Gå til innhold

Stjernespekka rolleliste i The Elder Scrolls Online


Anbefalte innlegg

Spilte betaen litt, men kan nok ikke si så mye pga NDA og alt det der. Det jeg kan si er at jeg var svært skeptisk før jeg prøvde den, og lastet ned betaen mest for å slippe å kaste bort penger på å kjøpe fullversjonen. Ti timer senere rotet jeg rundt i Morrowind med et stort glis. Til tross for (?) at jeg spilte i tredjeperson, var dette så nært det "ekte" Elder Scrolls som jeg vært siden TES3: Morrowind. Skepsisen var blåst bort, for å si det mildt.

 

En annen ting jeg kan si er at jeg fikk et oppdrag ganske tidlig som gikk ut på å lete etter en skatt. For å finne denne fikk jeg bare svært korte og kryptiske hint av typen "Finn den evige vakten, gå rundt ham til porten hans, snu og gå i nordøst til steinfingeren, følg den til krigeren" osv. En del av disse hintene var svært vriene å finne, til tross for at kartet ikke var det største (det ble mye frem og tilbake.) Dette er svært tidlig i spillet, så jeg gleder meg til å se hva de finner på videre. Det minner sterkt om de beste gåtene vi fikk i Secret World, og det sier jo sitt.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Synd at dette er wasted på et MMO. Joda, det vil nok gjøre det til et bra MMO, men folk generelt begynner å bli drittlei MMO. Og er man lei et, så er man lei alle. Grinding blir aldri gøy igjen.

 

Det er virkelig synd at SWTOR var et MMO. Jeg har veldig lyst til å spille ferdig alle historiene, men den endeløse "drep/hent X antall" questingen drepte all glede.

 

Bare sånn... etter å ha spilt betaen var det ikke ett eneste quest som var lik eller som inneholdt "grinding", og dette var ca etter 100 quests

Det var noen, men de var sjeldne og x<=6 for å si det slik.

Føltes ikke som et vanlig MMO for meg, nå har ikke jeg spilt GW2 eller SWTOR men mest WOW og regner med at nyere MMO har bedre quests.

 

Kontrollene var spesielle, tredje eller første persjon som i Skyrim ikke gå etter muspeker, du kan bomme på målet om det flytter seg osv. Likte det, men mindre kraftig en tradisjonell MMO styring kan være vanskelig å velge et mål i ei klynge rundt tank osv. Tror mange MMO spillere vil hate pga kontroll. Viste ikke om Power atack, dytte osv før etter beta :)

 

Klasse systemet er bra, du kan bruke alle våpen og rustinger. Nei alt vil ikke virke like bra men gir muligheter.

En healer/ tank bør funke bra i PvP.

 

Var skeptisk før beta, ikke etter, ser også at det ikke er et spill for alle.

Lenke til kommentar

Tror det er lite marked for et Fallout Online spill. Det er vært flere forsøk på scifi/post apokalypse mmorpg spill og det er vel ingen som er verdt å nevne engang.

 

Det er dessverre litt slik at det er middleage med sverd,magi og fantasy som er hva som appellerer til mmorpg spillere.

Lenke til kommentar

Tror det er lite marked for et Fallout Online spill. Det er vært flere forsøk på scifi/post apokalypse mmorpg spill og det er vel ingen som er verdt å nevne engang.

 

Det er dessverre litt slik at det er middleage med sverd,magi og fantasy som er hva som appellerer til mmorpg spillere.

 

 

Personlig ønsker jeg meg Diablo i moderne setting, med skytevåpen. Gjerne postapokalyptisk, eventuelt med zombier og hele pakka.

Lenke til kommentar

Jeg var med i betaen. Det var en horribel synsrekkevidde på 40 - 50 grader. Den var så ille at jeg ikke greide mer enn 15 minutter. Ingen innstillinger implementert for dette heller

 

Du er klar over at du ikke må spill ei førsteperson modus? Men er enig at dem MÅ få på plass en FOV mulighet for at det skal bli noe vits.

Lenke til kommentar

Beste queste spillet uten tvil er The Secret World... dessverre feilet spillmekanikken.

 

Hva har spillemekanikken feilet med her? Sammenliknet med alle andre mmo jeg har røvd (30+) har den bedre valg og combat. Er vell barre GW2 som kan sammenliknes. Ellers er quest og dungeouns langt over det andre mmo har klart og levere. Spillte TESO open beta selv. Synes det var helt greit men kommer ikke til og kjøpe det til PCen. Kanskje til ps4en da.

Lenke til kommentar

Synd at de har fokusert steinhart på å få spillet til å fungere fint på konsoll og har ikke gjort ett "døtt" for å optimalisere spillet for PC. What you see is what you get. Det er enda lit tid igjen til release, men nå er det for nære til at noen større forandringer vil komme.

 

Som Cthulhu sier, de burde ha lært av SWTOR. Noe de ikke har gjort.

De burde også ha sett på hva som skjedde med DCUnivers Online også. Ett spill som også er ett crossplatform MMO. Gitt rett i dass mare måneder etter release.

Men nei, ingenting har dem lært av dette.

Denne Beta'en føles det samme som Beta'en på SWToR. Feil fokus, ingen kontakt med spillere, tar ikke feedback på alvor, følelse av at de ikke har undersøkt markedet gådt nokk, følelse av at de ikke har sett på hva som har skjedd før med andre spill i sjangeren og tatt tatt til lære.

Her er det grådighet som spiller inn. Det LYSER i øynene demmes når de tenker på hvor mye penger de kan tjene om de selger like mange ESO til konsoll som Skyrim og om disse starter å betale MND abonement...

Det er en grunn til at konsoll markedet ikke har det store innhugget i månedsabonement typen spill, men grådigheten rår og PC spillerne får støyten.

 

De kan leie inn så mange superkjendiser de vil, veldig få spille spillet kun for å høre dem, for å ikke snakke om å ha abonement pr mnd kun for det...

 

Markedet for månedsabonement for MMO til konsoll er nonexisting, og det er en grunn for det. At de fokuserer så hard på å få dette markedet vil enten sende dem opp i skyene med ett marked som de helt og alene har, eller så vil de kræsje totalt (noe jeg trur heller vil skje).

Det er bevist flere ganger at når det kommer til månedsabonement spill er det nesten kun PC spillere som har dette.

Det er også bevist flere ganger at PC spillere også er de som bruker mest penger på "micro transaction".

 

Nei, jeg er redd det ikke hjelper å bruke stemmen til kjente skuespillere i spillet. Jeg er redd for at dette spille vil også følge samme spor som DCUnivers Online og SWToR.

Noe jeg hater å se da jeg er fan av Elder Scroll og liker å spille MMO. Min fantasi kunne bli virkelig da de sa ESO ville komme...

Men da jeg fikk begynne å spille Beta'en ble jeg bare mere og mere skuffet.

 

Spillet er ikke annet enn "greit" å spille, på det beste. Og det er alt for mange gode MMO der ute til at de kan drite så mye på draget /cry :(

Lenke til kommentar

Har spilt betaen og jeg er på ingen måte imponert over dette spillet. Hadde det kommet ut for 5-7 år siden så hadde jeg nok vært storlig imponert. Hele spillet virker som et oblivion med dårlig combat og middelmådig historie (i hvert fall i starten, lvl 1-10).

 

Har vært veldig gira på spillet helt siden jeg hørte om det første gang, men etter å ha prøvd betaen så konkluderte jeg med at jeg ikke en gang kommer til å kjøpe det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt betaen og jeg er på ingen måte imponert over dette spillet. Hadde det kommet ut for 5-7 år siden så hadde jeg nok vært storlig imponert. Hele spillet virker som et oblivion med dårlig combat og middelmådig historie (i hvert fall i starten, lvl 1-10).

 

Har vært veldig gira på spillet helt siden jeg hørte om det første gang, men etter å ha prøvd betaen så konkluderte jeg med at jeg ikke en gang kommer til å kjøpe det.

 

Må si meg enig med deg. Jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe dette spillet. Da jeg fikk høre for første gang at det ville komme ett Elder Scroll MMO ble jeg begeistret og supergira. MEN, jeg ble også lit redd for at de skulle bruke Skyrim som mal og lage ett konsoll spill ut av det.

Med erfaringer fra andre RPG spill på konsoll og andre cross-platform spill, så jeg for meg at det kunne bli en katastrofe. Spesielt om Bethesda fortsetter med sine tradisoner med feil og bugs i spill.

 

Da jeg kom inn i Beta'en ble mine redsler virkelig. Jeg viste ikke at ESO skulle bli ett cross-platform spill inntil jeg begynte å klage på dårlit UI og kontroll system, hvor jeg ble rettet på med at disse UI'ne og kontrollene opså måtte fungere på consoll.

 

Jeg må innrømme at de har ikke ødelagt noe eller at ting er helt for jævlig dårlig, Vell nesten, men de har ikke gjort NOEN TING for å uvikle spillet eller sjangeren MMO. Jeg vil gå så langt å si at de rett og slett har gått bakover og vært vert altfor "forsiktig".

De har til og med "blåkopiert" bevegelsene til NPC's fra skyrim. Selv ansiktsstrukturen på NPC's og characters er så dårlig at jeg måtte sjekke 2 ganger at spillet ikke skulle bli utgitt til PS3 også. De har ikke en gang ansikts utrykk.

Character creation er ok, men ikke noe mere.

Alt for mye "blåkopier" fra Skyrim er i ESO... :s

Grafikken er kun "ok". Til å skulle være på NextGen konsoller og PC så er den nesten forferdelig. Det er INGEN unskylding for å lage så dårlig grafikk når nextgen og PC bruker det samme grafikk "struktur"

 

Dette er min egen mening, men noe av det verste og lateste og mest ignorante siden av dem er når de viser ingen forsøk på å lage en UI som er ment for PC. Den som er i Beta'en er en univarsal UI som er obtimalisert for konsoll, men virker til PC. Og her er det jeg mener de har drete på draget totalt.

Hele kontroll systemet på PC er unaturlig, dårlig planlagt, og lite tilpasset.

Spillet alene i seg selv tar ingen risikoer. De bruker gammle kampsystemer og gjør ikke noe innovativt med det.

De gjør det så dårlig med det at melee systemet er like kjedelig med ingen "feedback" på treff akkurat som i Skyrim.

 

Bethesda som en gang var ett PC produsent (greit, alt de laget var full av problemer og feil, men som vi fans rettet opp i) har mistet helt bakkekontakten med hva de en gang var.

 

IMO så har de nå gjort om MMORPG om til MMOadventureFPS. De har simplifisert RPG systemet så til de grader at det er nesten kjedelig å utvikle personen din. Du får ingen fordypning i personen du spiller eller tilhørighet.

 

Og ingenting vil bli forandret side release er rett rundt gjørnet.

Og her er det ihvertfall en person (meg om noen skulle lure) som vil spare de pengene og bruke dem på noe annet. Det er ett ton med gode MMORPG der ute, og om Bethesda ikke er interesert i å satse på PC spillere og heller se på oss som en "addition", så får dem ikke mine penger.

 

Det blir en del QQ'ing, men jeg hadde gledet meg lenge for dette. Forventningene hvar høye, ja, jeg hvar også bevist på at jeg ville bli lit skuffet... Men så skuffet som dette hadde jeg aldri i min fantasi trudd.

Alt med spillet er middelmådig på sitt beste.

Lenke til kommentar

De burde også ha sett på hva som skjedde med DCUnivers Online også. Ett spill som også er ett crossplatform MMO. Gitt rett i dass mare måneder etter release.

DC Universe Online lever i beste velgående på PC, PS3 og PS4, og neste DLC (War of Light: Part 1) er rett rundt hjørnet. Den vil blandt annet gi oss Red Lantern-krefter. Sjekk fakta før du uttaler deg, gutt.

Lenke til kommentar

Jeg har vært med i beta'en. Kan ikke si annet en at dette er enda et MMO. Kan ikke gjemme dårlig gameplay bak first person view. Med delay på skyte piler osv plus dårlig effekter. De er ikke i nærheten av å ha like fantastiske omgivelser/verden som Skyrim/oblivion/morrowind. Pluss ingenting nytt i forhold til alle andre mmo (Age of conan f.eks). Dette er min mening da. Så hva alle andre syntes kan jo være noe HELT annet. Men lukter flopp. Som de andre sier. Bruk pengene på spillmotoren og ikke voice acting.

 

 

Samme her. Jeg likte Skyrim godt, men har aldri vært noen stor fan av MMOer, så tenkte jeg skulle gi dette en sjanse. For å være helt ærlig, det føltes litt...gammeldags. Nå har jeg aldri spilt Morrowind, men innbiller meg at det må være litt som dette når det gjelder grafikk og kontroller. Alt er flatt og stivt, og folk svever liksom bortover istedenfor å gå. Det er rimelig umulig å unngå hvor langt unna et sverd eller en kjeve er, man treffes liksom på magisk vis om man er innenfor rett "sone".

 

Tror det blir med betaen for min del, bruker heller resten av 2014 på Dark Souls II. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De burde også ha sett på hva som skjedde med DCUnivers Online også. Ett spill som også er ett crossplatform MMO. Gitt rett i dass mare måneder etter release.

DC Universe Online lever i beste velgående på PC, PS3 og PS4, og neste DLC (War of Light: Part 1) er rett rundt hjørnet. Den vil blandt annet gi oss Red Lantern-krefter. Sjekk fakta før du uttaler deg, gutt.

Jeg kjenner gådt til DCunivers da jeg begynte å spille fra release, gutt. Er du kanskje en av dem som begynte å spille da DCU ble F2P, gutt?

De mistet mer eller mindre alle spillerne sine etter bare ett halv år. Det er først etter at det gikk free2play at de faktisk fikk en spillermasse. Det tok dem over ett år å fikse chat systemet sitt, som alle PC brukerne hatet over alt på jord. Det gikk rett og slett ikke ann å komunisere ordentlig i det spillet.

For å ikke snakke om hvordan group systemet fungerte. Verste grouping systemet noen gang laget (skulle liksom fungere slik slik at konsoll brukerne skulle ha det lettere å groupe up)...

Om du spillte sammen med guildet ditt, og en av dem DC'd, så ville spillet automatisk sette inn en random spiller som var i queue. Slik hvar det i over ett år etter release.

Vet ikke hvordan det er i dag, men da jeg forlot DCunivers hvar var nesten hele PC basen forsvunnet.

Det eneste gode minnet jeg har fra DCUnivers, og som jeg savner over alt på jord hos andre MMO'er, er måten du kunne lagre "gear look" (fant ikke på noe annet ord) slik at du kunne bruke utseende på ett utstyr på alt annet du fant. Det hvar helt fantastisk.

her er ett par bilder av hva man kunne lage :p Og mine 2 main characters ;)

https://imageshack.com/i/n6blackcrowj

https://imageshack.com/i/48badsantaj

Men du kan ikke komme her å si at DCunivers ble en suksess på PC og konsoll, før den ble f2p. Serverne ble rene ørkner etter bare 6 mnd'er.

Det ble gjort mye rart med DCU i "crossplatformens navn" som ikke burde ha blitt gjort.

Og jeg ser mye av det samme er på vei til å skje i ESO også nå. Mange likhetstrekk som går igjen. Og hovedgrunne er at de rett og slett ikke har undersøkt gått nokk om hva som har skjedd med andre spill.

De kan kanskje se på DCU nå og si at "hei, de lever enda og har en grei spillermasse", men det de ikke ser er historien bakover.

Samme med SWToR også. Hele guilds forlot SWToR om gangen og dro til andre MMO bare måneder etter release.

Mitt guild forlot Rift til fordel for SWToR (mange av oss er Star Wars fans), men etter noen måneder med gameplay i værdens dyreste og mest moderne MMO, fant vi ut at mesteparten av pengene var kastet bort på dyre voice acters. Gameplay som var dårlig satt inn, og av en eller annen grunn føltes UI'n som en konsoll UI selv om spillet kun ble utgitt til PC. Prisen på spille VS kvaliteten på spillet var så langt i fra som man kunne komme.

Og det er kun 3 ting som er grunn til dette. Grådighet, ignoranse og aroganse.

Om du tar en titt på de fleste MMO'er som overlever, så har de ett sunt forhold til sine brukere. De som ikke har det og overser dem totalt blir som regel å floppe. Tar ikke feil.

Endret av FB.127201362
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...