Gå til innhold

Spørsmål rundt annonseblokkering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har Tek.no slått av reklame tvang?

 

Jeg klarer fint å lese artikler på Tek.no med Adblock Plus aktivert. ScriptBlock som blokkerer javascript er deaktivert.

 

Dersom Tek.no har fjernet denne reklame tvangen så er det veldig bra:)

 

attachicon.gifTek.no.jpg

 

Jeg trekker dette innlegget tilbake.

 

De har nå aktivert reklametvang igjen, og da har jeg aktivert ScriptBlock på tek.no igjen, slik at jeg fortsatt kan lese artikler med uten reklame.

 

Bare irritasjonsmoment med reklametvang, det går bare ut over ryktet tek.no. Også veldig frekt at de skal blande seg inn i hvilke programmer leseren skal få lov til å kjøre på sin egen datamaskin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De har nå aktivert reklametvang igjen, og da har jeg aktivert ScriptBlock på tek.no igjen, slik at jeg fortsatt kan lese artikler med uten reklame.

 

Bare irritasjonsmoment med reklametvang, det går bare ut over ryktet tek.no. Også veldig frekt at de skal blande seg inn i hvilke programmer leseren skal få lov til å kjøre på sin egen datamaskin. 

 

 

Du skjønner altså ikke at tek.no er 100% avhengig av at annonser blir vist for å fortsette driften? De ansatte jobber gratis, tror du vel også? 

 

Hvis du er så glad i Tek.no at du må aktivere scriptblock for å lese artiklene uten annonser, synes jeg det er på sin plass at du betaler usle 49,- i måneden. De 49 kronene det er snakk om, vil hjelpe Tek.no til videre vekst, samt å fortsette det gode arbeidet de gjør. Annonser forsvinner også!!!

 

Sleipe personer på internett, det er sånne som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De har nå aktivert reklametvang igjen, og da har jeg aktivert ScriptBlock på tek.no igjen, slik at jeg fortsatt kan lese artikler med uten reklame.

 

Bare irritasjonsmoment med reklametvang, det går bare ut over ryktet tek.no. Også veldig frekt at de skal blande seg inn i hvilke programmer leseren skal få lov til å kjøre på sin egen datamaskin.

 

Du skjønner altså ikke at tek.no er 100% avhengig av at annonser blir vist for å fortsette driften? De ansatte jobber gratis, tror du vel også? 

 

Hvis du er så glad i Tek.no at du må aktivere scriptblock for å lese artiklene uten annonser, synes jeg det er på sin plass at du betaler usle 49,- i måneden. De 49 kronene det er snakk om, vil hjelpe Tek.no til videre vekst, samt å fortsette det gode arbeidet de gjør. Annonser forsvinner også!!!

 

Sleipe personer på internett, det er sånne som deg.

 

Det går fint, de produserer sjeldent noe av kvalitet uansett. Det er som et glorifisert langt facebook innlegg.

Endret av Rudde
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle brukere av pc i Østfold fylkeskommune er nå utestengt fra å lese noe som helst på tek.no.

 

Det er vel sånn ca 11000 elever, ca 2000 lærere og noen tusen andre dette gjelder for. OOOOpps?

 

Ingen av disse har noen som helst mulighet for å endre innstillinger på sine pc'er slik at det åpnes for lesing på tek.no igjen.


Godt det er andre alternativ, for dette er for dumt! 

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Gjorde i kveld et forsøk på å åpne for annonser på tek.no og får denne opp på skjermen:

 

SnZBWDkw.jpeg

 

Som igjen leder til denne:

 

http://mackeeperapp.mackeeper.com/landings/123.6/?affid=mzb_245.7233568.1448489444.4.mzb&utm_source=display-dsk-no&utm_medium=&utm_campaign=display-dsk-no&utm_term=&utm_content=&gclid=CPfSyMPLrMkCFarpwgodeOYDaA&userDefiner=mzb_2311&trt=29_3521156&tid_ext=8100002249679;adgroup=mac_keys_text;www.tek.no&direct=

 

Da Tek, blir det f*** meg lenge til jeg kommer til å besøke tek.no igjen. Annonse for malware. Et av de mest beryktede og forhatte programmene til OS X. Et hærverk av et program.

 

Useriøst til tusen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er dårlig med respons fra Tek.no her.

 

I dag dukker dette opp:

 

T0pxY1ln.jpeg

 

Annonse for en butikk som selger simple kopier av kjente ikoniske designmøbler og interiørartikler.

 

Absolutt ikke noe jeg har interesse for å finne annonser for på et "teknologinettsted".

 

I går var det annonser for skadelig programvare.

 

Er det rart leserne blir møkk lei annonser og bruker adblock etc....?

Lenke til kommentar

Det er dårlig med respons fra Tek.no her.

 

I dag dukker dette opp:

 

T0pxY1ln.jpeg

 

Annonse for en butikk som selger simple kopier av kjente ikoniske designmøbler og interiørartikler.

 

Absolutt ikke noe jeg har interesse for å finne annonser for på et "teknologinettsted".

 

I går var det annonser for skadelig programvare.

 

Er det rart leserne blir møkk lei annonser og bruker adblock etc....?

 

Hei, og beklager for treigt svar. 

 

Slike annonser skal naturligvis ikke dukke opp, og vi liker heller ikke annonser som ikke passer teknologiprofilen vår. Dette er annonser levert via Googles annonsesystem, som ikke alltid er like nøyaktig på hva den slipper igjennom. Vår salgsavdeling har visse restriksjoner de kan sette, og de kan gå inn manuelt å bannlyse annonser som vi klager på, men det er ikke alltid det blir gjort før de dårlige annonsene dukker opp. 

 

Google-annonser har to små ikoner øverst i høyre hjørne. Trykker du på krysset kan du fjerne annonsen, og rapportere den som irrelevant/forstyrrende. Andre annonser uten disse merkene er booket inn via salgsavdelingen vår direkte, og de har de også naturligvis mye større kontroll over. 

 

Men, når alt det er sagt, så er det helt uholdbart at en annonse hos oss lenker til et lugubert nettsted. Dette skal absolutt ikke skje, og jeg beklager for at det skjedde. 

 

Mvh

 

Niklas Plikk, Nyhetssjef i Tek.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blokkerer ikke annonser og har ikke engang noen utvidelser til dette installert, som du ser fra dette screenshottet:

 

https://i.gyazo.com/59f33a207dc518c150db993fcb106f69.jpg

 

Likevel blir jeg blokkert når jeg prøver å lese artikkelen "Vi har premier for nesten 150 000 kroner i julekalenderen":

 

https://i.gyazo.com/6c5cd33601b79d1e3bb86836b58a40fe.png

 

Andre artikler ser ut til å fungere.

Endret av GrixM
Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra en annen tråd:

 


Forbanna drittnettsted. 
 
Installer ScriptBlock i Google Chrome, da kan dere lese artikler uten reklame med Adblock.
 
 
Reklametvangen er avhengig av at Javascript blir kjørt i nettleseren. ScriptBlock vil blokkere Javascript, og på den måten oppdager ikke reklametvangen at annonsene ikke blir vist.
Lenke til kommentar

Dette må TEK se nærmere på.

 

Kom inn i dag for å svare på julekalender både på tek.no og gamer.

 

På begge sidene kom det opp en melding om at "du har ad-blocker".

Dette samtidig som det tyter med "ASUS Zenbook UX305", "HP Fullfill your destiny" og "Black ops is back" reklame.

 

Etter en liten refresh (uten noen som helst endringer) så kom sidene opp som vanlig.

 

 

Jeg kan forstå deres ønske og behov for reklameinntekter, men dette blir litt for dumt....

Lenke til kommentar

Jeg har ingen reklameblokkere i nettleseren min, men jeg bruker AVAst på min Mac. Å ikke tillate at brukeren bruker antivirus for å få tilgang på sidene er ikke annet enn hårreisende og frekt!

 

Jeg skulle gjerne lest Tek.no, og har ingen ting imot annonsene; men dette er å gå for langt! Dessverre gir dere meg altså ikke noe annet valg enn å finne andre plasser å finne informasjon på.

Lenke til kommentar

Skjer ofte på jobb hos meg også.. 

 

Som mobilforhandler var det omtrent en del av jobben i lese amobil når man kom på jobb om morgenen, men nå er det for mye annet enn mobil nytt på forsiden, og artiklene får jeg sjeldent lest uansett. Er fortsatt innom forumet her, men ofte kommer jeg innom tråder som hører til artikler jeg ikke får lest ... begynner bli for mange irritasjonsmomenter for min del med annonse blokkeringen-blokkeringen, selv om jeg også forstår at de må gjøre noe . Aldri vært særlig fan av itavisen, men det er der jeg leser norsk relaterte mobilnyheter om dagen.  :shrug: .. my two cents

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...