Gå til innhold

Test: Pebble 301RD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest de siste anmeldelsene av klokker på Amobil, får jeg en følelse at disse testene med fordel kunne vært gjort med noen andre. Noen som faktisk ser poenget av å ha klokke på armen.

 

Absolutt.

Allerede i innledningen får man inntrykk av at artikkelforfatter har motforestillinger mot selve konseptet og kom til å veie det meste negativt om det ikke var langt, langt forbi det som faktisk var intensjonen fra klokken.

Selv har jeg hatt min i snart et år og angrer ikke på noen som helst måte.

Jeg synes ikke den er stygg (dog har jeg sort versjon og ikke rød), selv om den på ikke akkurat vinner designpriser heller.

Men: Reimen likte jeg svært dårlig. Heldigvis kan den byttes med så og si hvilken som helst 22mm reim, noe jeg gjorde ganske kjapt. Mye, mye bedre.

Den gir meg god batteritid. Mye bedre en de fleste konkurrentene jeg har sett.

Den gjør stort sett nøyaktig det som ble påstått at den skulle gjøre.

Skjermen duger helt greit til det den er laget for å vise, og de positive egenskapene veier opp for dårlig oppløsning. Tekst osv er uansett klart og tydelig.

 

Selv om Pebble selvfølgelig på ingen som helst måte er feilfri så liker jeg den jævlig godt.

Nå som jeg er vant med å ha den tilgjengelig så blir det å legge den fra seg som å gå fra 2 tilbake til 1 skjerm på PC.

 

Om man først liker konseptet og vil prøve seg på noe slikt så er det IMO det beste alternativet på markedet per dags dato, selv når jeg tar høyde for hjernens behov for å rettferdiggjøre innkjøp av ting jeg bruker mye penger på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det her ble for tynt, og det virker ikke som anmelderen er helt enig med seg selv. Jeg har hatt Pebble en stund, og det siste jeg ser etter i en smartklokke er en erstatning for mobiltelefonen med kamera, gigaskjerm og et batteri som må lades hver natt. Det som gjør Pebble perfekt er at den oppleves som en vanlig klokke, og i tillegg får du noen veldig kjekke funksjoner på kjøpet. Visning/varsling av anrop, SMS og epost når du f.eks. sykler med mobilen i sekken eller sitter i møte er ekstremt behagelig. Det samme er muligheten til å bytte sang på Spotify med et trykk på knappen (takk og lov for at det ikke er touchskjerm). Hvis jeg absolutt skal spille snake eller sjekke facebook så tar jeg like godt opp mobilen.

 

Det er mulig at Sony Smartwatch gir "mer for pengene", men du kan ikke påstå at $150 for en smartklokke er spesielt dyrt?

Utseendet er ikke det fresheste, sant nok. Jeg har riktignok den svarte utgaven som ser adskillig bedre ut en den gyselige røde varianten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som kan bekrefte at man kan bruke Peeble til å bytte sanger, f.eks på Spotify, hvis man har iPhone?

Jeg har ikke testet personlig, siden jeg ikke har iPhone, men kan i alle bekrefte at "alle" andre sier det funker flotters (basert på en del generell tid brukt på forumene til Pebble).

Okei, takk. Høres jo troverdig ut hvis folk på forumet sier det funker. Bare mente å lese noe om at iOS begrenset en del hva man kan gjøre med Pebble, i forhold til Android, og at det å bytte sanger var en av funksjonene (man kanskje ikke kunne gjøre).

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som kan bekrefte at man kan bruke Peeble til å bytte sanger, f.eks på Spotify, hvis man har iPhone?

Jeg har ikke testet personlig, siden jeg ikke har iPhone, men kan i alle bekrefte at "alle" andre sier det funker flotters (basert på en del generell tid brukt på forumene til Pebble).

Okei, takk. Høres jo troverdig ut hvis folk på forumet sier det funker. Bare mente å lese noe om at iOS begrenset en del hva man kan gjøre med Pebble, i forhold til Android, og at det å bytte sanger var en av funksjonene (man kanskje ikke kunne gjøre).

 

Apple gjorde faktis noe riktig i iOS7, mener jeg å ha lest. :)

Lenke til kommentar

Skal en slik klokke være en suksess så er den nødt til å komme med noe helt nytt som alle bare må ha. Ellers blir den bare en dings som minner om mobiltelefoner fra før i tiden og det trenger ikke folk.

 

Pebble er en kjempesuksess og det er nettopp fordi de har motstått fristelsen til å lage en annenrangs mobiltelefon til å feste på armen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som kan bekrefte at man kan bruke Peeble til å bytte sanger, f.eks på Spotify, hvis man har iPhone?

Jeg har ikke testet personlig, siden jeg ikke har iPhone, men kan i alle bekrefte at "alle" andre sier det funker flotters (basert på en del generell tid brukt på forumene til Pebble).

Okei, takk. Høres jo troverdig ut hvis folk på forumet sier det funker. Bare mente å lese noe om at iOS begrenset en del hva man kan gjøre med Pebble, i forhold til Android, og at det å bytte sanger var en av funksjonene (man kanskje ikke kunne gjøre).

 

Det stemmer på generelt grunnlag, da Android er mye, mye friere på hva som er mulig, men de grunnleggende funksjonene skal visstnok være ganske solide.

I alle fall fra iOS7 og oppover.

Den største ulempen er vel at du ikke kan styre hvilke notifications du får opp.

Det er alle eller ingen, slik jeg har forstått det.

Dvs: Du kan jo deaktivere de på telefonen enkeltvis, men da kommer de ikke på telefonen heller.

Kanskje det endrer seg i senere oppdateringer?

Lenke til kommentar

Dette var en knusende dom, men alle MÅ selvfølgelig mene sitt. Jeg har den i hvitt, og skammer meg ikke av å bruke den og gå med den, dog muligens ikke på julebordet, men selv da, med sort dress, så tror jeg at den ville tatt seg bra ut. Sånn, dette var litt om hva jeg mener om utseendet. Funksjonene, ja da, den tilfredsstiller alle mine behov der også. Det mest ideelle er selvfølgelig at jeg kan lese SMS, da slipper jeg å ta opp telefonen for å lese av alle korte beskjeder som koder og liknende fra nettbank som jeg eventuelt mottar under en samtale. For ikke å nevne meldinger og status oppdateringer fra Facebook, Twitter osv. Totalt sett er jeg meget fornøyd. Jeg ville bevisst ikke ha Sony eller Samsung da jeg ikke har interesse av å lade klokken så ofte, i tillegg så ville jeg ikke trykke på en knapp hver gang jeg skulle lese av tiden.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har sett mer trangsynt artikkel på tek. Har hatt min Pebble i litt over en måned nå og føler meg litt ufullstendig uten Pebble på hånda. Det kjekkeste av alt er å kunne se varsler og meldinger på klokka, finne ut at de er uvikitge å ignorere de. Er varselen viktig tar jeg telefon ut av lomma og svarer feks på meldinga.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette var magisk dårlig. Hadde jeg vært en del av amobil ville jeg skjemtes i dag, uansett hvilket produkt det gjaldt ville jeg ikke publisert dette. Før var amobil en del av favorittlista men nå er den ute gitt.

 

Noen bør kanskje finne seg noe annet å gjøre ? ?

 

Uansett hvlket produkt som testes må det jo være en seriøs gjennomgang, selv om eier Iphone og har en Pebble Steel i bestilling så hadde jeg blitt like irritert over en sånn test av Samsung, sony eller noe annet merke. Det er lov å gjøre jobben sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Faller det virkelig på steingrunn?, la oss ta det føste først, en av mine kjepphester; ett produkt kan være ment for å være noe akkurat så mye det vil, det betyr ikke at det er en god ide. Bare fordi produsenten gjør noe med vilje, betyr ikke at det er bra.

 

Videre kjøper jeg ikke argumentet om at denne ikke kan sammenliknes med andre smartklokker, det kan og bør den, det er mengder av folk som vurderer en pebble, eller en mer avansert smartklokke.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...