Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Installerer rett driver, men fortsatt manglende enhet.


Anbefalte innlegg

Har en maskin her som ikke vil på trådløst nett, jeg er ganske sikker på at problemet sitter med enten en manglende driver, eller korrupt driver. I enhets behandling står listes en ukjent enhet, og ett kjapt søk på google viser til at det faktisk er driveren til det trådløse nettet. ID'en er: PCI\VEN_8086&DEV_088E&SUBSYS_40608086&REV_24

 

Jeg har lastet ned driver fra både intel og HP sine sider, men ingen av dem ser ut til å fungere, den ukjente enheten er enda listet, og det syke er at bluetooth driveren heller ikke ser ut til å dette inn, fordi den bare blir erstattet med en generisk driver...

 

Kan nevne det er en relativt ny maskin, en spectre XT ultrabook, windows 8 OS. Den har fungert fint for eieren inntil videre, men nå skjer så plutselig dette med det trådløse nettet.

Trengs mer detaljer, så bare si ifra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går i sikker modus og sletter driverne der, og så restartet maskinen, så skal den selv laste inn ny driver. Prøv det. Når du restarter maskinen fra sikker modus, så vil den boote som vanlig å starte opp, og så vil den finne ut at en driver mangler- da skal plug and play fixe den saken for deg.

BmOnline.
ps:

Se samtidig over at du ikke har satt strømsparing på denne enheten, dsv aldri miste strømmen. I strømstyring finner du dette.

Lenke til kommentar

Hvis du går i sikker modus og sletter driverne der, og så restartet maskinen, så skal den selv laste inn ny driver. Prøv det. Når du restarter maskinen fra sikker modus, så vil den boote som vanlig å starte opp, og så vil den finne ut at en driver mangler- da skal plug and play fixe den saken for deg.

 

 

BmOnline.

ps:

Se samtidig over at du ikke har satt strømsparing på denne enheten, dsv aldri miste strømmen. I strømstyring finner du dette.

Skal forsøke dette, ja!

 

 

 

Prøv også å plugge WLAN-kortet ut og inn fra maskinen, har faktisk opplevd at dette har hjulpet også :huh:

Om bare... Maskinen er ganske lukket. En maskin vi ikke så lett kan tukle med selv, må nesten tilkalle egen service arbeider da.

 

Update!

 

Har nå funnet flere potensielle driverem men uten hell. Bootet i safe mode of fjernet alle bluetooth og wireless drivere. Bluetooth er i alle fall oppe og går nå, ikke lengre generisk driver. Men wifi er fortsatt vekke...

Endret av Sharain
Lenke til kommentar

 

Hvis du går i sikker modus og sletter driverne der, og så restartet maskinen, så skal den selv laste inn ny driver. Prøv det. Når du restarter maskinen fra sikker modus, så vil den boote som vanlig å starte opp, og så vil den finne ut at en driver mangler- da skal plug and play fixe den saken for deg.

 

 

BmOnline.

ps:

Se samtidig over at du ikke har satt strømsparing på denne enheten, dsv aldri miste strømmen. I strømstyring finner du dette.

Skal forsøke dette, ja!

 

 

 

Prøv også å plugge WLAN-kortet ut og inn fra maskinen, har faktisk opplevd at dette har hjulpet også :huh:

Om bare... Maskinen er ganske lukket. En maskin vi ikke så lett kan tukle med selv, må nesten tilkalle egen service arbeider da.

 

Update!

 

Har nå funnet flere potensielle driverem men uten hell. Bootet i safe mode of fjernet alle bluetooth og wireless drivere. Bluetooth er i alle fall oppe og går nå, ikke lengre generisk driver. Men wifi er fortsatt vekke...

 

Ja, da gjør du akkurat det samme med WIFI- slett den driveren og restart- så vil Windows selv legge den rette driveren til.

Det er mange som begynner å legge inn drivere oppå hverandre. Derfor blir det ikke på stell. Den gamle driveren eller driverne som er lagt inn, må fjernes- så starter man maskinen på nytt. Da vil den selv søke opp den rette driveren så lenge du har nett tilgang. Når det gjelder WIfi, så er det vel lurt å å ha en internett kabel tilkopling, slik at maskinen kan søke etter driverne på nett.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du går i sikker modus og sletter driverne der, og så restartet maskinen, så skal den selv laste inn ny driver. Prøv det. Når du restarter maskinen fra sikker modus, så vil den boote som vanlig å starte opp, og så vil den finne ut at en driver mangler- da skal plug and play fixe den saken for deg.

 

 

BmOnline.

ps:

Se samtidig over at du ikke har satt strømsparing på denne enheten, dsv aldri miste strømmen. I strømstyring finner du dette.

Skal forsøke dette, ja!

 

 

 

Prøv også å plugge WLAN-kortet ut og inn fra maskinen, har faktisk opplevd at dette har hjulpet også :huh:

Om bare... Maskinen er ganske lukket. En maskin vi ikke så lett kan tukle med selv, må nesten tilkalle egen service arbeider da.

 

Update!

 

Har nå funnet flere potensielle driverem men uten hell. Bootet i safe mode of fjernet alle bluetooth og wireless drivere. Bluetooth er i alle fall oppe og går nå, ikke lengre generisk driver. Men wifi er fortsatt vekke...

 

Ja, da gjør du akkurat det samme med WIFI- slett den driveren og restart- så vil Windows selv legge den rette driveren til.

Det er mange som begynner å legge inn drivere oppå hverandre. Derfor blir det ikke på stell. Den gamle driveren eller driverne som er lagt inn, må fjernes- så starter man maskinen på nytt. Da vil den selv søke opp den rette driveren så lenge du har nett tilgang. Når det gjelder WIfi, så er det vel lurt å å ha en internett kabel tilkopling, slik at maskinen kan søke etter driverne på nett.

 

BmOnline

 

Har fjernet og lagt inn drivere til det trådløse utallige ganger nå, som sagt fra både intel sine sider, og HP. Det står fortsatt at det er en ukjent enhet, selv etter avinstallasjon og reinstallasjon av wifi driverne.

Lenke til kommentar

Da kan jeg ikke skjønne hva som er feilen, har du andre som har forbindelse med din WIFI i huset, eller er du alene på den? Resett den i fall du ikke har gjort det. Der er en knapp som skal holdes inne i antall sekunder

10 sekunder. Og så slipper du. Det er det eneste jeg kan anbefale deg nå.

BmOnline

Lenke til kommentar

Da kan jeg ikke skjønne hva som er feilen, har du andre som har forbindelse med din WIFI i huset, eller er du alene på den? Resett den i fall du ikke har gjort det. Der er en knapp som skal holdes inne i antall sekunder

10 sekunder. Og så slipper du. Det er det eneste jeg kan anbefale deg nå.

 

BmOnline

Jeg er IT og jobber på en maskin for en bruker. Er flere trådløse nettverk her. Problemet er at maskinen ikke vil oppdage noe trådløse nettverk, samt det faktum at wifi driveren står som "ukjent enhet" i enhetsbehandling, noe jeg ikke forstår ettersom jeg har forsøkt med flere forskjellige drivere til den. Jeg vet nøyaktig hvilke kort det er: http://binarydb.com/driver/Intel%28R%29-Centrino%28R%29-Advanced_-_N-6235-7871.html

Lenke til kommentar

Siden det er en HP maskin, så bør du prøve å installere "HP Wireless Assistant" før du installerer drivere til Bluetooth, WLAN og WWAN. Du finner alt på HP sine support sider.

Ser litt ut som at det ikke enda er noen assistant versjon til windows 8 enda. Om ikke da jeg er blind.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kommer noen vei ennå så må du nok ta høyde for at det har oppstått en hardware-feil og melde det inn. - Før du gjør det bør du prøve å kjøre en recovery på PCen og se om det løser problemet.

Har en ting jeg kan prøve, og det er å avinstallere alle drivere jeg finner, for så dermed installere dem på nytt. Recovery kan jeg drite i, da er total reinstalering eneste utvei.

Lenke til kommentar

 

Da kan jeg ikke skjønne hva som er feilen, har du andre som har forbindelse med din WIFI i huset, eller er du alene på den? Resett den i fall du ikke har gjort det. Der er en knapp som skal holdes inne i antall sekunder

10 sekunder. Og så slipper du. Det er det eneste jeg kan anbefale deg nå.

 

BmOnline

Jeg er IT og jobber på en maskin for en bruker. Er flere trådløse nettverk her. Problemet er at maskinen ikke vil oppdage noe trådløse nettverk, samt det faktum at wifi driveren står som "ukjent enhet" i enhetsbehandling, noe jeg ikke forstår ettersom jeg har forsøkt med flere forskjellige drivere til den. Jeg vet nøyaktig hvilke kort det er: http://binarydb.com/driver/Intel%28R%29-Centrino%28R%29-Advanced_-_N-6235-7871.html

 

Jeg vet ikke sikkert om du forstod hva jeg mente. Jeg efterspør den senderen, altså den trådløse wifien som sender ut signalet til din pc. Har du slått den av og på, eller har du funnet resetknappen på den?

Fordi- hvis den ikke sender, så kan du ikke se noe nettverk på din pc. Og om det er nettverk fra andre, så skulle du se de også på din pc under trådløst nettverk på din pc.

 

Hvis andre som er i nærheten kan se DIN wifi, så er det greit, da vet du at den sender og er synlig, og da burde den jo være synlig hos deg også- om din pc er rett konfigurert.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

 

 

Da kan jeg ikke skjønne hva som er feilen, har du andre som har forbindelse med din WIFI i huset, eller er du alene på den? Resett den i fall du ikke har gjort det. Der er en knapp som skal holdes inne i antall sekunder

10 sekunder. Og så slipper du. Det er det eneste jeg kan anbefale deg nå.

 

BmOnline

Jeg er IT og jobber på en maskin for en bruker. Er flere trådløse nettverk her. Problemet er at maskinen ikke vil oppdage noe trådløse nettverk, samt det faktum at wifi driveren står som "ukjent enhet" i enhetsbehandling, noe jeg ikke forstår ettersom jeg har forsøkt med flere forskjellige drivere til den. Jeg vet nøyaktig hvilke kort det er: http://binarydb.com/driver/Intel%28R%29-Centrino%28R%29-Advanced_-_N-6235-7871.html

 

Jeg vet ikke sikkert om du forstod hva jeg mente. Jeg efterspør den senderen, altså den trådløse wifien som sender ut signalet til din pc. Har du slått den av og på, eller har du funnet resetknappen på den?

Fordi- hvis den ikke sender, så kan du ikke se noe nettverk på din pc. Og om det er nettverk fra andre, så skulle du se de også på din pc under trådløst nettverk på din pc.

 

Hvis andre som er i nærheten kan se DIN wifi, så er det greit, da vet du at den sender og er synlig, og da burde den jo være synlig hos deg også- om din pc er rett konfigurert.

 

BmOnline

 

Jeg sitter på jobb, IT avdelingen, jeg har vel 4 trådløse sendere rundt meg som er godt innen rekkevidde, Kun ett av dem er i bridge.

 

Et ganske dumt spørsmål, men må spør. Er det egen fysisk bryter for wifien? viss ja, står denne på?

Så har du jo også "FN" tasten. Må prøve alle muligheter før du sender den inn :)

Både ja og nei. Ja, det er en knapp som slår av WIFI, men den slår ikke av kun WIFI, den slår nemmelig PC'en inn i "flymodus". Men når du nevner det. Knappen for å slå av/på lyd er rett ved siden av, og den lyser når lyden er slått av, "flymodus" knappen lyser hele tiden, selv om det kommer opp både "flymodus av", "flymodus på" når jeg trykker på den.

Lenke til kommentar

Knappen som slår av trådløs slå uansett av hele kortet, så så lenge du har devicen i enhetsbehandling er det irrelevant.

 

Men hva mener du med at Recovery er uaktuelt og at alternativet er en full reinstallasjon? - Recovery ER jo en full reinstallasjon, og det går jo ganske kjapt - samt at du nesten er nødt til å gjøre det før du kan konkludere med en evt hardware-feil.

Lenke til kommentar

Det er ogs

 

 

 

 

Da kan jeg ikke skjønne hva som er feilen, har du andre som har forbindelse med din WIFI i huset, eller er du alene på den? Resett den i fall du ikke har gjort det. Der er en knapp som skal holdes inne i antall sekunder

10 sekunder. Og så slipper du. Det er det eneste jeg kan anbefale deg nå.

BmOnline

Jeg er IT og jobber på en maskin for en bruker. Er flere trådløse nettverk her. Problemet er at maskinen ikke vil oppdage noe trådløse nettverk, samt det faktum at wifi driveren står som "ukjent enhet" i enhetsbehandling, noe jeg ikke forstår ettersom jeg har forsøkt med flere forskjellige drivere til den. Jeg vet nøyaktig hvilke kort det er: http://binarydb.com/driver/Intel%28R%29-Centrino%28R%29-Advanced_-_N-6235-7871.html

 

Jeg vet ikke sikkert om du forstod hva jeg mente. Jeg efterspør den senderen, altså den trådløse wifien som sender ut signalet til din pc. Har du slått den av og på, eller har du funnet resetknappen på den?
Fordi- hvis den ikke sender, så kan du ikke se noe nettverk på din pc. Og om det er nettverk fra andre, så skulle du se de også på din pc under trådløst nettverk på din pc.

Hvis andre som er i nærheten kan se DIN wifi, så er det greit, da vet du at den sender og er synlig, og da burde den jo være synlig hos deg også- om din pc er rett konfigurert.

BmOnline

 

Jeg sitter på jobb, IT avdelingen, jeg har vel 4 trådløse sendere rundt meg som er godt innen rekkevidde, Kun ett av dem er i bridge.

 

Et ganske dumt spørsmål, men må spør. Er det egen fysisk bryter for wifien? viss ja, står denne på?

Så har du jo også "FN" tasten. Må prøve alle muligheter før du sender den inn :)

Både ja og nei. Ja, det er en knapp som slår av WIFI, men den slår ikke av kun WIFI, den slår nemmelig PC'en inn i "flymodus". Men når du nevner det. Knappen for å slå av/på lyd er rett ved siden av, og den lyser når lyden er slått av, "flymodus" knappen lyser hele tiden, selv om det kommer opp både "flymodus av", "flymodus på" når jeg trykker på den.

 

Det kan svare seg å deaktivere brannmuren når du skal installere programvare, slik at filene ikke blir korrupte.

BmOnline

ps: Ser ut som at win 8 er et uoverkommelig problem i forhold til win 7?

Jeg har også oppdaget at symantec ikke er noen god programvare.

Den har en tendens til å si ifra at nesten alle politiske ukorrekte websider er spam, dvs symantec arbeider for det globale helvetet!

Lenke til kommentar

Knappen som slår av trådløs slå uansett av hele kortet, så så lenge du har devicen i enhetsbehandling er det irrelevant.

 

Men hva mener du med at Recovery er uaktuelt og at alternativet er en full reinstallasjon? - Recovery ER jo en full reinstallasjon, og det går jo ganske kjapt - samt at du nesten er nødt til å gjøre det før du kan konkludere med en evt hardware-feil.

 

Recovery != reinstallasjon. Grunnen til at det er uaktuelt er at maskinen ble rullet ut med image (som ikke inneholder drivere), altså er det faktisk kjappere med reinstallasjon via det image.

 

 

Har du installert HP Wireless Button Driver?

 

Yep, har fyrt inn omtrent alle drivere på nytt nå, spesielt alle som nevner noe med nettverk eller chipset.

 

 

Det er ogs

 

 

 

 

Da kan jeg ikke skjønne hva som er feilen, har du andre som har forbindelse med din WIFI i huset, eller er du alene på den? Resett den i fall du ikke har gjort det. Der er en knapp som skal holdes inne i antall sekunder

10 sekunder. Og så slipper du. Det er det eneste jeg kan anbefale deg nå.

 

BmOnline

Jeg er IT og jobber på en maskin for en bruker. Er flere trådløse nettverk her. Problemet er at maskinen ikke vil oppdage noe trådløse nettverk, samt det faktum at wifi driveren står som "ukjent enhet" i enhetsbehandling, noe jeg ikke forstår ettersom jeg har forsøkt med flere forskjellige drivere til den. Jeg vet nøyaktig hvilke kort det er: http://binarydb.com/driver/Intel%28R%29-Centrino%28R%29-Advanced_-_N-6235-7871.html

 

Jeg vet ikke sikkert om du forstod hva jeg mente. Jeg efterspør den senderen, altså den trådløse wifien som sender ut signalet til din pc. Har du slått den av og på, eller har du funnet resetknappen på den?

Fordi- hvis den ikke sender, så kan du ikke se noe nettverk på din pc. Og om det er nettverk fra andre, så skulle du se de også på din pc under trådløst nettverk på din pc.

 

Hvis andre som er i nærheten kan se DIN wifi, så er det greit, da vet du at den sender og er synlig, og da burde den jo være synlig hos deg også- om din pc er rett konfigurert.

 

BmOnline

 

Jeg sitter på jobb, IT avdelingen, jeg har vel 4 trådløse sendere rundt meg som er godt innen rekkevidde, Kun ett av dem er i bridge.

 

Et ganske dumt spørsmål, men må spør. Er det egen fysisk bryter for wifien? viss ja, står denne på?

Så har du jo også "FN" tasten. Må prøve alle muligheter før du sender den inn :)

Både ja og nei. Ja, det er en knapp som slår av WIFI, men den slår ikke av kun WIFI, den slår nemmelig PC'en inn i "flymodus". Men når du nevner det. Knappen for å slå av/på lyd er rett ved siden av, og den lyser når lyden er slått av, "flymodus" knappen lyser hele tiden, selv om det kommer opp både "flymodus av", "flymodus på" når jeg trykker på den.

 

Det kan svare seg å deaktivere brannmuren når du skal installere programvare, slik at filene ikke blir korrupte.

 

BmOnline

 

ps: Ser ut som at win 8 er et uoverkommelig problem i forhold til win 7?

Jeg har også oppdaget at symantec ikke er noen god programvare.

 

Den har en tendens til å si ifra at nesten alle politiske ukorrekte websider er spam, dvs symantec arbeider for det globale helvetet!

 

Ja, la meg bare gå over og deaktivere brannmuren(e) for nesten hele bedriften... Problemet ligger nok ikke der uansett, ettersom jeg har lastet ned noen tusentalls drivere på jobb i de årene jeg har vært her. Det virker mest som at driveren til wifi prøver å overkjøre en driver som er nyere enn den selv, men som den sammhandler med. Utifra det jeg kan se er det driveren til en PCI express root port. Holder på med å gjøre maskinen klar til full vraking av instalerte drivere, for så å fyre dem inn på nytt...

 

Symantec er det som brukes, men det er mest grunnet avtaler, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

 

Symantec er det som brukes, men det er mest grunnet avtaler, vil jeg tro.

 

 

Det er ikke noe galt med Symantec, de har faktisk levert meget god programvare de siste årene etter at de fikk skikk på bloat'en sin etter min mening. - Det er neppe aktuelt for firmaer å vrake de selv om de skulle merke mer eller mindre tvilsomme web-sider som spam ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...