Gå til innhold

Nytt, hemmelig narko-nettsted stengt av politiet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor må det først være så utrolig shady når man først skal ha en slik websjappe? Våpen, opiater og stimulanter? Ikke akuratt særlig positive ting.

 

Hvorfor kan man ikke bare ha pot og vanlig psykedelia når man først skal legg til rette for salg av noe ulovlig?

Da gjør man kanskje noe galt i lovens forstand, men ikke i mange vanlige folks øyne.

 

Når det ikke er noen grenser for hvor mørke ting man tilbyr så får man heller lite sympati når ting blir raidet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan man ikke bare ha pot og vanlig psykedelia når man først skal legg til rette for salg av noe ulovlig?

Da gjør man kanskje noe galt i lovens forstand, men ikke i mange vanlige folks øyne.

 

 

Hvem sin moralske kompass legger du til grunn her egentlig? Ditt eget regner jeg med.

 

Hele prinsippet til disse stedene er at moral ikke skal legge føringer på hva som handles for.

 

Libertarianisme kalles det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor kan man ikke bare ha pot og vanlig psykedelia når man først skal legg til rette for salg av noe ulovlig?

Da gjør man kanskje noe galt i lovens forstand, men ikke i mange vanlige folks øyne.

 

 

Hvem sin moralske kompass legger du til grunn her egentlig? Ditt eget regner jeg med.

 

Hele prinsippet til disse stedene er at moral ikke skal legge føringer på hva som handles for.

 

Libertarianisme kalles det.

Vel, de markedene har ikke vært helt uten moralske grenser.

Lenke til kommentar

Narko, våpen, og slikt er ganske tamt.

 

For noen år siden var det et nettsted som FBI stengte/raidet, som solgte barn.

 

If there is a demand, there is a supply

 

Desverre så er å stoppe kriminalitet, organisert gjennom internett, like lett som å stoppe piratkopiering over nett

 

Det er ulemper med friheten på nettet :-(

Lenke til kommentar

Hvem sin moralske kompass legger du til grunn her egentlig? Ditt eget regner jeg med.

Hele prinsippet til disse stedene er at moral ikke skal legge føringer på hva som handles for.

Libertarianisme kalles det.

 

Libertarianisme er en isme. Ismer har ingen plass i den virkelig verden. De er rigide forenklinger som er dårlig tilpasset en dynamisk og kompleks virkelighet. Enten det er Aynd Rand, Karl Marx eller John Locke man har forlest seg på, akuratt som Bibelen og Koranen så er det gullkorn i de alle, men de funker dårlig å basere livet sitt på. Forkjemperne for en isme vil alltid hevde at "de var jo ikke EKTE [sett inn favoritt-isme her]!" når et samfunn basert på ismen til slutt går adundas.

 

Jeg sier bare at det burde komme en "snill" butikk som fører relativt uskyldige ting. Ja, det er basert på hva jeg personlig ville synes var relativt uskyldig. Og skal jeg synse så ville jeg tro at jeg deler den oppfattningen med en god del.

Lenke til kommentar

Narko, våpen, og slikt er ganske tamt.

 

For noen år siden var det et nettsted som FBI stengte/raidet, som solgte barn.

Å handle ei bønne eller tre til et eget bruk er noe ganske annet enn handel med våpen eller barn etter min mening. Det blir litt som å sette likhetstegn mellom nedlasting av en film og seksuelle overgrep mot barn.

 

Jeg vil selvfølgelig ikke ha et samfunn hvor våpen og mennesker omsettes fritt, men et lovlig alternativ for ansvarlig omsetning av rus/nytelsesmidler med innholdsfortegnelse og en generelt større grad av sikkerhet for brukeren, det hadde jeg vært helt for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...