Gå til innhold

Homebase - en melkeku for GET?


Anbefalte innlegg

Og den skal melkes til den avgår med døden?

 

Bakgrunnen for mine spørsmål er at jeg bor i et borettslag som har hatt avtale med Homebase i mange år, også før de ble kjøpt opp av GET.

Men etter oppkjøpet i 2011 har det ikke skjedd noe mht. teknologiutvikling og det er tydelig at det er morselskapet GET som det satses på.

 

I over 3 år har jeg hatt ulike varianter av SmartTV (Samsung). Og utfordringene melder seg ved førstegangsoppsett. Homebase finnes ikke som leverandør i listen en får opp og dermed får en ikke benyttet SmartTV-funksjoner fullt ut, som kanalliste og tidslinje etc, i det som på Samsung språk heter SmartHub.

 

Jeg sendte en e-post til markedsavdelingen i Homebase med spørsmål om hvilke planer de har for utvikling/integrasjon mot SmartTv fremover, tatt i betraktning i at SmartTv'er begynner å bli allemannseie.

 

Etter 14 dager fikk jeg en kort e-post fra kundeservice i GET(?) og hvor det sto følgende, og uten referanse til min e-post til markedsavdelingen i Homebase.

Sitert:
Hei. Dessverre er ikke en slik integrasjon mulig per i dag. Grunnen til dette er at vi ikke bruker kort i våre dekodere. Istedet bruker vi vendor ID
(mac-adresse) fra Motorola. Hva fremtiden bringer rundt dette er vanskelig å si, men per i dag har vi ingen plan for dette.
Jeg er usikker på hva svaret egentlig betyr. Men det som fremstår tydelig er at Homebase ikke satser noe på å forbedre kundeopplevelsen, hverken p.t. eller fremover i tid.
Og det synes jeg er for dårlig. Nye tv'er vil ikke kunne benytte mange av de "smarte" funksjonene fordi Homebase ikke har noen fremtidsplaner.
Så her sitter en altså med en "lobotomert" smarttv på 3'dje året og slik vil det fortsette i ubestemmelig tid fremover, og kanskje til GET bestemmer at Homebase integreres i GET i sin helhet.
For de som er Homebase-kunde og har smartv og gjerne andre), vil jeg oppfordre dere til å sende spørsmål til Homebase kundeservice og spørre hvilke planer de har for å tilby tjenester slik at moderne tv'er kan benyttes til det de er konstruert for å kunne gjøre.
Ikke for at dere nødvendigvis kan forvente å få noen positiv tilbakemelding, men for at Homebase skal få tilbakemeldinger fra kunder som synliggjør at vi ikke er fornøyde med løsninger som ikke holder tritt med utviklingen.
S.Nilsen, Oslo, 10.2.2013

 

 

Endret av fasst
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...