Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger råd, usunt familieforhold, må gjøre noe.


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Håper det er noen kloke hoder her som har råd på hva jeg (vi) skal gjøre.

 

Uten å gå for mye innpå saken så er det en forelder som ikke kan ta vare på sitt barn og fortsetter å bryte det ned psykisk. Vi som er rundt føler vi er nødt til å gjøre noe, fordi det blir bare verre og verre. Situasjonen har vært verre enn vi fryktet.

 

Det er familie, og det er problemer som har vart i mange år, så lenge jeg kan huske. Er nødt til å gjøre noe, fordi i dette tilfellet er det blitt verre. Må tenke på barnet i denne situasjonen!

 

Hvor går det an å henvende seg hos eksperter/profisjonelle uten at det blir en sak ut av dette. Vil ikke at det skal bli oppstyr før vi får tenkt skikkelig igjennom på hva som er best å gjøre.

 

Hvis noen har synspunkter, råd eller andre ting de ønsker å dele, så del gjerne!

 

Takker på forhånd for svar!

 

Anonymous poster hash: 1ae80...d37

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar.

 

Vet ikke om dette er det beste å gjøre per nå. Skal det gjøres noe må en være sikker på at noe skjer, ellers går det bare mer utover barnet.

 

Forelderen er flink til å manipulere og barnet er redd for å si noe i frykt for reaksjoner fra sin verge.

 

 

Nå i førsteomgang kunne jeg tenke meg å rådføre meg slik at jeg vet alternativene og hvordan man bør gå frem. Vil som sagt ikke lage noe sak ut av dette før man er sikker på det fører til bedring for barnet.

 

 

Lurer på å høre med barnevernet om jeg kan rådføre meg der.

 

Bare kom med flere tips og forslag, alt hjelper. :)

 

Anonymous poster hash: 1ae80...d37

Lenke til kommentar

Det er best å rådføre seg der, så slipper du å sitte igjen med dårlig samvittighet.

jeg syns også tvilen bør komme barnet tilgode, ved å kontakte barnevernet så kan de sjekke opp så langt råd er. Kanskje foreldrene får en "Wake UP call"

Tror også det sitter mange rundt i det ganske land som vet noe, men velger å tie om dette. For å beholde freden, velger man derfor indirekte å ofre barnet.

Endret av stein_m-
Lenke til kommentar

Syns du burde ta kontakt med barnevernet, men først finn ut om noen av dere i familien har muligheten til å ta inn ungen hvis det trengs. Av og til så må man fjerne barnet, og da kan det være fint hvis man kan holde seg innen familien, noe jeg tror er større sannsynlighet for hvis dere faktisk tar kontakt med barnevernet og viser at dere har forståelse for hvordan situasjonen faktisk er.

Ellers tror jeg dessverre at det ikke er så mye annet å gjøre enn å prøve å være til stede for barnet så mye som mulig i fremtiden, men det kan være veldig uheldig å ''se en annen vei'' hvis du vet at psykisk mishandling foregår.

Lenke til kommentar

Setter pris på synspunktene, lettere da.

 

Det er best å rådføre seg der, så slipper du å sitte igjen med dårlig samvittighet.

jeg syns også tvilen bør komme barnet tilgode, ved å kontakte barnevernet så kan de sjekke opp så langt råd er. Kanskje foreldrene får en "Wake UP call"

Tror også det sitter mange rundt i det ganske land som vet noe, men velger å tie om dette. For å beholde freden, velger man derfor indirekte å ofre barnet.

Ja, må ihvertfall finne råd en plass. De det gjelder er ikke bosatt i Norge, så er redd dette kan bli en utfordring.

 

Jeg er en av de som vet mest, og har vært oppi det selv. Vergen vil aldri få en wake-up-call, dessverre, har kommet bekymringsmeldinger før (gjaldt

annet barn). Vedkommende responderer ikke på kritikk eller konfrontasjoner, det virker som det ikke oppfattes i det hele tatt. Isteden får man angrep tilbake og kommer på hatelisten.

 

 

Syns du burde ta kontakt med barnevernet, men først finn ut om noen av dere i familien har muligheten til å ta inn ungen hvis det trengs. Av og til så må man fjerne barnet, og da kan det være fint hvis man kan holde seg innen familien, noe jeg tror er større sannsynlighet for hvis dere faktisk tar kontakt med barnevernet og viser at dere har forståelse for hvordan situasjonen faktisk er.

Ellers tror jeg dessverre at det ikke er så mye annet å gjøre enn å prøve å være til stede for barnet så mye som mulig i fremtiden, men det kan være veldig uheldig å ''se en annen vei'' hvis du vet at psykisk mishandling foregår.

Ja tror nok det er best, skal diskutere det litt her. Spørsmålet er nok ikke om, men hvem. :)

 

Som sagt kan det bli vanskelig ettersom de ikke er bosatt i Norge. :\

 

Det beste hadde vært om barnet hadde bodd med noen andre, dessverre. Det er ikke så lett å snakke om dette med barnet, men heldigvis forteller det mye selv. Er ikke alt som passer å ta opp med et barn heller.

 

 

Så har ihvertfall barnevernet på listen, spørs om det er så mye de kan gjøre ettersom situasjonen er slik. :(

 

Anonymous poster hash: 1ae80...d37

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...