Gå til innhold

Slik blir Microsofts Windows Phone 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

håper vi får muligheten til å velge mellom underholdningsvolum og tonevolum slik som på iphone, det er i grunn det jeg savner aller mest på min samsung ativ s, og faktisk grunnen til at jeg ikke bruker den, men heller fremdeles knugger på 4s

Lenke til kommentar

håper vi får muligheten til å velge mellom underholdningsvolum og tonevolum slik som på iphone, det er i grunn det jeg savner aller mest på min samsung ativ s, og faktisk grunnen til at jeg ikke bruker den, men heller fremdeles knugger på 4s

 

det blir 2 volumkontrollere i 8.1 ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

flotters, da mangler det bare at bilen til å støtte wp via usb. får se hva apple tryller frem til sommeren, kommer de ikke med noen større skjerm denne gangen heller får det bli en nyere nokia istedet.

Lenke til kommentar

Det som er gøy med WP er at det skjer noe nytt hele tiden. Nokia er flinke med sine tilpassninger og MS er på hugget.

 

Det samme kan jeg ikke si om Android. 2 ggr på litt over et år har det skjedd noe nytt på min Note 2. Begge ganger var gleden kortvarig siden jeg ikke merket noen stor forskjell.

 

WP blir bare mer og mer slik jeg vil ha det. Det bare funker.. :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Action Center

  • Notification center – Alerts, non-Toast notifications, update history, more
  • Quick-access to customized actions, including Wi-Fi, Bluetooth, Plane mode, etc.

Apps + Store

  • Apps can capture audio/video from themselves; be limited for copyright concerns
  • Apps and Game data stored on SD cards
  • Apps on SD Cards are only allowed from ONE originating phone. If it detects that apps from another phone are installed on the SD Card, then it will ask to delete those first
  • App Suggestions by location
  • Backup of App + Game data (if developer enabled)
  • Facebook app comes with OS, updates independently, hooks into OS
  • Filter through installed apps by usage/install date
  • Manual Update checks
  • Option to update store apps automatically
  • Option to update store apps when only on Wi-Fi
  • Single sign-in for apps (like on Windows 8) with Microsoft Account; sign in will persist across devices + apps with permissions prompt

Calendar

  • Google calendar support, with multiple calendars
  • Weather in calendar
  • Week view in calendar

Camera

Bing

  • Bing smart search (similar search system as Windows 8.1)
  • Podcast app powered by Bing, full featured

Browser

  • Internet Explorer 11
  • IE 11 to save and remember your password for websites
  • JavaScript and HTML for app development
  • Upload files through Internet Explorer 11
  • Tabs now show up individually in multi-task window
  • WebGL and Normal mapping support
  • YouTube Player including HTML5 video support

Developer

  • Background tasks: Bluetooth signal strength, Chat message notification, Device connection change, Device use trigger, Gatt characteristic notification, Location, Push notification, Rfcomm connection, System event, Timer
  • XAP replaced by APPX
  • ​​Audio/video transcoding that’s hardware accelerated
  • New dev tools including: SemanticZoom, DatePicker, TimePicker
  • Actionable notifications for apps
  • Silent/ghost notifications for apps

Email

  • Encrypted and signed e-mail support
  • New Email sync options with accordance to usage patterns (i.e. If you get a lot of mail on particular days and if you don’t check mail every day).
  • Option to always download emails and pictures within them

Enterprise and Office

  • Enterprise enrolled phones can have their passwords changed and remotely locked
  • Password protected Office document support
  • Office Lens support for scanning documents with camera, import into Office with OCR
  • Rebranding of SkyDrive to OneDrive
  • VPN support built in
  • S/MIME to sign and encrypt email
  • Access to corporate resources behind the firewall with app aware
  • Auto-triggered VPN
  • Certificate management to enroll, update and revoke certificates for user authentication
  • Enhanced MDM policies to lock down functionality on the phone for more enterprise control, in addition to richer application management such as allowing or denying the installing of certain apps.
  • Enterprise Wi-Fi support with EAP-TLS

General User Experience changes

  • Start screen backgrounds
  • Back button no longer closes apps, instead it suspends them
  • Double-Tap to unlock your phone (Feature from Lumia devices on Amber Update and newer)
  • Double Tap to Power Off
  • Favorite photos by tapping a heart icon
  • File picker
  • Live Tiles – mark as red by swiping from the left over the Tile
  • Live Tiles – Three column support (maybe)
  • Navigation bar for phones without physical keys on the front
  • Notification if charger isn’t of adequate power
  • Quiet Hours - Disable notifications during pre-selected timeframe
  • Screenshot button combination is now Power + Volume Up
  • Search button will be the new way to open Speech (aka ‘Cortana’)
  • Separate volume controls for ringtones/notifications and music/media
  • Set default Voice Navigation app for the OS
  • Swipe down to close apps in multitasking view
  • Voice Narrator for Accessibility

Keyboard

  • General keyboard enhancements, show emoji when typing
  • Swipe keyboard option - “Write, when I swipe through letters”.
  • T9 support

Media

  • Audio/video transcoding, Hardware accelerated
  • Media editing: audio and video; Audio effects, video effects; Slow motion video
  • Xbox Music and Xbox Video as standalone apps instead of the Music + Video Hub (allowing more updates to be pushed)

Messaging

  • Change default SMS app. You can also change which SMS app will show notifications.
  • SMS Mute - Optionally silence text threads, no longer receive notifications or Live Tile updates

Phone + Contacts

  • Contact list sorting of those with phone numbers
  • In-call speech commands. You’ll be able to say “Call XXXXXX”.
  • Inner Circle of contacts. Up to 40 contacts can be in the inner circle.
  • Operators can also install certain applications once a SIM card is detected

Sense

  • Battery Power Sense – App to monitor which apps draw the most power
  • Data Sense – Operators can now control Data Sense limits remotely
  • Wi-Fi Sense – Sharing secured WI-Fi Networks with contacts if they have Wi-Fi Sense. They don’t get to see the shared password though

System

  • Bluetooth 4.0 LE
  • Chkdsk for SD cards to ensure card health
  • Geofence monitoring support. Geofence is a boundary around a place of interest to you. Location services can monitor geofences to tell your apps when you’re entering and leaving them. This would be really good for IFTTT
  • Miracast, PlayTo, mirror and project via wireless display or USB-out
  • Mouse and keyboard support (HID)
  • Stereoscopic 3D support
  • The phone will have to update to the latest version before you can restore it to factory settings
  • Trusted app list for NFC that will remove the need for asking whether you want to open a particular app
  • Virtual SmartCard support
  • Wallet supports tickets and membership cards
  • Windows Phone 8.1 apps won't run on 8.0 devices until they upgrade
Endret av TheMoonMan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er gøy med WP er at det skjer noe nytt hele tiden. Nokia er flinke med sine tilpassninger og MS er på hugget.

 

Det samme kan jeg ikke si om Android. 2 ggr på litt over et år har det skjedd noe nytt på min Note 2. Begge ganger var gleden kortvarig siden jeg ikke merket noen stor forskjell.

 

WP blir bare mer og mer slik jeg vil ha det. Det bare funker.. :-)

 

Gjør det? WP henger etter sånn jeg ser det, og de utvikler seg ikke særlig raskt med tanke på å hale innpå eller, de fleste av disse nyhetene er ting som feks android har allerede.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bruker vekselvis Lumia 925 og Note 2.

Note 2 blir brukt bare sporadisk. Jeg synes rett og slett at min WP funker bedre.

Når det er sagt er jeg ikke av den typen som synes det er gøy å legge inn en masse launchers på android. Har prøv mange men det er ikke noe for meg, Noe jeg har til felles med de fleste andre som har mobil.

Det er enkelheten med WP jeg liker. Jeg vet alltid når det oppstår noe jeg burde sjekke ut siden live tiles forteller meg at noe er på gang.

At jeg nå får enda flere muligheter for å tilpasse telefonen til mine behov betyr at jeg vil like den ennå bedre.

At noe er funnet opp på Android spiller ikke noen rolle når det fremføres så rotet som det Android gjør. Jeg blir inni gampe r.... irritert når jeg skrur på min Android og det står den ene notification etter den andre om at jeg har 187 mail, SMS, at noen apper ikke er oppdatert osv osv. Det er jo bare rot. Den dagen WP kommer dit slenger jeg mobilen i søpla og bestiller fasttelefon. DORO er tingen da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det som er gøy med WP er at det skjer noe nytt hele tiden. Nokia er flinke med sine tilpassninger og MS er på hugget.

 

Det samme kan jeg ikke si om Android. 2 ggr på litt over et år har det skjedd noe nytt på min Note 2. Begge ganger var gleden kortvarig siden jeg ikke merket noen stor forskjell.

 

WP blir bare mer og mer slik jeg vil ha det. Det bare funker.. :-)

 

La meg bare begynne med å si at jeg er veldig glad i WP, og at jeg leser alle disse nyhetene med glede. MEN det er kanskje ikke så rart at utviklingen av WP virker mer aktiv - at det skjer noe nytt hele tiden, som du sier - når systemer er såpass ufullstendig sammenlignet med Android. De fleste av "innovasjonene" som tilsynelatende kommer i WP 8.1 har tross alt fantes til Android i en evighet nå.

 

Trikset for å skape inntrykket av et levende mobilt operativsystem er tydeligvis å lage et produkt som mangler et ras av funksjoner sammenlignet med konkurrentene, for deretter å legge til de manglende funksjonene litt etterhvert. Egentlig synes jeg det er sprøtt at det går an. Hvis jeg hadde vært ansvarlig for utviklingen av et nytt mobilt OS, så hadde jeg først sett på hva konkurrentene kunne tilby, kopiert alle de gode tingene de hadde utviklet og deretter forsøkt å legge til ytterligere funksjoner som konkurrentene ikke har. At WP for eksempel ikke har separat volumknapp eller action center fra starten av er bare absurd.

 

Igjen, jeg er glad i WP, men å si at MS er på hugget fordi de endelig tilbyr de samme løsningene som Android og iOS har hatt lenge synes jeg blir merkelig. :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...