Gå til innhold

Kjekt å være politiker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stortingsreprentanter mobilregninger bør i ikke betales av staten. Regjeringsansatte i utlandet på jobb kan jeg forstå, men også disse burde klare å bruke PC og internett de stedene de er. Kan ikke helt se den store jobben de klarer å få til over mobil på slike turer, men bruker det mer til hygge under venting på slike turer.

 

Dessuten.. hvordan er det mulig å "ringe" for 55 000 i året når man kan få abonmenter med blant annet fri ringetid osv. for under en tiendel av prisen. Godt gjort, spør du meg.. Ringer man så mye, så må man i alle fall ordne seg et abenoment som passer til forbruket.

Lenke til kommentar

Stortingsreprentanter mobilregninger bør i ikke betales av staten. Regjeringsansatte i utlandet på jobb kan jeg forstå, men også disse burde klare å bruke PC og internett de stedene de er. Kan ikke helt se den store jobben de klarer å få til over mobil på slike turer, men bruker det mer til hygge under venting på slike turer.

 

Dessuten.. hvordan er det mulig å "ringe" for 55 000 i året når man kan få abonmenter med blant annet fri ringetid osv. for under en tiendel av prisen. Godt gjort, spør du meg.. Ringer man så mye, så må man i alle fall ordne seg et abenoment som passer til forbruket.

 

Akkurat det må ikke være hans skyld, min arbeidsplass har også valgt seg ett abonnement som gir dårlig valuta for pengene med min bruk, men de ønsker ikke å bytte når jeg sier dette til de som bestemmer slik.

 

AtW

Lenke til kommentar

- Jeg har utrolig mange timer i telefonen hver dag. Det er ikke noe rart det blir store telefonutgifter på meg da. Sånn er det hvert år. Jeg blir overrasket over hvor lite utgifter enkelte andre har, sier Lundteigen til VG.

 

Faktisk dundrende enig med herr Lundteigen. Så lenge det er i arbeidets medfør og ikke til spåkoner på telemarkedet.

 

Alt annet er smålig, og veldig typisk norsk, misunnelse.

 

4k+ i måneden...mye å lage bråk om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stortingsreprentanter mobilregninger bør i ikke betales av staten. Regjeringsansatte i utlandet på jobb kan jeg forstå, men også disse burde klare å bruke PC og internett de stedene de er. Kan ikke helt se den store jobben de klarer å få til over mobil på slike turer, men bruker det mer til hygge under venting på slike turer.

 

Dessuten.. hvordan er det mulig å "ringe" for 55 000 i året når man kan få abonmenter med blant annet fri ringetid osv. for under en tiendel av prisen. Godt gjort, spør du meg.. Ringer man så mye, så må man i alle fall ordne seg et abenoment som passer til forbruket.

 

Du ringer i fra utlandet. Dessuten så er det noe man kan kreve dersom det blir stilt krav til å bruke telefonen mye i arbeid at denne skal kunne dekkes av arbeidsgiver. I mot litt beskattelse. Jeg har selv enkelte måneder telefonregninger på over 5000 kroner. Vært litt kjipt å måtte betale det i fra egen lomme.

Lenke til kommentar

Med mindre han kan velge type abonnement selv og har valgt et svært ugunstig ett, eller har mye hodeløs databruk i utlandet så ser jeg ingen problemer med dette. Selvfølgelig bruker stortingsrepresentanter telefonen mye. Administrasjonen på stortinget bør selvfølgelig legge til rette for at det blir billigst mulig (ordne utstyr så man har nettilgang på utenlandsturer f. eks., og ikke minst forhandle frem best mulig avtaler), men det er da overhodet ikke noe galt med at representantene bruker telefonen mye.

Lenke til kommentar

 

Stortingsreprentanter mobilregninger bør i ikke betales av staten. Regjeringsansatte i utlandet på jobb kan jeg forstå, men også disse burde klare å bruke PC og internett de stedene de er. Kan ikke helt se den store jobben de klarer å få til over mobil på slike turer, men bruker det mer til hygge under venting på slike turer.

 

Dessuten.. hvordan er det mulig å "ringe" for 55 000 i året når man kan få abonmenter med blant annet fri ringetid osv. for under en tiendel av prisen. Godt gjort, spør du meg.. Ringer man så mye, så må man i alle fall ordne seg et abenoment som passer til forbruket.

 

Du ringer i fra utlandet. Dessuten så er det noe man kan kreve dersom det blir stilt krav til å bruke telefonen mye i arbeid at denne skal kunne dekkes av arbeidsgiver. I mot litt beskattelse. Jeg har selv enkelte måneder telefonregninger på over 5000 kroner. Vært litt kjipt å måtte betale det i fra egen lomme.

 

 

Det er klart, men for å si det på en litt annen måte, hvor mange av stortingspolitikerne har behov for sånne utenlandsturer som er jobbrelaterte?

 

Greia er at siden staten/jobben betaler slike regninger, så tenker man ikke over hvordan man bruker telefonen. Hadde man betalt selv, så hadde man helt klart funnet billigere løsninger når man er i utlandet, som for eksempel skype..

 

Åpenbart noe feil når en "lokalpolitiker" som Lundteigen får en sånn regning, rett og slett feil abonoment. Om det er hans feil eller stortingets, det vet jeg ikke. Han får være unnskyldt, siden han er den "eneste" som kjemper for å beholde sykehuset på Kongsberg, og er valgt inn på Stortinget av nettopp denne grunn.

Lenke til kommentar

Åpenbart noe feil når en "lokalpolitiker" som Lundteigen får en sånn regning, rett og slett feil abonoment. Om det er hans feil eller stortingets, det vet jeg ikke. Han får være unnskyldt, siden han er den "eneste" som kjemper for å beholde sykehuset på Kongsberg, og er valgt inn på Stortinget av nettopp denne grunn.

hehe...fine...kanskje andre har samme "kjepphester" som de jobber for. Som Lundteigen blir jeg skeptisk ovenfor andre stortingspolitikere som "brenner for jobben og samfunnet" har en månedlig utgift på 250kr i måneden.

Lenke til kommentar

Jesus. Er dette virkelig hva vi bryr oss om?

 

Alle tilsvarende jobber får mobilregningen dekket av firmaet, noen får til og med bil dekket. Så hvorfor driver vi å lager en stor sak ut av småpenger som er fornuftig brukt?

 

Gjett hvor mye datatrafikk koster over en Iridium-link, folk som surfer på Facebook på frakteskip/oljeplattformer? (hint: Mye, mye mer enn GSM-dataprisene i utlandet)

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ofte jeg er enig med Lundteigen, men dette var da virkelig ikke noe å lage sak om.

 

Det finnes jobber der man er pålagt å väre kontaktbar, bl.a. som representant på stortinget. At det medförer litt höyere regninger når man samtidig er pålagt å väre en del utenlands er ikke merkelig.

Lenke til kommentar

Det problematiske her er ikke at Lundteigen sitter mye i telefonen, men hvordan Stortinget og andre større organisasjoner har en lei tendens til å ha en skokk ansatte i en innkjøpsavdeling som jobber fulltid for å finne best mulig tilbud, for så å ende opp med avtaler langt dyrere enn det enhver kan bestille på noen minutter selv. Skjer både i det offentlige og i private bedrifter, og slik går det når det er andres penger som brukes.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...