Gå til innhold

Nå fjerner Spotify gratis-sperren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Er det forskjell i lydkvalitet på 49,- og 99,- abb.?

Unlimited har samme kvalitet som Free. Om du vil ha 320 kb/s må du ha Premium.

Er det merkbar forskjell? Forsterker og høytalere er av ypperste sort. Ingen begrensninger der.

Om du ikke har gjort det allerede, eller Spotify har fjernet muligheten nå med de endringene de har gjort, så har du mulighet til å teste premium 1 måned gratis.Eller om du har Unlimited, og en kompis har Premium, kan dere sammenligne direkte.

 

:-)

 

Måtte sjekke, de har fremdeles muligheten til å teste. Bare gå inn på "upgrade", så får du "Try Free"-knapp på premium.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt artig, eller spesielt er vel mer riktige ordvalget , å se hvor utrolig gjerrige nordmenn har blitt! Vi bor i et av verdens rikeste land, og folk "suttrer" over småpenger. Har både HBO, Netflix og Spotify. Og jeg er på ingen måte rikere enn andre folk her inne. Allikevel er jeg veldig fornøyd med hva jeg får for pengene. Og jeg vil selvfølgelig ha maks kvalitet på lyden når jeg hører musikk! Bruker alle appene på PC, nettbrett, mobil, og ikke minst på MiniX Android mini PC. Den er koblet til surroundforsterker/TV med passthrough, så all lyd blir prosessert i forsterker. Før leide jeg filmer og kjøpte musikk for langt mer pr mnd. Så dette synes jeg virkelig er verdt pengene! Spesielt når jeg tenker på at det ikke koster mer enn noen få 1/2 litere pr mnd. Da dropper jeg heller de for å si det sånn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det forskjell i lydkvalitet på 49,- og 99,- abb.?

Unlimited har samme kvalitet som Free. Om du vil ha 320 kb/s må du ha Premium.

Er det merkbar forskjell? Forsterker og høytalere er av ypperste sort. Ingen begrensninger der.

 

 

Ja, forskjellen på 160kbs og 320kbs er merkbar for de aller fleste når lyden spilles av på gode anlegg, så det vil jeg absolutt anbefale. Dersom du kjøper Premium kan du jo teste selv, spill av noen favorittlåter og se hva du foretrekker. Eventuelt få med en venn til å blindteste deg :) (Forskjellen på 320kbs og FLAC Lossless er noe mer omstridt, men også her mener jeg det er en forskjell. Antakelig kommer det siste til Spotify etterhvert.)

 

Jeg tviler på om Spotify endrer lydbildet, det kan jeg eventuelt tenke meg en kilde på før jeg tror på. Jeg tror denne påstanden må stamme fra noen som har hørt 96 eller 160kbs lyd, noe som gjør lyden mindre levende i mine ører. Den eneste funksjonen jeg kan tenke på i denne sammenheng er den som «gir samme volumnivå for alle spor», men denne er da veldig nyttig og endrer ikke lyden - det er bare en slags intelligent volumknapp, som dessuten kan skrus av.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

... når jeg starter en plate på min Android, får jeg bare "Shuffle Play". Jeg kan ikke gå direkte til en sang. Er det kanskje innstillinger på min mobil, eller er dette noe som er lagt inn i appen?

 

Det var veldig rart. Når jeg går inn på en spilleliste på min Android telefon (Spotify Premium) får jeg opp en stor grønn "Shuffle Play" knapp øverst, men jeg kan også trykke direkte inn på en sang for å spille denne. Hvis jeg trykker på "Shuffle Play" blir shuffle skrudd på hvis dette var av i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...