Gå til innhold

Problemer med ATI hybrid-grafikk i Ubuntu 13.10


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp installert Ubuntu 13.10 64-bit på en Fujitsu Amilo XA3530 laptop, men har støtt på problemer med grafikkdriverne.

Dessverre har denne laptopen en løsning som inkluderer både ATI/AMD og hybridgrafikk, noe som byr på problemer. Jeg leste at 13.10 skulle ha bedre støtte for hybrid-grafikk enn forgjengerene og prøver derfor å få driverne til grafikkortet (ATI Mobility Radeon HD 3650) til å fungere skikkelig, noe jeg ikke har greid tidligere.

 

Jeg har fulgt denne guiden og installert fglrx og fglrx-pxpress. Jeg fant en liste over støttede grafikkort og laptopens løsning var støttet.

Likevel får jeg sort skjerm når jeg restarter maskinen og logger inn. I tillegg er oppløsningen feil. Den eneste måten å få startet opp Unity igjen og kommet meg inn på skrivebordet er å gå til kommandolinjen (CTRL + ALT + F1), avinstallere pakkene og restarte maskinen.

Jeg får forøvrig heller ikke installert Catalyst Control Center ettersom Ubuntu ikke greier å finne en eneste tilleggsdriver.

 

Er det noen løsning på dette, eller prøver jeg å vinne en kamp jeg ikke kan vinne?

 

Edit: Glemte å nevne at når jeg installerer fglrx-pxpress får jeg opp en feilmelding som sier:

 

aticonfig: No supported adapters detected

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...