Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Men i svarte!

 

Er Minecraft VR gratis?

 

Jeg fikk det gratis nå hvertfall. Står som Purchased og ligger i mitt bibliotek.

 

Det er jo fantastisk om dette stemmer hvertfall.

 

 

EDIT: Ser også nå at jeg har fått Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition gratis også.

Hadde Elite Dangerous fra før, men har nå også fått Horizon og Commander Pack, uten å ha kjøpt det.

 

Det er dette som står i biblioteket mitt på hjemmesiden til Oculus. Har ikke sjekket i Oculus Home klienten, men om dette stemmer er det jo helt fantastisk :D Har det noe med å gjøre at jeg gav 60 Euro for E:D som Betasupporter kanskje? Har hvertfall ikke sett eller hørt noe til det før jeg så det akkurat nå.

 

Minecraft er ikke gratis. Man må kjøpe det I windows store, også er det bare vr biten gjennom oculus home som er gratis.

 

 

Jeg har Minecraft fra før, kjøpte det for 4-5 år siden.

 

Så det teller vel da? Trodde ikke VR biten skulle bli gratis jeg :) så dette var jo gøy :D

 

 

Desverre fungerer VR biten bare sammen med windows 10 utgaven av minecraft. Så om du ikke har den, må du betale på nytt :(

Lenke til kommentar

Om noen andre her har problemer med minecraft, så ser det ut til at noen har funnet en fix som fungerer for alle. Gå på oculus home forumet, så finnes løsningen der. Orker ikke finne linken nå, men om noen har problemet og ikke finner løsningen får de si i fra. Får ikke testet det selv på ett par dager.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men i svarte!

 

Er Minecraft VR gratis?

 

Jeg fikk det gratis nå hvertfall. Står som Purchased og ligger i mitt bibliotek.

 

Det er jo fantastisk om dette stemmer hvertfall.

 

 

EDIT: Ser også nå at jeg har fått Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition gratis også.

Hadde Elite Dangerous fra før, men har nå også fått Horizon og Commander Pack, uten å ha kjøpt det.

 

Det er dette som står i biblioteket mitt på hjemmesiden til Oculus. Har ikke sjekket i Oculus Home klienten, men om dette stemmer er det jo helt fantastisk :D Har det noe med å gjøre at jeg gav 60 Euro for E:D som Betasupporter kanskje? Har hvertfall ikke sett eller hørt noe til det før jeg så det akkurat nå.

 

Minecraft er ikke gratis. Man må kjøpe det I windows store, også er det bare vr biten gjennom oculus home som er gratis.

 

 

Jeg har Minecraft fra før, kjøpte det for 4-5 år siden.

 

Så det teller vel da? Trodde ikke VR biten skulle bli gratis jeg :) så dette var jo gøy :D

 

 

Desverre fungerer VR biten bare sammen med windows 10 utgaven av minecraft. Så om du ikke har den, må du betale på nytt :(

 

 

Dette står på Minecraft sin Gamepedia hvertfall:

 

"People who have purchased the PC edition of Minecraft can get the Windows 10 edition beta for free."

 

 

EDIT: Det funket :)

 

Logg inn på Mojang kontoen din her om du har den vanlige versjonen av Minecraff:

https://account.mojang.com/login

 

Så står det "Claim free copy" under Minecraft Windows 10 Edition Beta :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

Jeg leste et sted, enten hos komplett sinn side eller i sweclockers att skremkortet mitt MSI GeForce GTX 1080 Aero OC

Skjermkort, PCI-Express 3.0, 8GB GDDR5X, DL-DVI-D, 3xDP, Pascal er klar VR, men finner ikke hvor jeg leste det. :) 

 

 

Mener det er en premium VR ready klasse eller noe sånt, og kortet ditt hører i så fall til i den klassen. VR ready ++ altså. Når det er sagt, så har du valgt deg det dårligste GTX1080 som er mulig å få tak i. Om du har mulighet, burde du vurdere å benytte angreretten og få deg et av de bedre kortene i stedet. Dvs. hvilket som helst annet GTX1080, enn det du har.. Sorry to break it to you like this.. :(

Lenke til kommentar

 

 

Jeg leste et sted, enten hos komplett sinn side eller i sweclockers att skremkortet mitt MSI GeForce GTX 1080 Aero OC

Skjermkort, PCI-Express 3.0, 8GB GDDR5X, DL-DVI-D, 3xDP, Pascal er klar VR, men finner ikke hvor jeg leste det. :) 

 

 

Mener det er en premium VR ready klasse eller noe sånt, og kortet ditt hører i så fall til i den klassen. VR ready ++ altså. Når det er sagt, så har du valgt deg det dårligste GTX1080 som er mulig å få tak i. Om du har mulighet, burde du vurdere å benytte angreretten og få deg et av de bedre kortene i stedet. Dvs. hvilket som helst annet GTX1080, enn det du har.. Sorry to break it to you like this.. :(

 

Jeg kan ikke bytte det kortet grunn av jeg kjøpt det sammen med en ny pc  Komplett Gamer Xtreme i70 - GTX 1080 Edition, jeg er vant til konsole grafikk da, på rage på pc min nå er det beste 1366x768 resolution exe fallout 3 går ikke nå å spille  jeg kan glemme å test spille fallout 4 :green: som var en feil bestilling, men er glad det ble en feil bestilling da tenkte vente å kjøpte det igjen da, jeg bytta ut en del konsole spill med pc spill. Har ikke kjøpt noen stasjonr pc siden første xbox kom ut da så den grafikken som jeg får nå er ikke jeg vant til, pc er ikke sendt til meg ennå :( 

Lenke til kommentar

Ah, beklager. Da skulle jeg bare ha holdt kjeft. Det er jo uansett et kort som gir veldig bra ytelse i forhold til tidligere generasjon skjermkort. Bare kjøleren på ditt kort er dårligere enn kjøleren selv på FE, da FE har vapor chamber. Du vil nok få mye av den samme ytelsen, men dessverre med mer støy og varme enn andre modeller. Og ditt kort vil nok derfor også ikke kunne overklokkes like mye som andre, med mindre du er ekstremt heldig med akkurat ditt eksemplar.

 

For sent nå, men om du hadde spurt på forumet her, så ville du blitt rådet til å bytte til dette skjermkortet i stedet. Det er 100KR dyrere i løssalg, men utrolig nok ville du spart 850Kr om du hadde bytte til det kortet i Kompletts PC-Bygger. Den er helt idiotisk noen ganger...

Lenke til kommentar

Liten update angående min retur av Riften: Fikk til slutt alle papirer fra Oculus. Invoice og ny returlapp. Bestilte opphenting fra UPS, de hentet pakken tidlig i går (17.08) - Allerede i dag har den endelig blitt levert på riktig sted. FJOH! Nå venter jeg på et pip fra Oculus, evt. en melding om at en ny Rift er på vei!

Lenke til kommentar

Liten update angående min retur av Riften: Fikk til slutt alle papirer fra Oculus. Invoice og ny returlapp. Bestilte opphenting fra UPS, de hentet pakken tidlig i går (17.08) - Allerede i dag har den endelig blitt levert på riktig sted. FJOH! Nå venter jeg på et pip fra Oculus, evt. en melding om at en ny Rift er på vei!

 

Hvor bor du, siden du kunne bestille opphenting?

 

Jeg måtte sende Riften til UPS på egen regning, og så ble den sendt fra UPS og videre til Nederland.

Lenke til kommentar

 

Liten update angående min retur av Riften: Fikk til slutt alle papirer fra Oculus. Invoice og ny returlapp. Bestilte opphenting fra UPS, de hentet pakken tidlig i går (17.08) - Allerede i dag har den endelig blitt levert på riktig sted. FJOH! Nå venter jeg på et pip fra Oculus, evt. en melding om at en ny Rift er på vei!

 

Hvor bor du, siden du kunne bestille opphenting?

 

Jeg måtte sende Riften til UPS på egen regning, og så ble den sendt fra UPS og videre til Nederland.

 

 

Jobber i Lillestrøm-området - fikk den hentet på jobb! 

 

Men ikke fått noe melding om at noe ny rift er på vei da, so there's that.

Endret av eRextion
Lenke til kommentar

Okei, men det kommer nok veldig snart :) Gikk fort for min del og for de fleste andre av det jeg ser :)

 

Skal sende min tilbake igjen pga en veldig sjelden defekt som gjør at enkelte piksler her og der er mørkere enn andre, som gjør at det ser ut som om skjermene inni riften er skitne på en måte.

 

Mye tull med OLED teknologien visstnok :p

Lenke til kommentar

Okei, men det kommer nok veldig snart :) Gikk fort for min del og for de fleste andre av det jeg ser :)

 

Skal sende min tilbake igjen pga en veldig sjelden defekt som gjør at enkelte piksler her og der er mørkere enn andre, som gjør at det ser ut som om skjermene inni riften er skitne på en måte.

 

Mye tull med OLED teknologien visstnok :p

 

Åja, det er såpass ja! Det er tydelig at det er mange barnesykdommer ute å går. Hvordan gikk det seg til med support når du fant ut at du måtte returnere den nye også? 

Lenke til kommentar

Da har jeg klokka inn en times tid med Minecraft VR. Gjør seg aboslutt godt i VR. Men... ikke bare meg som sier dette, men svært mange sier dette er det mest intensive VR spillet som gjør mange rimelig VR syke. Jeg må selv gi meg etter ca 15 min eller deromkring. Men klarer man å trene opp toleransen i Minecraft, tror jeg man er godt stilt til å takle alt VR har å by på.

 

Spillet har en del VR tilpassede ekstrafunksjoner, som gjør opplevelsen lettere. Men de fleste av disse har jeg skrudd av, da jeg synes de er ødeleggende for selve spill opplevelsen, VR syke be damnd.

Lenke til kommentar

No Limits 2 Roller coaster Simulation er det absolutt verste jeg har kommet over når det gjelder å gi meg 'sjøsyke'.

 

Ikke forsøkt Minecraft enda, men kan ikke tenke meg at det skal være verre enn det - men ser det er flere som sier de ikke merker noe i No Limits 2 men blir syke av andre ting, så det er sikkert ikke bare individuelt hvem som blir syk, men også hvilke opplevelser en blir syk av.

Lenke til kommentar

Vivecraft har Oculus støtte og man blir ikke syk hvis man holder seg unna bevegelse med stikke eller tastatur. Når Oculus slipper touch kontrollene så tror jeg dette kan bli veldig bra for dere med Rift :)

 

Jeg kan spille Minecraft i Vive i timesvis uten å bli dårlig med bevegelse med teleport eller å gjøre meg om til en kjempe og fysisk gå gjennom verdenen, noe som er utrolig artig i seg selv. Funker som bare det. 

 

Man kan spille Vivecraft sittende og med tastatur eller med trackpadden på vive. Kan stille på en hel bunch med ting i menyen for å tilpasse opplevelsen. Men jeg har ikke prøvd dette enda. Roomscale og motioncontrolls er fantastisk for meg  :) Jeg blir fort syk av unaturlig beveglse i VR, noe som ikke er det minste gøy. Skal si sjøsyken sitter lenge i etter at man først merker den  :sick:

 

Kan lastes ned her:

http://www.vivecraft.org/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Okei, men det kommer nok veldig snart :) Gikk fort for min del og for de fleste andre av det jeg ser :)

 

Skal sende min tilbake igjen pga en veldig sjelden defekt som gjør at enkelte piksler her og der er mørkere enn andre, som gjør at det ser ut som om skjermene inni riften er skitne på en måte.

 

Mye tull med OLED teknologien visstnok :p

 

Åja, det er såpass ja! Det er tydelig at det er mange barnesykdommer ute å går. Hvordan gikk det seg til med support når du fant ut at du måtte returnere den nye også? 

 

 

Det gikk kjempebra med support. De svarte raskt og hele prosessen tok 2 dager fra jeg kontaktet dem til jeg fikk returlapp.

 

De ønsket egentlig å gi meg refund, men jeg ville helst ikke dette. Forklarte at jeg liker Riften såpass godt at det er uaktuelt å bytte til Vive (selv om jeg må vente en stund til på Touch). Så de gikk med på å heller sende meg en ny en igjen :)

 

De kunne ikke se feilen jeg forsøkte å reprodusere på video, men tok meg på ordet og det syntes jeg er veldig god service.

 

Jeg tror nok det er mer snakk om å være uheldig enn mye barnesykdommer. Det er blitt solgt rundt 250 000 Rifter, men du finner bare hundrevis av tråder på Reddit om feil. Tipper 95% av Riftene er bra, men man hører aldri fra de positive opplevelsene. Det er nesten kun de negative som kommer frem på Reddit pga shitstormen som har vært der :)

 

 

Da har jeg klokka inn en times tid med Minecraft VR. Gjør seg aboslutt godt i VR. Men... ikke bare meg som sier dette, men svært mange sier dette er det mest intensive VR spillet som gjør mange rimelig VR syke. Jeg må selv gi meg etter ca 15 min eller deromkring. Men klarer man å trene opp toleransen i Minecraft, tror jeg man er godt stilt til å takle alt VR har å by på.

 

Spillet har en del VR tilpassede ekstrafunksjoner, som gjør opplevelsen lettere. Men de fleste av disse har jeg skrudd av, da jeg synes de er ødeleggende for selve spill opplevelsen, VR syke be damnd.

 

 

Jeg merket også dette.

 

Det var tøft men jeg klarte å spille en time da jeg hadde det litt kjølig i stuen og satt veeeldig bakoverlent i stolen og slappet skikkelig av. Jeg syntes VR funksjonene funket bra. Bruker mus og tastatur, hater kontroll på slike spill der jeg liker at ting skjer fort. Og da funket mus kjempebra med den hakkete metoden for å snu seg rundt. Uten den hadde jeg daua av sjøsyke :)

 

Planen nå er å bygge noe skikkelig stort og flott på skjerm, og så oppleve det i Riften etterpå.

Helt sjukt hvordan 5x5x5 blocks ser veldig lite ut på skjermen men føles kjempestort i Riften :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Da har jeg klokka inn en times tid med Minecraft VR. Gjør seg aboslutt godt i VR. Men... ikke bare meg som sier dette, men svært mange sier dette er det mest intensive VR spillet som gjør mange rimelig VR syke. Jeg må selv gi meg etter ca 15 min eller deromkring. Men klarer man å trene opp toleransen i Minecraft, tror jeg man er godt stilt til å takle alt VR har å by på.

 

Spillet har en del VR tilpassede ekstrafunksjoner, som gjør opplevelsen lettere. Men de fleste av disse har jeg skrudd av, da jeg synes de er ødeleggende for selve spill opplevelsen, VR syke be damnd.

 

 

Jeg merket også dette.

 

Det var tøft men jeg klarte å spille en time da jeg hadde det litt kjølig i stuen og satt veeeldig bakoverlent i stolen og slappet skikkelig av. Jeg syntes VR funksjonene funket bra. Bruker mus og tastatur, hater kontroll på slike spill der jeg liker at ting skjer fort. Og da funket mus kjempebra med den hakkete metoden for å snu seg rundt. Uten den hadde jeg daua av sjøsyke :)

 

Planen nå er å bygge noe skikkelig stort og flott på skjerm, og så oppleve det i Riften etterpå.

Helt sjukt hvordan 5x5x5 blocks ser veldig lite ut på skjermen men føles kjempestort i Riften :D

 

 

Jeg skrudde av hakkinga, men den hjalp helt klart mot sjøsyken, men likte ikke spille slik :p . Men så fort jeg merker at jeg blir litt uggen, hjelper det fint å gå ut i "2D" versonen hvor man sitter i minecraft stua. Fin funksjon. Er mest glad i mus og tastatur selv, men i minecraft foretrekker jeg faktisk håndkontrolleren, i alle fall når jeg spiller i VR.

 

Hehe, jeg bruker snus. Om jeg har det når jeg spiller VR, blir jeg sykt mye fortere dårlig. Så får kutte ned på det når jeg spiller :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...