Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føles helt tom: Hva skal jeg gjøre


Anbefalte innlegg

Her er situasjonen:

 

De siste månedene har jeg holdt på med ei jente på min alder, vi har veldig mye til felles, gode målsetninger fremover og kommer utrolig godt over ens. For en stund tilbake besøkte jeg denne jenta, og det er uten tvil en av mine beste helger noen sinne, noe hun også synes ifølge henne selv og på hvordan hun oppførte seg på. Jeg er sikker på jeg har truffet "den ene", men nå er jeg redd for hva som kommer til å skje for noen dager siden skjedde følgende:

 

Hun ringer meg klokken halv sju på morningen, spør meg hvordan det går med meg og diverse ting (helt normale hyggelige ting), før hun sier "Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt dette, men jeg trenger å tenke over ting. Jeg har tydeligvis ikke kommet over eksen min (et forhold som sluttet ifjor sommer eller tidlig høst). Jeg trenger å finne meg selv og vil ikke såre deg, det er derfor venninna mi har rådet meg til å kutte all kontakt med deg til jeg finner meg selv igjen, visst du møter noen andre så gjør det ingenting."

 

Men jeg har hverken lyst til å møte noen andre, og tanken å bare legge fra meg det beste som har skjedd meg gjør utrolig vondt. Jeg har lyst å være der for henne å hjelpe henne gjennom det, for hun sa jo til meg i samme samtale at hun sa at ting føltes riktig, men allikevel feil. Det må jo være noe jeg kan gjøre for å få den riktige sida større enn den feile?!

 

Nå sitter jeg her uten matlyst, treningslyst og i tillegg går dagene og jobben betydelig treigere. Alt jeg gjør er å tenke på henne, og hva jeg kan gjøre for å gjøre ting tilbake der de var. For jeg vet at det er det hun også vil i bunn og grunn.

 

Jeg legger skylda for denne tørketida på venninna hennes, hvordan kan den venninna ikke se at denne tingen har to parter. Nå sitter jeg her forsvarsløs uten noe ting, hun har stengt facebooken sin, sletta seg fra skype og jeg vil ikke trenge meg på ved å sende henne meldinger og ringe henne.

 

Når i tillegg jenta gråter pga dette, vet jeg jo at dette er noe hun egentlig ikke ønsker, men heller det at hun føler at hun må.

 

Min eneste ide så langt er å bare møte opp på døra hennes uten noe forvarsel, og snakke ut om dette som voksne folk. Det er ikke noe annet jeg vil enn at dette skal løse seg så.


Anonymous poster hash: 88e07...bb8



Anonymous poster hash: 88e07...bb8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir jo holdt som gissel helt til hun finner det for godt å bestemme seg. Synes ikke det er riktig at du skal finne deg i det.

Utifra min egen erfaring med kvinner, så kan dette ta tid....

Jeg ville nok ha kontaktet henne (sms?) og bedt henne komme til en avklaring, slik at du selv kan komme deg videre - med eller uten henne.

Det kan bli smertefullt, men er allikvel bedre enn å være i en følelsesmessig gisselsituasjon med uvisst resultat.

 

Håper det løser seg til det beste for dere begge! :)

Lenke til kommentar

IKKE møt opp uanmeldt, det vil bare skremme henne og sikkert gjøre ting verre. Du burde spørre henne rett ut på sms om dere kan møtes fordi du trenger å prate med henne.

 

Gjerne en fredag kveld da dere har fri dagen etterpå fra jobb og alt så dere har sjans til å snakke ut og ikke trenger stresse med å komme seg hjem for at du eller henne skal tidlig på jobben f.eks. Da vil det bli mer avslappet også, og kanskje, kanskje du kan klare å få en overnatting sammen også..

 

 

 

Men ikke plutselig møt opp på døra hennes, det blir altfor påtrengende.

Lenke til kommentar

Snu ryggen til og kom deg videre.

 

Er ikke noe vits å sutre over dette her selv om det er tungt. Fortsett med livet ditt. Hun kommer etter deg hvis det er det hun vil, men du skal ikke føle skyld hvis du finner noen andre.

x2.

Respekter at hun sier hun ikke vil. Kom deg videre og finn på andre ting. Når hun ikke er ferdig med eksen sin, så blir det mye kødd og dritt som ikke er vits.... Jeg møtte en slik dame engang, som brukte meg som "rebound". Det skjønte ikke jeg den gang, og vi var sammen i noen uker og hun dumpa meg....

Så prøv å finn deg en annen.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst å gi dette en sjanse, er en av de få personene som virkelig har skjønt seg på meg og som har tatt en del insj i tillegg! Er det noe jeg liker, så er det når jenter også tar insj! F.eks å plutselig bestemme seg for å dra meg med på ferie, på hennes lommebok.

 

Sier som en viss kjent doktor:

tumblr_m8ikzegTBJ1r5jtugo1_500.gif


Anonymous poster hash: 88e07...bb8

Anonymous poster hash: 88e07...bb8
Lenke til kommentar

Fikk en telefon fra henne endelig idag, var en god samtale der vi fikk snakket ut. Og jeg hadde rett, hun hadde tydeligvis fått litt panikk at hun dro for fort inn i noe alvorlig. Der jeg svarte henne at jeg ikke kommer til å tvinge meg inn i dagliglivet hennes 24/7 før hun er klar for det, hun vil at ting skal fungere og jeg vil at det skal fungere og så fort jeg flytter til byen tror jeg flokene vil løse seg. Har aldri vært så glad for en telefon noen sinne, vi lo og hadde det hyggelig mellom de litt mer alvorlige temaene.



Anonymous poster hash: 88e07...bb8
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...