Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Primera P12 2002 mod, skurling når jeg bremser


Galest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp hatt bilen min på EU kontroll. Der fikk jeg en feil på farlige sprekker i bremseslange som jeg trodde skulle fikse dette problemet, men det gjorde det ikke.

 

Har hatt problemet et par måneder nå. Når jeg bremser så kommer det en "tuk-tuk" lyd fra bilen og noe som høres som surkling etter. Kjenner også at jeg får et lite trykk på bremsepedalen, merker det på foten. Når jeg bremser hardt og bestemt så kommer lyden med en gang. Når jeg bremser rolig så virker det som at lyden ikke kommer før jeg har trykket bremsepedalen langt nok inn eller at jeg har lav fart.

 

Er det noen her som vet hva problemet kan være? Hadde vært evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du presser pedalen inn og holder konstant trykk, siger pedalen innover? Og hvis du pumper med bremsa blir den hardere og hardere? Har du nok bremsevæske? Er den gammel? Ellers bør du også sjekke skiver og klosser nøye. Skivene må sjekkes for sprekker og kast. Rister det i bremsepedalen er det mest sansynlig kast i en eller flere skiver.

Lenke til kommentar

Når jeg presser inn pedalen med konstant trykk så står pedalen stille til jeg skrur på bilen, da siger den innover. Når jeg pumper pedalen blir den hardere og hardere. Bremsevesken er på max så skulle tro den er ny, men det vet jeg ikke. Skiver har litt rust, men det er ikke no mekanisk lyd. Lyden høres ut som et problem med luft eller veske. den "tuk-tuk" lyden er litt vanskelig og forklare, men den høres ikke ut som noe mekanisk.

Lenke til kommentar

Fant ut en ting på vei til jobb idag. Lyden kommer bare når jeg bremser mens jeg har clutchen inne. Vet ikke om dette hjelper

 

Edit: Fant ut på vei hjem at surklingen kommer alikavel uten clutchen inne, men bare ved lav fart.

 

Kan dette ha noe med ABS og gjøre? ABS lampa mi lyser når jeg kjører over ca 90 km/t

Endret av Galest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...