Gå til innhold

Sniktitt: Vi har testet nye Oculus Rift – og den er fantastisk (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, jeg trodde trackingen ville bli håndtert av sensorer i Riften. Kamera gjør det kanskje lettere å implementere andre objekter slik som våpen i spillet?

 

Rift kan ikke vite om du beveger deg mot eller fra skjermen eller til side, den merker bare rotasjon (se ned, til siden osv) etter hva jeg har forstått. Det gir mening med et kamera da for å fange opp de ekstra aksene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg og gleder meg sykt, og vil tro jeg skaffer meg dette.

Men jeg lurer på en ting; hvordan er det å snu seg 360 grader? Må man snurre hodet helt rundt? Slenger man raskt på hodet, så fortsetter dreiingen automatisk? Eller snur du på hodet så langt du kan, og lar har det i samme retning en stund?

Eller skal OR brukes sammen med spakene på kontroller eller mus?

(Beklager, jeg orker ikke google nå.... :-/ )

Lenke til kommentar

Jeg og gleder meg sykt, og vil tro jeg skaffer meg dette.

Men jeg lurer på en ting; hvordan er det å snu seg 360 grader? Må man snurre hodet helt rundt? Slenger man raskt på hodet, så fortsetter dreiingen automatisk? Eller snur du på hodet så langt du kan, og lar har det i samme retning en stund?

Eller skal OR brukes sammen med spakene på kontroller eller mus?

(Beklager, jeg orker ikke google nå.... :-/ )

 

Synsfeltet holder seg "låst" til retningen du peker hodet, så om du skal se rett bak deg må du faktisk... vel, se bak deg ;)

 

Det går også an å legge inn støtte for å styre blikket med mus og slikt i tillegg, men det blir fort litt desorienterende - særlig med mus, siden den gjerne brukes til å sikte med også dersom den i det hele tatt er i bruk. Da er nok styrespaker på tommelen som en sekundær svinge-kontroll sannsynligvis å foretrekke.

Lenke til kommentar

 

..

 

Synsfeltet holder seg "låst" til retningen du peker hodet, så om du skal se rett bak deg må du faktisk... vel, se bak deg ;)

 

Det går også an å legge inn støtte for å styre blikket med mus og slikt i tillegg, men det blir fort litt desorienterende - særlig med mus, siden den gjerne brukes til å sikte med også dersom den i det hele tatt er i bruk. Da er nok styrespaker på tommelen som en sekundær svinge-kontroll sannsynligvis å foretrekke.

 

Okok, tusen takk!

Da forstår jeg mye bedre! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...