Gå til innhold

Duell: Windows mot OS X (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske dårlige test. Få spill og ingen nyere spill er med. Det er jo en haug med spill som fungerer under OS X nå. Hva med et litt mer krevende spill som Witcher 2? Eller Max Payne 3? Eller Metro: Last Light? Eller Bioshock: Infinite?

 

Dette er alle spill som faktisk fungerer under OS X nå. Og viktigere: ingen av de er basert på Source motoren.

 

Jeg betviler virkelig ikke at Windows er raskere enn OS X, men jeg synes det blir en dårlig test når sammenligningen er med virkelig gamle spill basert på samme spillmotoren. Og nei, jeg regner ikke Heaven benchmarken som et spill.

Endret av MrMarbles
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg pleier å være glad i HW myte/fakta artiklene, men her har dere vel bomma litt? Dere tester med OpenGL i ett OS vs Direct3D i ett annet OS.. Det et veldig langt fra sammenlignbart! I det minste burde dere velge spill som bruker OpenGL i begge OS, i tillegg burde dere virkelig finne spill fra ulike spill-motorer (det eneste testen her viser er at Source er bedre optimalisert for win8 med D3D enn for OSX med OpenGL...)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Siden artikkelen ligger under hardware og ikke gamer, synes jeg dere med fordel kunne tatt med noe, hva som helst, som antyder at dette har med spill å gjøre i tittelen.

 

Ellers virker sammenligningen ganske tynn, men det er vel vanskelig å få den noenlunde rettferdig mellom disse OS'ene uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske dårlige test. Få spill og ingen nyere spill er med. Det er jo en haug med spill som fungerer under OS X nå. Hva med et litt mer krevende spill som Witcher 2? Eller Max Payne 3? Eller Metro: Last Light? Eller Bioshock: Infinite?

 

Dette er alle spill som faktisk fungerer under OS X nå. Og viktigere: ingen av de er basert på Source motoren.

 

Jeg betviler virkelig ikke at Windows er raskere enn OS X, men jeg synes det blir en dårlig test når sammenligningen er med virkelig gamle spill basert på samme spillmotoren. Og nei, jeg regner ikke Heaven benchmarken som et spill.

 

Enig i at spill med forskjellige grafikkmotorer bør testet for å gi et mer riktig bilde. På testmaskinen her er det riktignok bare et svakt integrert Intel grafikkort, men er nok en rekke titler med krav på linje med source som er krysskompatible også...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det ville da vært meningsløst å kjøre hemningsløst krevende spill som metro på en laptop med integrert grafikk, selv også med rimelig kraftig dedikert grafikk om ikke meningen er å "throttle" hele systemet. Eldre spill er også mer uttestet og sliter ikke like mye med mangel på dekkende drivere. Dette har også med at begge systemene skal stille under likest mulige forutsetninger da driverstøtten er forskjellig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ganske dårlige test. Få spill og ingen nyere spill er med. Det er jo en haug med spill som fungerer under OS X nå. Hva med et litt mer krevende spill som Witcher 2? Eller Max Payne 3? Eller Metro: Last Light? Eller Bioshock: Infinite?

 

Dette er alle spill som faktisk fungerer under OS X nå. Og viktigere: ingen av de er basert på Source motoren.

 

Jeg betviler virkelig ikke at Windows er raskere enn OS X, men jeg synes det blir en dårlig test når sammenligningen er med virkelig gamle spill basert på samme spillmotoren. Og nei, jeg regner ikke Heaven benchmarken som et spill.

 

"I have an apple up my ass" fikk jeg fra det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ganske dårlige test. Få spill og ingen nyere spill er med. Det er jo en haug med spill som fungerer under OS X nå. Hva med et litt mer krevende spill som Witcher 2? Eller Max Payne 3? Eller Metro: Last Light? Eller Bioshock: Infinite?

 

Dette er alle spill som faktisk fungerer under OS X nå. Og viktigere: ingen av de er basert på Source motoren.

 

Jeg betviler virkelig ikke at Windows er raskere enn OS X, men jeg synes det blir en dårlig test når sammenligningen er med virkelig gamle spill basert på samme spillmotoren. Og nei, jeg regner ikke Heaven benchmarken som et spill.

"I have an apple up my ass" fikk jeg fra det.

 

What? Ingen krav til bra journalistikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...