Gå til innhold

Import av Razer blade 14" til Norge, er det mulig?


Anbefalte innlegg

En kompis av meg som lurer om dette er mulig, og i så fall hva det vil ligge på prismessig.

 

Den koster vel 2000 dollar, men føler å ta den gjennom tollen blir en ganske dyr affære, samtidig vet jeg ikke hvordan kabel de bruker fra laderen og inni veggen.

 

Har prøvd å overtale han med msi gs70 og lignende, men han vil ha en med mindre skjerm (ta med på skolen etc)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg som lurer om dette er mulig, og i så fall hva det vil ligge på prismessig.

 

Den koster vel 2000 dollar, men føler å ta den gjennom tollen blir en ganske dyr affære, samtidig vet jeg ikke hvordan kabel de bruker fra laderen og inni veggen.

 

Har prøvd å overtale han med msi gs70 og lignende, men han vil ha en med mindre skjerm (ta med på skolen etc)

som marius sier

 

2000dollar + 25% mva

 

2000dollar= 11814kr + 25 % mva =2953.5 =14767,5kr

 

men så er det REKLAMASJONS RETTEN her i Norge man ikke har :)

Lenke til kommentar

Microsoftstore selger den i usa til 1799 eller noe.. er jo mulig å sende dem en mail/chatte og høre om de shipper til Norge.

 

http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Razer-Blade-Gaming-Laptop/productID.285233200

Takk for det og det var en hyggelig pris

NCIX, dersom de fører den?

skal sjekke de ut og, takk for hjelpen folkens :)

 

 

Update: NCIX kunne sende til Norge, men ikke MS Store. Da tror jeg forteller kompisen min at det ikke er verdt det, bare synd det ikke finnes greie gaming maskiner i "ultrabook" skall her i Norge, finnes noen 17" men thats it

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Takk for det og det var en hyggelig pris

skal sjekke de ut og, takk for hjelpen folkens :)

 

 

Update: NCIX kunne sende til Norge, men ikke MS Store. Da tror jeg forteller kompisen min at det ikke er verdt det, bare synd det ikke finnes greie gaming maskiner i "ultrabook" skall her i Norge, finnes noen 17" men thats it

Vent til utover 2014, de kommer, GARANTERT

Lenke til kommentar

Vent til utover 2014, de kommer, GARANTERT

Jepp, angrer nesten selv nå på at jeg kjøpte gs70 nylig, har ikke sett på bladen, men den er utrolig pen.

Han trenger ikke PC før til høsten egentlig, så vi får håpe noe skjer snart, tror han har ventet i 1 år nå på å få den laptopen til Norge.

 

Igjen, takk for alle tips og god hjelp :)

 

 

Update: lys i tunnelen

 

"When asked why Australia was set to get the laptop before Europe, Tan explained that demand always outstripped supply in North America at launch, and that it's taken three months of being on sale there before they have a comfortable amount of stock to launch in a new territory. The same will apply to Europe. Once Australia and North America can have a week of stock on shelves, they'll look at moving to Europe, but they aren't yet ready to commit to a date."

 

Dette visste kanskje folk fra før, men jeg har som sagt ikke holdt meg oppdatert på Razer Blade'n. Uansett greit å vite. Nå kommer jo bare spørsmålet om jeg burde ha ventet også :O

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jepp, angrer nesten selv nå på at jeg kjøpte gs70 nylig, har ikke sett på bladen, men den er utrolig pen.

Han trenger ikke PC før til høsten egentlig, så vi får håpe noe skjer snart, tror han har ventet i 1 år nå på å få den laptopen til Norge.

 

Igjen, takk for alle tips og god hjelp :)

 

 

Update: lys i tunnelen

 

"When asked why Australia was set to get the laptop before Europe, Tan explained that demand always outstripped supply in North America at launch, and that it's taken three months of being on sale there before they have a comfortable amount of stock to launch in a new territory. The same will apply to Europe. Once Australia and North America can have a week of stock on shelves, they'll look at moving to Europe, but they aren't yet ready to commit to a date."

 

Dette visste kanskje folk fra før, men jeg har som sagt ikke holdt meg oppdatert på Razer Blade'n. Uansett greit å vite. Nå kommer jo bare spørsmålet om jeg burde ha ventet også :O

Dersom det er under 30 dager siden du kjøpte, så har du en mulighet, i de fleste sjapper, som har "åpent kjøpt"

Lenke til kommentar

Det som er litt synd da er jo at Razer blade suger...

Er dessverre ingen andre som kan matche razer blade akkurat til hannes bruk, vet jeg kan få gtx780m til samme pris, men da bærer jeg rundt på en 5kg maskin. Det finnes alternativer i 17", men den er egentlig litt for stor til fortsatt å dra med seg (legge i skolesekken etc)

Dersom det er under 30 dager siden du kjøpte, så har du en mulighet, i de fleste sjapper, som har "åpent kjøpt"

Jau, har ikke blitt sendt enda en gang, men vet ikke om det er vits, bladen kan komme hit til norge om 1 måned eller til sommeren føler jeg, så ja

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei, jeg har tenkt meg å få en Razer Blade Pro 2014 men jeg vet ikke hvordan jeg kan få kjøpe den i Norge. Jeg har vært og sett på mange sider men jeg finner ikke Razer Blade Pro 2014 i Norge. Så jeg lurte på om noen andre har funnet en side i Norge som har Razer Blade Pro 2014 ubrukt. Eller er det bare mulig å kjøpe en Razer Blade Pro 2014 fra utlandet?

Plis svar :D

 

Mvh Daniel

Lenke til kommentar

Du har lov å ta med deg varer inntil 6000 gjennom tollen fra utlandet (dette avhenger at du fysisk tar med deg tingene over grensen). Hovedregelen er jo det at åpner du et elektronisk produkt synker verdien til halv pris. Så lenge ikke vennen din tar med eske etc, slik at det fremståes for tolleren at den er ny, har de ingenting de skulle sagt med mindre han drar med seg både playstation 4 og flere ting gjennom tollen.

 

Mitt tips er å aldri ta med esker etc gjennom tollen, ettersom da kan tollerne bevise at produktene er kjøpt i utlandet og dermed har en pris tilnærmet lik ny og det må betales moms.

 

MEN som det blir sagt her, er vi som kjøper produkter i Norge beskyttet av forbrukerkjøpsloven. Dette gir deg en reklamasjonsrett på elektroniske produkter i 5 år, hvis noe oppstår utenfor din kontroll. Dette vil du IKKE ha når du kjøper produkter fra utlandet. I foreksempel USA har de 3 måneder garanti, og etter dette har du ikke noe du skulle sagt.

 

Det blir en vurderingssak fra din side. Selv har jeg kjøpt både macbook og pc i USA uten å ha hatt problemer, men man kan jo selvfølgelig være uheldig.

 

 

Edit: Ser ut som jeg misforsto litt ettersom ingen av dere kanskje bor i utlandet? Da vil det være en mulighet å bestille via ebay og få personen til å sende det som en gave, men da er maksverdien 1000 kroner for å unngå toll. Det vil si selgeren må sette en verdi på "gaven" som er under 1000 NOK og foreksempel fremstille den som defekt, men det finnes ingen garanti for at dette ikke blir gjennomskuet.

 

Edit 2: Det kan eventuelt settes en lavere mer reell verdi, og da må du betale fortollingsgebyr + MVA på la oss si en verdi satt som 4000 som da blir , feks; 400 + 4000*0,25 = 1400 kroner.

Endret av Fateless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...