Gå til innhold

Sniktitt: Vi har testet nye Oculus Rift – og den er fantastisk (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, jeg trodde trackingen ville bli håndtert av sensorer i Riften. Kamera gjør det kanskje lettere å implementere andre objekter slik som våpen i spillet?

 

Rift kan ikke vite om du beveger deg mot eller fra skjermen eller til side, den merker bare rotasjon (se ned, til siden osv) etter hva jeg har forstått. Det gir mening med et kamera da for å fange opp de ekstra aksene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg og gleder meg sykt, og vil tro jeg skaffer meg dette.

Men jeg lurer på en ting; hvordan er det å snu seg 360 grader? Må man snurre hodet helt rundt? Slenger man raskt på hodet, så fortsetter dreiingen automatisk? Eller snur du på hodet så langt du kan, og lar har det i samme retning en stund?

Eller skal OR brukes sammen med spakene på kontroller eller mus?

(Beklager, jeg orker ikke google nå.... :-/ )

Lenke til kommentar

Jeg og gleder meg sykt, og vil tro jeg skaffer meg dette.

Men jeg lurer på en ting; hvordan er det å snu seg 360 grader? Må man snurre hodet helt rundt? Slenger man raskt på hodet, så fortsetter dreiingen automatisk? Eller snur du på hodet så langt du kan, og lar har det i samme retning en stund?

Eller skal OR brukes sammen med spakene på kontroller eller mus?

(Beklager, jeg orker ikke google nå.... :-/ )

 

Synsfeltet holder seg "låst" til retningen du peker hodet, så om du skal se rett bak deg må du faktisk... vel, se bak deg ;)

 

Det går også an å legge inn støtte for å styre blikket med mus og slikt i tillegg, men det blir fort litt desorienterende - særlig med mus, siden den gjerne brukes til å sikte med også dersom den i det hele tatt er i bruk. Da er nok styrespaker på tommelen som en sekundær svinge-kontroll sannsynligvis å foretrekke.

Lenke til kommentar

 

..

 

Synsfeltet holder seg "låst" til retningen du peker hodet, så om du skal se rett bak deg må du faktisk... vel, se bak deg ;)

 

Det går også an å legge inn støtte for å styre blikket med mus og slikt i tillegg, men det blir fort litt desorienterende - særlig med mus, siden den gjerne brukes til å sikte med også dersom den i det hele tatt er i bruk. Da er nok styrespaker på tommelen som en sekundær svinge-kontroll sannsynligvis å foretrekke.

 

Okok, tusen takk!

Da forstår jeg mye bedre! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...