Gå til innhold

- Nei, Netflix vil ikke få offline-avspilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nok en grunn til å ikke skaffe seg netflix... Må si disse streaming tjenestene fortsatt er latterlig dårlige sammenlignet med torrents...

 

Kan du gi meg en grunn for at Netflix er så "dårlig" iforhold til å laste ned ulovlig? Jeg dømmer deg dog ikke for å laste ned, da jeg gjør (eller gjorde) det selv.

 

Dersom det er utvalget kan du jo pokker meg bare laste ned Media hint, så har du enda flere serier/filmer å se.

Lenke til kommentar

Vel, vel, der knuste de den drømmen... -.-

 

Sammenligner du kvaliteten på en bluray og det Netflix klarer å hoste opp så er det markant bedre på bluray. Men det er kanskje ikke så rart. Man skal ha kraftig nett for å streame 25-50 gb med film på løpende bånd, og nå som 4k-bluray er rundt hjørnet så blir det enda værre.

 

Vel og bra at de satser på å forbedre streaming, de er pioneerer innen bransjen, men skulle veldig gjerne sett en "offline" modus likevel. Det er en av grunnene til at jeg enda ikke har startet et Netflix-abonnement.

 

Håper at bluray/optiske medier vil fortsette å gå hånd i hånd med streaming og at ingen vil "ta livet" av den andre (i hvert fall frem til det ikke er noen forskjell).

 

Det er forøvrig også noe spesielt med fysiske formater, spesielt "special editions". Følelsen av å få en steelbook-utgave av Gladiator er ubeskrivelig og vil aldri kunne matches av streaming o.l. Er kanskje litt nostalgisk, men jeg liker veldig godt å bygge opp en samling med ordentlige utgaver av filmer jeg liker og ha dem på hylla. Er litt vanskeligere med streaming :p

 

Netflix for "kvantitet" og bluray for "kvalitet"

 

...og som kjent: KVALITET fremfor KVANTITET!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at folk er frustrerte over at det ikke fins fullverdige lovlige alternativer til piratkopiering, men å ta det utover Netflix syns jeg er merkelig. 79 kr i måneden er gi-vekk-pris i mine øyne, og utvalget blir bedre og bedre. Selvsagt kan de ikke levere offline-tjeneste når de må forholde seg til steinalder-pampene i filmbransjen, men de gjør så godt de kan forholdene tatt i betraktning. De har gitt oss serier som House of Cards, Orange is the new Black og Arrested Development, og likevel klager folk. Hvor hadde f.eks. Lilyhammer vært (internasjonalt) uten Netflix?

 

Jeg er ikke noen helgen jeg heller når det kommer til nedlasting, men å rette sinnet mot en av de svært få aktørene som i det minste prøver å gi oss et ordentlig tilbud mener jeg blir feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er absolutt ikke ute etter å rettferdiggjøre min nedlasting, men jeg reiser rundt en del og da er det kjekt å kunne ha lagret en sessong av en serie for bruk på fly/tog/buss. Nettilkoblingen der er nemlig ikke god nok til å streame.

 

Da må jeg laste ned for å få streamet, og når jeg da alikevel må laste ned så hvorfor skal jeg ta meg tid til å bruke flere type avspillere for å se?

 

Jeg benytter Netflix, men offlinemodus er noe jeg er desperat etter å kunne benytte.

Lenke til kommentar

Det viktige her er ikke om Netflix oppfordrer til mer eller mindre piratnedlasting, men den generelle trenden med at internett er noe som i økende grad brukes til å kontrollere og overvåke mennesker, som Netflix bare er nok et symptom på. Både regjeringer og korporasjoner skal inn i stua og vite hva du holder på med; skal du se en TV-serie må du være tilkoblet hele tiden slik at leverandøren har mest mulig kontroll på deg.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at Netflix betaler lisensinnehaveren for hver visning av den enkelte episode/film. Så hvis man kunne laste ned masse filmer på enheten sin og aldri skru på internett igjen, ville ikke Netflix ha noe data for å si hvor mye disse episodene har blitt brukt/sett. Dette ville ikke rettighetshaverne like.

Dette kunne nok ha blitt løst med litt kreativitet fra Netflix sin side. F.eks kunne selve appen loggført aktiviteten, og så kunne Netflix krevd at man kobler seg til internett en gang i måneden, eller hver fjortende dag, ellers så vil alt innhold på enheten forsvinne. Så kan appen synkroniseres med "skyen" da, og Netflix vil få sine data.

En annen ting som folk kanskje er bekymret for er piratkopiering. Men det burde vel også være mulig å hindre, ved å kryptere episodene eller lage et propriætert format som bare Netflix kan spille av.

I realiteten er piratkopiering et ikke-problem i denne sammenheng. Hvis en serie/film finnes på Netflix vil det alltid være en versjon i diverse sjørøverbukter og lignend også. Dermed vil ikke rettighetshaverene tape på at noen datanerder vil klare å få tilgang til Netflixinnhold og spre det videre ulovlig.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

For meg virker det som om de som griner og sutrer her i tråden og på nettet sånn ellers om dette temaet og lignende temaer egentlig bare er ute etter å rettferdiggjøre piratnedlastingen sin.

 

Ser for meg at de aldri ville blitt fornøyd.

 

Det er akkurat slik det er.

Det viktige her er ikke om Netflix oppfordrer til mer eller mindre piratnedlasting, men den generelle trenden med at internett er noe som i økende grad brukes til å kontrollere og overvåke mennesker, som Netflix bare er nok et symptom på. Både regjeringer og korporasjoner skal inn i stua og vite hva du holder på med; skal du se en TV-serie må du være tilkoblet hele tiden slik at leverandøren har mest mulig kontroll på deg.

 

Tinfoil?

Jeg er absolutt ikke ute etter å rettferdiggjøre min nedlasting, men jeg reiser rundt en del og da er det kjekt å kunne ha lagret en sessong av en serie for bruk på fly/tog/buss. Nettilkoblingen der er nemlig ikke god nok til å streame.

 

Da må jeg laste ned for å få streamet, og når jeg da alikevel må laste ned så hvorfor skal jeg ta meg tid til å bruke flere type avspillere for å se?

 

Jeg benytter Netflix, men offlinemodus er noe jeg er desperat etter å kunne benytte.

 

Kjøp Blu-Ray. Rip selv til hvilket format du måtte ønske = Full kontroll.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at folk er frustrerte over at det ikke fins fullverdige lovlige alternativer til piratkopiering

 

Helt enig i at det blir feil å klage over Netflix når problemet er en forbrukerfiendtlig bransje.

 

Tross alt finnes det jo lovlige alternativer, men de er dyre. Både filmer og serier kan kjøpes på dvd/blu-ray. Piratene kan således ikke hevde at lovlige alternativ er fraværende. Den _egentlige_ grunnen til at de laster ned ulovlig er pris (gratis), enkelhet (slipper å skaffe fysisk produkt og evt. rippe dette), og i noen tilfeller lanseringsdato.

 

Går man veien om iTunes (meget begrenset utvalg) kan man kjøpe produktet lovlig uten fysisk format. Dog er vel ikke HD i iTunes tapsfri versjon.

 

Det ideelle for forbrukerne hadde vært tjenestrer tilsvarende Spotify/Wimp, hvor kvaliteten er lik eller tilnærmet lik tapsfritt, og hvor katalogen inneholder "alt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er akkurat slik det er.

 

Tinfoil?

 

Kjøp Blu-Ray. Rip selv til hvilket format du måtte ønske = Full kontroll.

 

Kjøp bluray? jo det kan jeg gjøre, men når jeg er litt miljøtenkenede så er det i mitt hode å forurense ekstra mye det å kjøpe 1 bluray, rippe den til et annet medium og så kan kaste den nevnte bluray.

Hvorfor skal jeg få et firma til å produsere en bluray når jeg kan få streamet innholdet og lagret lokalt med en gang?

 

I tillegg så skal det sies at jeg ikke kan å rippe bluray, og er av den oppfatning at en offlinemodus på lik linje med wimp/spotify er det mest brukervennlige man kan få.

Lenke til kommentar

 

Kjøp bluray? jo det kan jeg gjøre, men når jeg er litt miljøtenkenede så er det i mitt hode å forurense ekstra mye det å kjøpe 1 bluray, rippe den til et annet medium og så kan kaste den nevnte bluray.

Hvorfor skal jeg få et firma til å produsere en bluray når jeg kan få streamet innholdet og lagret lokalt med en gang?

 

I tillegg så skal det sies at jeg ikke kan å rippe bluray, og er av den oppfatning at en offlinemodus på lik linje med wimp/spotify er det mest brukervennlige man kan få.

 

Ja, ikke alle krever topp kvalitet som en blu-ray gir deg i forhold til streaming. Deg om det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...