Gå til innhold

Til helgen starter Norges første iRacing-mesterskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det koster ikke allverden å prøve ut iRacing. Det følger med noen få biler og baner, og de har gode tilbud til nye medlemmer så og si hele tiden. Ser det er halv pris nå:

http://www.iracing.com/membership/

 

Man begynner som Rookie og avanserer gjennom klassene før man blir Class A og får kjøre alle biltyper. Man avanserer ved å kjøre offisielle løp min tilfeldige motstandere (og det skal sies at i Rookie-klassen er det mange tullinger). Man må unngå kontakt med andre biler og holde seg på veien for å få nok poeng til å avansere (det er viktigere enn å være raskest).

 

I tillegg til klassesystemet og kjøring mot tilfeldige motstandere har man liga-delen hvor man kjører mot de samme påmeldte førerne hele tiden. Det er her iracing.no sitt mesterskap er.

Lenke til kommentar

Ikke bare må du få nok poeng for å avansere, men du kan rett og slett bli midlertidig banned hvis du kræsjer i andre med vilje og blir rapportert.

 

Banene i iRacing er også laserscannet fra den orginale banen, slik at du kjenner de minste detaljer i asfalten. De har også en svært avansert "tire model".

Endret av Wartorn
Lenke til kommentar

Har ikke hørt om dette før, men det ser meget interessant ut.

Jeg kjører mye F1 2013, hvordan er dette sammenlignet med det spillet?

Det er et par ting som gjør meg litt betenkt... Siden dette er et "mmo racing" spill ser jeg for meg mye grinding på de samme første få banene med de samme første få triste bilene, for å levle opp til neste tier, så er det på`an igjen... Og det virker ganske kostbart for å være ærlig... ca 2000 for å kjøre første sesong som nytt medlem er melking så det holder..

But I'm intrigued!

Lenke til kommentar

Godt å høre Ludo!

 

Spillet kan ikke sammenlignes med F1 2013 desverre, det er på et annet nivå enn det.

Men ikke la det skremme deg vekk, når du først får smaken på iRacing, blir alt annet kjedelig.

Det skal understrekes at det ikke har den beste grafikken, men det tar det igjen på omtrent alt annet.

 

Det sterkeste kortet til iRacing er den utrolig stabile onlineopplevelsen. Man har en haug av forskjellige offisielle serier å delta i, en sesong er 12 uker. Hver uke er det ny bane. Og løpene går til faste tider.

Så du vet f.eks at serien man kjører i har løp kl.21.00. Det er det som gjør det så bra for meg, da kan man planlegge når man vil kjøre. I tillegg til selve kjørefølelsen selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Spillet kan ikke sammenlignes med F1 2013 desverre, det er på et annet nivå enn det.

Men ikke la det skremme deg vekk, når du først får smaken på iRacing, blir alt annet kjedelig.

Det skal understrekes at det ikke har den beste grafikken, men det tar det igjen på omtrent alt annet.

 

Takker for svar Daggy.

Grafikk er ikke viktig for meg så lenge spillopplevelsen er prima :)

Jeg var bare nødt å melde meg på dette, siden jeg er uber bilspill fan:)

Lurer på en ting. Jeg satte opp et kallenavn på profilen min, er dette kallenavnet det navnet andre spillere ser? Jeg vil ikke ha mitt virkelige navn smurt ut overalt på nett:) (Er litt oldschool på dette)

Lenke til kommentar

Og det virker ganske kostbart for å være ærlig... ca 2000 for å kjøre første sesong som nytt medlem er melking så det holder..

Du behøver hvertfall ikke legge så mye penger på bordet bare for å teste ut iRacing. Det ligger uhorvelig mange timer med moro i Mazda Cup (den første rookie-serien). Så kan man utforske andre ting etterhvert som man blir varm i trøya.

 

Man kan godt kalle det melking, men jeg tror heller det handler om at iRacing vet hvor de er plassert i markedet. De har ikke millioner av spillere, og det kommer de nok heller ikke til å få mtp. at sim-racing er en ganske smal nisje. Det kommer fire nye builds i året med varierende mengde nytt innhold, og det tror jeg ikke hadde vært mulig om de ~40 000-brukerne bare hadde betalt en engangssum på noen hundrelapper.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Det er og forblir Ice racing. Har prøvd dette nå i rundt 2 timer med derre "traktoren" og en stock car... jeg klarte seriøst ikke å fullføre mer enn 1-2 uten at jeg går ut i veggen/gresset. Det er et spill som har "point of no return" når du da overstyrer/understyrer. Det er bare å glemme å klare å hente inn.

 

Nei, dette er ikke en forbanna simulator, det er et spill, der det er faktisk vanskeligere å kjøre her, enn i virkelig verden. Dette bare fordi det er det som gjør en ting til simulator..(!!!)

 

 

Nei takk.. kjører heller videre på Rfactor og med tid kanskje AS.

Lenke til kommentar

Det er og forblir Ice racing. Har prøvd dette nå i rundt 2 timer med derre "traktoren" og en stock car... jeg klarte seriøst ikke å fullføre mer enn 1-2 uten at jeg går ut i veggen/gresset. Det er et spill som har "point of no return" når du da overstyrer/understyrer. Det er bare å glemme å klare å hente inn.

 

Nei, dette er ikke en forbanna simulator, det er et spill, der det er faktisk vanskeligere å kjøre her, enn i virkelig verden. Dette bare fordi det er det som gjør en ting til simulator..(!!!)

 

 

Nei takk.. kjører heller videre på Rfactor og med tid kanskje AS.

 

Jeg sleit også som bare det i begynnelsen. Bilen spant ut hele tiden. Men etter en kveld med terping, ble jeg kjent med åssen bilen skal håndteres, og nå ligger jeg et par sekunder bak de beste på trening.

Jeg veit fra min erfaring med F1 at skal man bli god i bilspill må man putte tid i spillet, man kan ikke forvente å mestre det etter et par timer. Men når det mestres, gir det en herlig mestringsfølelse...

Jeg gleder meg til å fortsette. Thumbs up for dette spillet/simulatoren... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...