Gå til innhold

Winamp døde ikke likevel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hva du bruker den til. Winamp er flott å ha i bakgrunnen, funker fett med shortcuts, og tar nesten ikke ressurser. Den har også nok av plugins og features. Det eneste iTunes har som er bedre er GUI, men også der er det stort rom for forbedringer.

 

Tar nesten ikke ressurser for å gjøre hva? For å å bare spille av 10 filer, nei, da tar det nesten ikke ressurser, holde styr på og søke i større bibliotek? Tregt og seigt. Om den bare for å spille av en enkel mp3 bruker 0,5 eller 0,2 % CPU-load er irrelevant. Og nok engang "bedre enn itunes" er ikke noe særlig godt argument.

 

AtW

Lenke til kommentar

Winamp er symbolet på "if it works, dont fix it!" Nå ble jeg glad på winamp sine vegne, håper ikke de nye eierne tøyser det til med tullete gimmicker og makovers. Hilsen gammel winamp bruker.

 

Det er snarere ett symbol på at uten oppdateringer så fungerer ting dårlig, mener du feks winamp 2.93 fungerer bra i dag?

 

AtW

Lenke til kommentar

At itunes ikke er spesielt bra gjør ikke winamp bedre, det er en spiller som har blitt forbigått.

 

AtW

 

Jeg kjøper mine egne CD'er. Ripper dem i Winamp til mp3 som automatisk kommer opp med navn på sangene når jeg ripper dem. Når jeg spiller av sangene får jeg automatisk opp teksten til sangene. Hva mangler jeg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Winamp er symbolet på "if it works, dont fix it!" Nå ble jeg glad på winamp sine vegne, håper ikke de nye eierne tøyser det til med tullete gimmicker og makovers. Hilsen gammel winamp bruker.

Det er snarere ett symbol på at uten oppdateringer så fungerer ting dårlig, mener du feks winamp 2.93 fungerer bra i dag?

 

AtW

jeg bruker winamp2.80 og den fungerer utmerket til å spille av mp3 og flac filer... mer trenger man ikke....

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper mine egne CD'er. Ripper dem i Winamp til mp3 som automatisk kommer opp med navn på sangene når jeg ripper dem. Når jeg spiller av sangene får jeg automatisk opp teksten til sangene. Hva mangler jeg?

 

Du mangler pålitelig feilsjekking, offsett-correction og såvidt jeg husker mulighet til å bruke custom-decoder. Ikke alle trenger slikt selvfølgelig, men det winamp mangler kontra andre alternativer er ikke bare ekstra fluff og gui, det er ting som går på det rent tekniske å spille av musikk.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...