Gå til innhold

Neste Genrasjons Konsoller eller PC?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har akkurat fått spilt lenge på en PS4 hos en venn og jeg har ett ord å si: FANTASTISK! Det var så klart og design, kontroller, interface osv var fantastisk. Denne fikk meg til å tenke på den pcen jeg skal kjøpe snart. PC er veldig flott, men når jeg fikk prøve PS4 så fikk det meg til å tenke på da jeg fikk en PS3. Hvor mange spill som kom til den og hvor moro det var å spille på den. Jeg spør derfor om to ting: XBONE eller PS4 og Neste Genrasjons Konsoller eller PC? Ting som får meg til å tenke litt er at jeg har en masse spill til PC fra før og spill som DayZ og Rust. Jeg kan jo ikke bare ha de der. Jeg tenker også på steam og salgene. Det er også flere venner som spiller på pc og jeg kan modde den og hvis den blir svakere kan jeg oppgradere. Når jeg ser på PS4 så ser jeg minst 5 nye år med actionfyllte spill. Masse gratis spill av PS Plus og sist, men ikke minst de nye eksklusivene jeg elsket på PS3. Jeg synes også at kontrollen er bedre en mus og keyboard. Jeg tenker ikke noe særlig på grafikk så bare blås i den. Jeg selv synes PS4 høres bedre ut, men hva med DayZ og Rust som jeg har gledet meg til å spille lenge? Jeg kan jo ikke bare la de være? Jeg vil vite hva som er bra av hver av dem og hvem dere synes jeg burde velge. Tusen takk :)

Endret av Kickass Grandpa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det virker som du har lyst på PS4, det er en fantastisk konsoll. det kommer en haug med spill til den selv om det ikke er så veldig mange enda. du vil også få masse gode spill fra PS+. Levetiden på konsoller pleier også være ganske lang før de skiftes ut. ikke minst det pleier og komme veldig mange gode ekslusive spill på konsoller =)

 

Når det gjelder PC koster det som regel litt mer penger og bygge en god pc som du ikke ikke trenger og bytte deler på(innen timelig tid.) spiller du veldig mange forskjellige spill hele tiden vil det lønne seg på grunn av rimligere spill priser på pc. ikke minst du kan bruke pc til mye mer en du kan med konsoller.

 

Valget er ditt, lykke til =)

Lenke til kommentar

Jeg tenker også på steam og salgene.

Hvorfor er det så mange som mener steam-salgene er noe unikt? Samtlge butikker som noensinne er startet har hatt salgt, og de kommer til å fortsette med det. Du kan knapt gå inn i en helt tilfeldig butikk uten å se noe på salg eller med nedsatt pris. Selv konsoller har det, både online og offline (dvs i vanlige butikker som gamestop, platekompaniet, cdon og hva som helst.) Og det er før vi begynner med nettauksjoner og alt det der.

 

Mitt råd er å vente en stund med å kjøpe PS4, så du får et større utvalg av spill å velge i. Den er fortsatt svært ny, så det er fint lite spill foreløpig. Selv om jeg elsker PS4en min er den knapt i bruk lengre, fordi det eneste spillet på markedet jeg er interessert i er Tomb Raider, og det spilte jeg gjennom på PC. Er fortsatt et knallspill, og jeg har det på PS4 også. Men kunne seriøst trengt noe nytt. Men det er heldigvis ikke lenge til Infamous: Second Son, og med spill som Watch Dogs og Evil Within begynner det å komme seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tenker også på steam og salgene.

Hvorfor er det så mange som mener steam-salgene er noe unikt? Samtlge butikker som noensinne er startet har hatt salgt, og de kommer til å fortsette med det. Du kan knapt gå inn i en helt tilfeldig butikk uten å se noe på salg eller med nedsatt pris. Selv konsoller har det, både online og offline (dvs i vanlige butikker som gamestop, platekompaniet, cdon og hva som helst.) Og det er før vi begynner med nettauksjoner og alt det der.

 

Mitt råd er å vente en stund med å kjøpe PS4, så du får et større utvalg av spill å velge i. Den er fortsatt svært ny, så det er fint lite spill foreløpig. Selv om jeg elsker PS4en min er den knapt i bruk lengre, fordi det eneste spillet på markedet jeg er interessert i er Tomb Raider, og det spilte jeg gjennom på PC. Er fortsatt et knallspill, og jeg har det på PS4 også. Men kunne seriøst trengt noe nytt. Men det er heldigvis ikke lenge til Infamous: Second Son, og med spill som Watch Dogs og Evil Within begynner det å komme seg. :)

 

 

Forskjellen mellom Steam salg og salg i butikker på produkter i fysisk format kan ikke sammenlignes engang, priser på Steam under slike salg er jo nesten gi-bort pris selv på spill som kan være relativt nye.

 

Jeg vil sterkt anbefale å bygge en PC istedenfor å kjøpe PS4 eller Xbone, mest fordi nyere spill bare har marginalt bedre grafikk enn de litt eldre nå for tiden. Dette har ikke noe med grafikken å gjøre egentlig (som du sa var dette ikke viktig) men det får nye PC'er til å vare i veldig mye lengre tid nå enn de gjorde før om du vil spille de nyeste spillene.

 

Kontroller kan du helt fint koble til PC'en, jeg bruker 360 kontroller på spill som er egnet for dette, og mus/tastatur der jeg ønsker presisjon. I tillegg til at spillene stort sett er mye billigere på PC er det gratis å spille online og du har et mye større spillbibliotek å velge mellom. Kombinert med Steam big picture mode kan du til og med spille på TV'en din om du ønsker dette.

 

For ikke å snakke om muligheter med alle slags mods som kan gi nytt liv til gamle spill er dette hvertfall grunn nok til at jeg for første gang ikke anskaffer noen av konsollene i en ny generasjon, jeg ser bare ikke poenget. Før var det en ny epoke i grafikk og slikt når nye konsoller kom, denne gang har allerede PC'en overtaket fra startlinja.

 

Kjøper du en PC som koster tilsvarende som en PS4, eller kanskje en tusenlapp ekstra (som tilsvarer et år PS+?) så får du en PC som kommer til å klare alt av nye spill i mange år fremover.

Lenke til kommentar

Du nevner at du liker å spille med en kontroller. Så da er vel valget åpenbart.

 

Selv så kommer jeg til å holde meg til pc siden jeg liker å spille med mus+tastatur.

 

Jeg spiller mange spill på PC med en Xbox 360 kontroller. Det fungerer utmerket.

 

Andra faktorer som spiller inn på valg er eksklusive titler, hvilke spill du spiller og hvor du ønsker å spille. De fleste har ikke pc'en koblet til tv'en i stua, så da blir det typisk ikke tilbakelent i sofaen med en kontroller, men man fint gjøre det med en pc også.

Jeg har en PS3, men spiller utelukkende på PC. En relativt kraftig bærbar. Jeg kan fint koble denne til anlegget i stua, så fungerer det i praksis som en konsoll omtrent. Men den koster altså mange ganger det en konsoll koster (jeg bruker den også til mye mer enn bare spill). Ungene bruker PS3'en til Netlix og filmer. Siste spill på den ble nok Last of Us for min del.

 

Om du har et stort spillbibliotek på pc med spill du liker eller ikke har spilt, så er det jo mye som også taler for pc. Jeg sverger til pc foreløpig, men ser ikke bort i fra at det dukker opp en PS4 i hylla etterhvert også.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Steam salg og salg i butikker på produkter i fysisk format kan ikke sammenlignes engang, priser på Steam under slike salg er jo nesten gi-bort pris selv på spill som kan være relativt nye.

Du kan forsvare steam så mye du vil, men det endrer ikke det fakta at det bare en helt vanlig butikk med helt vanlige salg. Ta Gamersgate, f.eks. De har On Sale som en egen kategori, og ekstra salg fra tid til annen i tillegg til det. I tillegg får vi Blue Coins når vi kjøper noe, som igjen kan brukes til å kjøpe spill (selv helt nye). BC får vi også ved å anmelde spill, gi vurdering til spill og så videre. Faktisk kan man få helt nye spill 100% gratis der om man vil jobbe litt for det.

 

http://www.gamersgate.com/games?filter=offers&prio=popularity&pg=1

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Forskjellen mellom Steam salg og salg i butikker på produkter i fysisk format kan ikke sammenlignes engang, priser på Steam under slike salg er jo nesten gi-bort pris selv på spill som kan være relativt nye.

Du kan forsvare steam så mye du vil, men det endrer ikke det fakta at det bare en helt vanlig butikk med helt vanlige salg. Ta Gamersgate, f.eks. De har On Sale som en egen kategori, og ekstra salg fra tid til annen i tillegg til det. I tillegg får vi Blue Coins når vi kjøper noe, som igjen kan brukes til å kjøpe spill (selv helt nye). BC får vi også ved å anmelde spill, gi vurdering til spill og så videre. Faktisk kan man få helt nye spill 100% gratis der om man vil jobbe litt for det.

 

http://www.gamersgate.com/games?filter=offers&prio=popularity&pg=1

 

 

Jeg bruker Cheapshark for å finne gode priser. Ikke rent sjelden er Steam blant de beste salgene, men har også handlet fra gamersgate. Cheapshark har også den med i oversikten. Og for oss som foretrekker å ha spill i Steam er det hendig å kunne sortere på det som et kriterie.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når man sliter mellom 2 plattformer, så har jeg funnet ut at det som regel er greiest å gå for PC først, deretter spare fort opp til X konsoll :)

 

Du har sikkert råd til en PS4 når de eksklusive spillene kommer for alvor i 2015, eventuelt multiplattform spillene blir virklig next gen i 2014/2015 skiftet.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Jeg vet at det er _lenge_ til jeg kommer til å bygge ny PC i alle fall. Jeg har nå en mITX maskin, hvor jeg har gått for komponenter som er av topp kvalitet, og i det store og det hele, benchmarket en uke etter jeg bygget, fikk den stabil med lett overklokk og spilte litt. Så har jeg vel stort sett brukt den til surfing og kontorapplikasjoner/spotify o.l.

 

Jeg er også fan av å spille FPS o.l. med mus og tastatur, men ærlig talt, så spiller jeg på et så "avslappet" nivå, at det ikke har noe å si. Stort sett spiller jeg bilspill for moro skyld. Hadde jeg skulle spilt litt "semi-seriøst" hadde det vært noe helt annet. Da hadde det ikke vært aktuelt med konsoll. Jeg er ikke så opptatt av grafikk lengre. Såfremt jeg kan få noe som er på høyde med Oblivion eller Crysis(som begge er gamle titler) er jeg tilfreds. Så det kommer an på hva du vil. Er du tilfreds med "grei" grafikk, og ikke spiller veldig seriøst, er konsoll helt knall.

 

Jeg vet at jeg ville valgt XBONE, utelukkende på grunn av Forza. Ellers ville jeg hatt PS4.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...