Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Markedsføring og salg av eiendom arbeidskrav (BI2014)


Anbefalte innlegg

Da var det klart for arbeidskrav nr 1 i markedsføring og salg av eiendom på BI for 3. klassingene som går eiendomsmegling.

 

Oppgaven lyder som følger:

 

Bransjenorm for markedsføring av boliger har kommet i ny versjon gjeldende fra 01.01.14. Gi din vurdering av hvorvidt bransjenormen 1) har svakheter og ikke gir uttrykk for hva som er gjeldene rett, og 2) hvorvidt det er hensiktmessig at det eksisterer en slik bransjenorm i tillegg til bl.a. markedsføringlov, eiendomsmeglingslov og eiendomsmeglingsforskrift.

 

Noen som har gjort det? Noen som har noen innspill? Sliter med å komme i gang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han sier så... :-P Men jeg lurer på om jeg ser på den rette bransjenormen!? For den jeg finner på nettet er på 9 sider, og har ingen av de feilene han har nevnt. NS 3940 er vel den som er gjeldene? Han mente at det var kommet en ny. Og at det stod noe om arveavgift, som ikke lenger gjelder...

Lenke til kommentar

Han sier så... :-P Men jeg lurer på om jeg ser på den rette bransjenormen!? For den jeg finner på nettet er på 9 sider, og har ingen av de feilene han har nevnt. NS 3940 er vel den som er gjeldene? Han mente at det var kommet en ny. Og at det stod noe om arveavgift, som ikke lenger gjelder...

jøss, det er jo den på 9 sider som er rett. hvertfall sånn jeg har skjønt det. sikker på at du ikke har missforstått noe ang disse 52 feilene? hadde jo uansett vært fint om noen andre kunne bekreftet/avkreftet dette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har kommet i gang med arbeidskrav 2 i markedsføring og har noen tanker rundt oppgave 1?

 

"Drøft hvilke negative konsekvenser det kan ha at ansatte som både er selgere og rådgivere, blir utsatt for et sterkt forventningspress fra et ekspansivt salgsbudsjett i nedgangstider. "

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har kommet i gang med arbeidskrav 2 i markedsføring og har noen tanker rundt oppgave 1?

 

"Drøft hvilke negative konsekvenser det kan ha at ansatte som både er selgere og rådgivere, blir utsatt for et sterkt forventningspress fra et ekspansivt salgsbudsjett i nedgangstider. "

 

Sitter med det nå. Hvordan ligger du an? du er vel ferdig du?

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet et par sider om oppgave 1 nå, men føler at det bare er synsing. Finner virkelig ingenting i bøkene om forventningspress. Videre valgte jeg oppgave 3 og er ferdig med den, men den er jo ganske enkel i forhold.. Har dere funnet noe i forhold til pensum rundt oppgave 1?

 

Skriver bare tullball selv. Vet ikke hva pensum er da jeg ikke har vært i særlig mange forelesninger heller.

Men er ikke oppgaven ute etter situasjoner der det er vanskelig å både være rådgiver og selger?

 

Nedgangstider hvor f.eks eiendomsmeglere vet at de har stort press på seg, og kanskje lar vær å opplyse kjøper om at f.eks naboene er håpløse og forstyrrer nattesøvnen, eller at det har vært en liten lekkasje, men den er nogenlunde fikset, men sjansen for at den dukker opp igjen er stor.

 

eller er jeg på bærtur?

Lenke til kommentar

 

Jeg har skrevet et par sider om oppgave 1 nå, men føler at det bare er synsing. Finner virkelig ingenting i bøkene om forventningspress. Videre valgte jeg oppgave 3 og er ferdig med den, men den er jo ganske enkel i forhold.. Har dere funnet noe i forhold til pensum rundt oppgave 1?

 

Skriver bare tullball selv. Vet ikke hva pensum er da jeg ikke har vært i særlig mange forelesninger heller.

Men er ikke oppgaven ute etter situasjoner der det er vanskelig å både være rådgiver og selger?

 

Nedgangstider hvor f.eks eiendomsmeglere vet at de har stort press på seg, og kanskje lar vær å opplyse kjøper om at f.eks naboene er håpløse og forstyrrer nattesøvnen, eller at det har vært en liten lekkasje, men den er nogenlunde fikset, men sjansen for at den dukker opp igjen er stor.

 

eller er jeg på bærtur?

 

Hehe, godt det ikke bare var jeg som skrev tullball! Tror det er tullball og synsing de er ute etter i oppgave 1 og mer teori i oppgave 2.

 

Jeg har skrevet mer om hva som kan skje med deg som person hvis du opplever for mye forventningspress, da spesielt rundt dette ved at flere skifter yrke, prestasjonsangst o.l. Da spesielt at forventningspress kan variere innenfor div. arbeidsmiljøer. OBOS vs PRIVATmegleren f.eks. Har skrevet mer generelt rundt det og tatt inn eksempler fra Eiendomsmeglerbransjen og ikke basert hele oppgaven på det å være en Eiendomsmegler.

 

Kanskje jeg også er på bærtur?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har skrevet et par sider om oppgave 1 nå, men føler at det bare er synsing. Finner virkelig ingenting i bøkene om forventningspress. Videre valgte jeg oppgave 3 og er ferdig med den, men den er jo ganske enkel i forhold.. Har dere funnet noe i forhold til pensum rundt oppgave 1?

 

Skriver bare tullball selv. Vet ikke hva pensum er da jeg ikke har vært i særlig mange forelesninger heller.

Men er ikke oppgaven ute etter situasjoner der det er vanskelig å både være rådgiver og selger?

 

Nedgangstider hvor f.eks eiendomsmeglere vet at de har stort press på seg, og kanskje lar vær å opplyse kjøper om at f.eks naboene er håpløse og forstyrrer nattesøvnen, eller at det har vært en liten lekkasje, men den er nogenlunde fikset, men sjansen for at den dukker opp igjen er stor.

 

eller er jeg på bærtur?

 

Hehe, godt det ikke bare var jeg som skrev tullball! Tror det er tullball og synsing de er ute etter i oppgave 1 og mer teori i oppgave 2.

 

Jeg har skrevet mer om hva som kan skje med deg som person hvis du opplever for mye forventningspress, da spesielt rundt dette ved at flere skifter yrke, prestasjonsangst o.l. Da spesielt at forventningspress kan variere innenfor div. arbeidsmiljøer. OBOS vs PRIVATmegleren f.eks. Har skrevet mer generelt rundt det og tatt inn eksempler fra Eiendomsmeglerbransjen og ikke basert hele oppgaven på det å være en Eiendomsmegler.

 

Kanskje jeg også er på bærtur?

 

Haha, jeg aner ikke ass! Takk for at du gjorde meg enda mer usikker, hehe!

 

Jeg har i motsetning til deg basert hele oppgaven på det å være megler :hrm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan har dere gått frem for å finne salgsoppgave? Jeg sliter veldig med å finne en med mange åpenbare mangler. Vi ser det er mange annonser på finn.no som ikke gir mulighet for å laste ned prospektet.

 

Er svært takknemlig hvis noen har 2 min til å gi oss noen råd.

Endret av Smas90
Lenke til kommentar

Hvordan har dere gått frem for å finne salgsoppgave? Jeg sliter veldig med å finne en med mange åpenbare mangler. Vi ser det er mange annonser på finn.no som ikke gir mulighet for å laste ned prospektet.

 

Er svært takknemlig hvis noen har 2 min til å gi oss noen råd.

 

Har dessverre ikke startet på den oppgaven enda, så kan ikke hjelpe deg der. Tenkte uansett at jeg skulle finne en salgsoppgave med feil selv, men gidder ikke å bruke så mye tid på akkurat det.

Lenke til kommentar

 

Hvordan har dere gått frem for å finne salgsoppgave? Jeg sliter veldig med å finne en med mange åpenbare mangler. Vi ser det er mange annonser på finn.no som ikke gir mulighet for å laste ned prospektet.

 

Er svært takknemlig hvis noen har 2 min til å gi oss noen råd.

 

Har dessverre ikke startet på den oppgaven enda, så kan ikke hjelpe deg der. Tenkte uansett at jeg skulle finne en salgsoppgave med feil selv, men gidder ikke å bruke så mye tid på akkurat det.

 

Har endelig funnet en jeg er fornøyd med. Hvordan tenker du å presentere og skrive oppgaven? Jeg er usikker på om jeg skal gå igjennom §6-7, å knytte alt opp mot salgsoppgaven. Hva tenker du/dere?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Angående Markedsføring og salg av eiendom- innleverings oppgaven.

 

Jeg er ferdig med del 2, og jobber me del 1. Hvis noen mangler del 2 og har blitt ferdig me del 1 og er fornøyd med den, kan vi slå sammen grupper, hvor jeg er alene.

Endret av studie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...