Gå til innhold

2 av 3 personer reiser, kan man ta med bagsje for 3 personer?


PROuser

Anbefalte innlegg

Vi har bestilt tur til Kina for 3 personer. Men pga omstendighetene kan bare to av oss reise. Det er ikke mulig å avbestille den siste uten videre.

 

Det er spesifisert 20 kg bagasje for hver person.

Er det noen mulighet for at vi to som reiser kan ta med 60 kg bagasje totalt? Vi har jo betalt for 3 personer..

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snips f.eks. Ryan Air som er et "billigselskap" har en bagasjepolitikk som er helt forferdelig.

Ryanair endret sine bagasjeregler fra 1. desember, både for hva du kan ha med i kabinen, og priser for innsjekket bagasje. Ikke så mye forskjell lenger.

 

Til TS: Si fra når du får svar fra flyselskapet ditt, dette kan være en problemstilling for flere.

Lenke til kommentar

Det er 3 forskjellige flyselskap, men alt bestilt via Travelpartner.. Men finner ikke konkret svar på deres side.. Men skal se om jeg finner noe kontaktinfo, slik at jeg kan spør dem..

 

Taxfree er jo forståelig. Det går jo på person.

Men bagasje og kroppsvekt er noe man ha betalt for. Og hvorfor skulle den være avhengig av personen som ikke reiser.

Vi lurte på å bytte til annen person, men det var nesten komplett umulig for de fleste flyselskap.. Så det kunne vi bare glemme.. Men siden billetten er betalt, og ikke avbestilt, hadde det vært pratisk om man kunne ta med seg de ekstra 20 kg med bagasje.. Særlig på vei hjem...

Lenke til kommentar

Vi har bestilt tur til Kina for 3 personer. Men pga omstendighetene kan bare to av oss reise. Det er ikke mulig å avbestille den siste uten videre.

 

Det er spesifisert 20 kg bagasje for hver person.

Er det noen mulighet for at vi to som reiser kan ta med 60 kg bagasje totalt? Vi har jo betalt for 3 personer..

 

:hmm:

Hvis du løser alle 3 bilettene så tror jeg ikke det er noe problem at du har med Skybert og bagasjen hans :)

 

Du kan jo sende en mail til kundeservicen så er de sikkert greie nok til å ordne opp siden de ikke lot deg avbestille biletten :)

Endret av EvilSeagull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis du løser alle 3 bilettene så tror jeg ikke det er noe problem at du har med Skybert og bagasjen hans :)

 

Trodde det kunne bli et stort problem når han ikke booker inn på flyet.. Blir han da ikke ropt opp på høytalerne? og trodde de måtte finne bagasjen hans og ta den ut av flyet pga sikkerheten..

Men vet ikke jeg..

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du løser alle 3 bilettene så tror jeg ikke det er noe problem at du har med Skybert og bagasjen hans :)

 

Trodde det kunne bli et stort problem når han ikke booker inn på flyet.. Blir han da ikke ropt opp på høytalerne? og trodde de måtte finne bagasjen hans og ta den ut av flyet pga sikkerheten..

Men vet ikke jeg..

 

Du kan jo fortelle de at vennen dit kom seg til Kina på egenhånd og du lovte å ta med bagasjen ;)

 

Jeg synes ikke det er å lyve siden du allerede har betalt for bagasjen

Lenke til kommentar

Å sjekke inn bagasjen under navnet til den tredje passasjeren er bare å glemme. Det nærmeste en kunne håpe på er velvilje fra flyselskap/reisebyrå som frivillig lar en av dere overta bagasjekvoten. Uten at jeg skal si definitivt at det ikke går (jeg har stort sett 3x23kg bagasjekvote når jeg reiser langt, flyselskapene kan få det til hvis de vil) ser jeg det som så usannsynlig at jeg ikke ville brukt noe energi på det med mindre behovet for å ta med denne ekstra bagasjen er voldsomt stort.

 

Men det er jo uansett pes å dra på så mye ... ?

Lenke til kommentar

Det spiller neppe noen rolle at dere har kjøpt billetter for 3 personer, det er antallet personer som reiser som får med seg bagasje. Ved "no-show" vil flyselskapet kunne fylle opp flyet med stand by-passasjerer, og da blir både "ditt" 3. sete og tilhørende bagasjekvote solgt en gang til og fylt opp av andre.

 

Du er klar over at du har rett til å få refundert avgiftene for den som ikke reiser, selv om du ikke får tilbake hele prisen for flybilletten? Du må informere flyselskapet om at en av dere ikke skal reise likevel, før flyet går, og rette et krav om dette til selskapet. De fleste selskaper tar et gebyr for dette, men på en såpass lang (dyr?) reise bør det likevel bli en del tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...