Gå til innhold

Leseranmeldelse: Metro: Last Light


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skytefølelsen, animasjoner og den generelle tekniske standarden er overlegent bedre i LL. Dette gjorde at jeg likte LL bedre enn originalen.
Jeg tror også at jeg liker skjulte moralsystem bedre enn slike åpenbare systemer de fleste spilla har. Det er som regel åpenbart hva man skal velge for å oppnå ønsket effekt.
Likte LL godt, og ville gitt det en 8. En slik åtter som Gamer og de fleste spillsider ville kalt 10. Orginalen var bedre på stemning og viile fått en marginalt dårligere 8'er.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Bra skrevet! Som fan av eneren er jeg stort sett enig - LL skuffet på de fleste punktene som gjorde 2033 unik, virket som utviklerne hang seg litt for mye opp i skyter-klisjeer i toeren, samt at noe av det som skapte mest atmosfære i eneren var borte, nemlig den gjennomført dystre følelsen av å være alene og forlatt i en sønderrevet verden. I LL pøses det på med for mye folk, etter min personlige smak. Syntes heller ikke at AI-en var noe som helst bedre i oppfølgeren, slik "alle" anmeldere ser ut til å ha behov for å påstå.

 

Når det er sagt, ville jeg nok likevel gitt LL en sterk 7er eller svak 8er for å være et bunnsolid og langt mer stemningsfullt skytespill enn det meste annet.

Endret av aphelion3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skytefølelsen, animasjoner og den generelle tekniske standarden er overlegent bedre i LL. Dette gjorde at jeg likte LL bedre enn originalen.

Jeg tror også at jeg liker skjulte moralsystem bedre enn slike åpenbare systemer de fleste spilla har. Det er som regel åpenbart hva man skal velge for å oppnå ønsket effekt.

Likte LL godt, og ville gitt det en 8. En slik åtter som Gamer og de fleste spillsider ville kalt 10. Orginalen var bedre på stemning og viile fått en marginalt dårligere 8'er.

 

Skytefølelsen blir kanskje en veldig objektiv greie som er vansklig å måle. Men personlig likte jeg det bedre i 2033, våpnene kjentes kraftigere ut. Aldri forstått kritikken 2033 fikk for våpenfølelsen. Ellers er det jo den super irriterende hitmarkers greie, som totalt ødelegger alt, man ser jo ikke hva man skyter på en gang, for den sperrer hele siktefeltet. Å ikke en gang si at man skal spille på ranger mode, da ranger mode fjerner formye, man ser jo ikke en gang hva man velger i inventory menyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...