Gå til innhold

Overbevise mamma


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har altså veldig lyst på GTA V, men mamma lar meg ikke fordi jeg er "for liten". Jeg skjønner henne når jeg er 11 år.. Men jeg er liksom noen av de mest modne i klassen, og GTA er liksom ikke farlig, har prøvd det til kompiser, og jeg spiller spill 5t dagen mer eller mindre.. Man kan si jeg har en mye høyere mental alder enn levealder(..)

 

Rett og slett lurer jeg på om dere har noen gode argumenter for å overbevise mamma ..?

 

vær så snill la vær å kommentere om det har med at jeg er 11 år ..

 

- OliverDH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en grunn til at aldersgrensen er som den er. Urettferdig der og da, men du skjønner hvorfor når du blir eldre. Og er forhåpentligvis like interessert i å beskytte dine egne barn. Personlig ville jeg ikke anbefalt GTA-spillene til noen under 15 uansett modenhet, erfaring osv osv. Hvis du mener du er istand til å forstå og ikke få inntrykk av spillet så er det enda en grunn til at du ikke burde få mer av den eksponeringen.

Lenke til kommentar

 

Det hjelp jo ikkje so mykje når resten av klassen og er 11-åringar.

haha, sant

 

Men jeg skjønner ikke hva som er galt med et spill.. jeg har sett gjennom hele storyen på youtube uansett, og fikk ikke mareritt eller hva enn det skulle være, og det er jo ikke så ille, i forhold til hvor morsomt det er.

Endret av OliverDH
Lenke til kommentar

haha, sant

 

Men jeg skjønner ikke hva som er galt med et spill.. jeg har sett gjennom hele storyen på youtube uansett, og fikk ikke mareritt eller hva enn det skulle være, og det er jo ikke så ille, i forhold til hvor morsomt det er.

 

Det handler ikke om å få mareritt eller ikke.

 

Jeg synes du bør høre på moren din. Personlig mener jeg at man ikke må være 18 for å få lov til å spille spill som GTA, men samtidig ville jeg ikke latt en 11-åring spille det.

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i at spillet ikke er så ille som foreldre skal ha det til, men de vil bare ditt eget beste. Hvis du spiller 5 timer daglig anbefaler jeg deg å ta en liten pause. Foreldre ser gjerne bare på aldersgrensen eller forhører seg med andre foreldre om spillet, men aldersgrensen er der for en grunn. Det er mye kriminalitet i spillet og burde derfor ikke spilles av personer som er under 18 år. Det skal også sies at det er ANBEFALT aldersgrense 18 år. Hvis jeg skal komme med et tips så er det å vise moren din spillet og få henne til å revurdere meningen hennes om det. Du kan også gjøre som en venn av meg da vi var for unge for å spille dette, det var å gå med på vise premisser for at du skal få spillet. For eksempel å love å ikke bruke våpenkoder etc. Men jeg tror også du burde revurdere om dette er et spill du absolutt må ha. Jeg har spillet selv om for å være ærlig er det ikke så bra som anmelderne skal ha det til (dette er selvsagt min mening. Min mening trenger ikke å gjelde for alle. Sier dette for å unngå diverse negative tilbakemeldinger).

Lenke til kommentar

Vi lever i et dobbeltmoralsk samfunn. Eneste grunnen er vel fordi det kan påvirke brukeren til å ta opp oppførsel, enten det er væremåte eller handling.

 

Påvirket til å begå drap er nærmest ikke-eksisterende, men noe folk burde få opp øynene for er påvirkning av væremåte. Dette plukker alle i ulike aldre fra nettet, media og i det hele tatt uansett. Helt ubevisst viderefører folk seg andres holdninger, ofte negativt ladet ettersom det er så kult. Humoren før f.eks. var bedre på flere måter, i dag går den utover andre.

Lenke til kommentar

Jeg fikk GTA av bestemor da jeg var ti år, og har aldri følt meg påvirket av den grunn. Foreldrene mine lot meg spille det siden de skjønte jeg var en fornuftig og stabil gutt, og om dine foreldre mener det samme om deg synes jeg du burde få lov.

Likevel, gjør deg selv en tjeneste og kort ned på spilletiden. Jeg spilte i tilsvarende mengder og jeg angrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barn er lagd av mer enn som så. Kjenner mange som begynte å spille GTA som 10-11 år.Ingen av dem har noen voldelige tendenser. Mange filmer med 15 års grense er det mer vold i enn spill med 18 år. Mitt råd er å være litt påtrengende å se hvordan det går. Hvis foreldrene dine gir litt etter så er det bare å fortsette. Hvis de fortsatt sier blankt nei så er det ikke så mye du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Begynte med voldelige spill av typen Quake og Duke Nukem 3D i ung alder selv, og har fortsatt med voldelige spill og er snart 30 år gammel. Har ikke blitt påvirket på noen som helst måte, men heller kanskje vokst og lært at spill er spill, virkelighet er noe helt annet. Personlig tror jeg man må se an personen/barnet angående å spille spill med høy aldersgrense, nettopp fordi grensen er satt for en grunn, da flere barn og unge kan bli påvirket av handlinger i spill og film. På den annen side så virker trådstarter som en oppegående og reflektert gutt, så personlig tror jeg ikke han har villet hatt skade av å spille et spill myntet på voksne.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har altså veldig lyst på GTA V, men mamma lar meg ikke fordi jeg er "for liten". Jeg skjønner henne når jeg er 11 år.. Men jeg er liksom noen av de mest modne i klassen, og GTA er liksom ikke farlig, har prøvd det til kompiser, og jeg spiller spill 5t dagen mer eller mindre.. Man kan si jeg har en mye høyere mental alder enn levealder(..)

 

Rett og slett lurer jeg på om dere har noen gode argumenter for å overbevise mamma ..?

 

vær så snill la vær å kommentere om det har med at jeg er 11 år ..

 

- OliverDH

 

Hei

 

Å argumentere mot 18 års aldersgrense funker ikke fordi spennet mellom 11 og 18 er for stort, både fysisk og psykisk. Alternativet ditt er å trosse moren din og kjøpe spillet selv og prøve å holde det så skjult som mulig. Så det kommer litt an på hvor komfortablel du er med å lyve til moren din og hvor viktig det er for deg å spille GTA5.

 

Du bør også kutte ned på antall timer og å være en moden 11-åring gjør deg dessverre ikke eldre enn 11. :)

Lenke til kommentar

 

Hei

 

Å argumentere mot 18 års aldersgrense funker ikke fordi spennet mellom 11 og 18 er for stort, både fysisk og psykisk. Alternativet ditt er å trosse moren din og kjøpe spillet selv og prøve å holde det så skjult som mulig. Så det kommer litt an på hvor komfortablel du er med å lyve til moren din og hvor viktig det er for deg å spille GTA5.

 

Du bør også kutte ned på antall timer og å være en moden 11-åring gjør deg dessverre ikke eldre enn 11. :)

Det er litt vanskelig og holde det skjult, for jeg har en bror som følger veldig godt med hva jeg gjør.. btw, du trenger ikke å sitere førsteposten ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...