Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En måte å skaffe seg venner på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gode venner finnes du ikke, du må bygge disse forholdene, dette er utrolig lett når man er barn og liten, men blir vanskeligere med tiden på grunn av jobb, familie, og andre ting som tar av tid og energi. Vil du ha en god venn, tar du en normal venn og skaper han en god venn gjennom dedikasjon og hardt arbeid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er vel sannsynligheten stor for at de heller ikke har gode, gode venner. Er ikke sikkert de er interessert i det heller men man må jo nesten prøve for å finne ut det :) For å spørre ville nok blitt veldig merkelig og det er ikke sikkert de er klar over at de mister en god venn i livet.

 

Min erfaring er at dette var utrolig lett og kom naturlig gjennom skolegangen, jeg har selv hatt flere sett med virkelig gode venner opp gjennom tidene, selv om jeg flyttet og byttet skole. Men nå etter 2 år med høyere studier hvor jeg flyttet fra alle, føler jeg det er utrolig slitsomt og tidskrevende og opprettholde moderate venneforhold og har egentlig gitt opp hele greia med gode venner.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde vært ute med noen kompiser og en jevnaldrende hadde kommet bort og spurt om vi skulle være venner hadde jeg sagt ja. Kanskje ikke bestevenn, men latt han være med meg og resten av kompisgjengen den dagen, hvis han var fet hadde jeg kanskje ringt han. Er nok flere som hadde gjort det samme som meg, så du finner nok noen TS:)

Lenke til kommentar

Da er vel sannsynligheten stor for at de heller ikke har gode, gode venner. Er ikke sikkert de er interessert i det heller men man må jo nesten prøve for å finne ut det :) For å spørre ville nok blitt veldig merkelig og det er ikke sikkert de er klar over at de mister en god venn i livet.

 

Min erfaring er at dette var utrolig lett og kom naturlig gjennom skolegangen, jeg har selv hatt flere sett med virkelig gode venner opp gjennom tidene, selv om jeg flyttet og byttet skole. Men nå etter 2 år med høyere studier hvor jeg flyttet fra alle, føler jeg det er utrolig slitsomt og tidskrevende og opprettholde moderate venneforhold og har egentlig gitt opp hele greia med gode venner.

 

Tok meg i merke i at du sa det var utrolig lett å komme igjennom skolegangen. Det er bra, men det er ikke alle som opplever det sånn. Mobbing var en del av skolegangen for mange, og er fremdeles det.

Hvis jeg hadde vært ute med noen kompiser og en jevnaldrende hadde kommet bort og spurt om vi skulle være venner hadde jeg sagt ja. Kanskje ikke bestevenn, men latt han være med meg og resten av kompisgjengen den dagen, hvis han var fet hadde jeg kanskje ringt han. Er nok flere som hadde gjort det samme som meg, så du finner nok noen TS:)

 

Koselig å høre. Du er en god person. :)

Endret av Skrueduck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg innså nettopp at de eneste (gode/skikkelige) vennene jeg har fått som voksen har vært gjennom jobber jeg har hatt (for da har jeg vært i miljø med likesinnede som har samme interesser), så jeg ville nå kanskje prøvd å høre med kollegaer om de vil være med å finne på noe etter jobb hvis jeg plutselig skulle miste alle venene i naturkatastrofe eller epidemi..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...