Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av Lett MC og eventuelle utgifter.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er nå 14 og blir 15 nå til sommeren. Skal da kjøpe meg lett MC for å begynne å øvelseskjøre. De to jeg ser på nå er Honda Varadero 125 og Aprilia RS4 125. Vet at disse er svært forskjellige sykler, og lurer på om noen har noen pros/cons ved disse. Synes Varaderoen ser fin ut med sittestillingen og at den er stor.(Jeg er nå ca 180) og liker Apriliaen på grunn av farten og at den ser drit kul ut, synes jeg. Jeg lurer også på om noen vet om hva jeg kan forvente å betale i tillegg til prisen på motorsykkelen. (Som registrering, årsavgift og forsikring).

 

Tusen takk for svar

 

Mvh, Otto :)

 

EDIT: Skal ikke trimme.

Endret av JensOttoBorresen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er alt av omreg og årsavigft:

http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=196365&epslanguage=no

Så det er ca. 1500 i omreg og ca 1500 i årsavgift.

 

Forsikring kommer helt an på om du ønsker bare ansvar, delkasko, eller fullkasko. Dette kommer an på selskapet og andre ting.

 

Videre må du sette av penger til:

- Hjelm, jakke, hansker

- Bensin og olje

- Penger til eventuelle reparasjoner og servicer

 

Selv ville jeg gått for Apriliaen grunnet bedre drag og mindre vekt + bedre utvalg på trimdeler. Varaderoen vil nok være bedre å kjøre på lengre turer.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har allerede fått fast jobb, så senere utgifter skal nok gå greit. Trimdeler er ikke noe som jeg skal ha noen gang, som jeg glemte å skrive xD Tenker at Varaderoen er bedre å kjøre, med tanke på komfort. Noen som vet hva toppfarten på disse syklene er? Er noe interessert i det ogsåå.. :-)

Endret av JensOttoBorresen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...