar

Sliter fremdeles AMD/ATI med grafikkdrivere?

Nei, de har hatt gode drivere i over 5 år, Nvidia har også hatt sine driverproblemer (man snakker ikke om slikt ettersom Nvidia er "perfekt" og "har ikke driverfeil".)

Og hvordan går det med brikkesettene til AMD?

Helt greie de, ikke noe å klage på i forhold til drivere, funksjonalitetsmessig like bra som Intel. Problemet nå er heller at Intel har dratt fra AMD i prosessorytelse og at AMD ikke klarer å ta igjen forspranget.

Husker det var mye trøbbel her for endel år tilbake.. og endel begynner vel å bli ett tiår snart :)

Ja, det er nok en stund siden. Merkelig hvordan folk nekter å undersøke hvordan ting står til når de kjøper og heller lener tilbake på kunnskap som var relevant for 8-10 år siden.

Husker jeg hadde mye trøbbel og det å bytte til Intel/NVidia var omtrent som en bryter fra driver/firmware trøbbel til å kunne bruke PCene. Rykte er viktig for alle selskaper.

Rykte er viktig ja, men jeg skjønner ikke hva Nvidia har gjort for å få Geforce-ryktet sitt i dag ("Geforce er ti ganger mer stabilt, leverer bedre ytelse for penga, har bedre teknologi, og overklokker bedre") når det aller meste er rett og slett feil. Intel er på en annen side ikke mulig å kritisere for annet enn prislappen, som de sannsynligvis holder kunstig høy for at AMD skal holde seg i live.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Entusiaster betaler gjerne litt mer for bedre kvalitet over marginal ytelsesforskjell.

Problemet er at Nvidia i den siste tida har vært direkte fiendtlige mot entusiaster som liker å overklokke, de låser spenningsjustering, og dimensjonerer ikke kortene for å takle høyere effektforbruk enn de bruker ut av eska, GPU "Boost" tok det et år før man kunne skru av enkelt (og da gjennom et tredjepartsprogram,) og om du kjøper et kort som EVGA 780 Classified eller Lightning må du foreta en BIOS-flash for å kunne justere spenningen... AMD på sin side har aldri underdimensjonert sine skjermkort, og har heller aldri låst ned spenningsjustering med vilje, kortene er enkle å overklokke, og Boost-funksjonen skrus av med en gang man passerer Boost-frekvensen...

 

Driverkvaliteten den siste tida har ikke hatt store forskjeller, det var noen mindre forskjeller med 290X og drivere i et par uker før det ble fikset, mens begge sider har som vanlig hatt enkelte BETA-drivere med variabel kvalitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Liker du varmt skjermkort med vifter som høres - velg AMD

Liker du kjøligere skjermkort som nesten ikke høres - velg Nvidia.

 

God helg!

 

Med unntak av referanseversjoner, er det du sier her usant.

 

Sapphires R9 290 får du for bare 3500,-. Da får du et kort som under load både er kjøligere og stillere enn referanse 780 ti. Samtidig yter det like bra som GTX 780, har 1GB mer VRAM og går forbi GTX 780 ti (6000,-) i Mantle-støttede BF4, og sannsynligvis også andre Mantle-spill.

 

 

Nvidia sine kort bruker mindre effekt på samme ytelse per i dag, dette er da ikke noe å protestere på? Og med likeverdig kvalitet på kjølingen så vil da nvidia sine kort være stillere for en gitt ytelse. Det blir for dumt å protestere på slike selvfølgeligheter.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Sliter fremdeles AMD/ATI med grafikkdrivere?

Nei, de har hatt gode drivere i over 5 år, Nvidia har også hatt sine driverproblemer (man snakker ikke om slikt ettersom Nvidia er "perfekt" og "har ikke driverfeil".)

 

 

 

Ikke gode nok til at jeg kan force det outputet jeg vil til skjermen, istedet for det som mitt AMD-kort innbiller seg at skjermen takler. Og hvem er "man" i dette tilfellet? Mener du det er en konspirasjon mot å snakke om nvidia-driver-problemer?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Sliter fremdeles AMD/ATI med grafikkdrivere?

Nei, de har hatt gode drivere i over 5 år, Nvidia har også hatt sine driverproblemer (man snakker ikke om slikt ettersom Nvidia er "perfekt" og "har ikke driverfeil".)

 

 

 

Ikke gode nok til at jeg kan force det outputet jeg vil til skjermen, istedet for det som mitt AMD-kort innbiller seg at skjermen takler. Og hvem er "man" i dette tilfellet? Mener du det er en konspirasjon mot å snakke om nvidia-driver-problemer?

 

AtW

 

Jeg mener at hver gang jeg sliter med Nvidia-driverne og spør om hjelp på forum er det en av tre ting som skjer:

  1. PEBKAC
  2. Reinstall Windows (har aldri fungert)
  3. "Det var synd å høre, Nvidia har jo aldri driverproblemer, håper det løser seg for deg."

Alternativ 1 og 3 er de mest vanlige

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... med likeverdig kvalitet på kjølingen så vil da nvidia sine kort være stillere for en gitt ytelse ...

Meh, same, same. Vannblokker utjevner slike (små) forskjeller. Prisen på de billigste (klokkbare) utgavene blir viktigere når medfølgende kjøling kastes, jeg handler på butikktilbud og ikke etter merke.
Lenke til kommentar

 

... med likeverdig kvalitet på kjølingen så vil da nvidia sine kort være stillere for en gitt ytelse ...

Meh, same, same. Vannblokker utjevner slike (små) forskjeller. Prisen på de billigste (klokkbare) utgavene blir viktigere når medfølgende kjøling kastes, jeg handler på butikktilbud og ikke etter merke.

 

 

Utsagnet er helt sant helt uavhengig av dine prioriteringer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...