Gå til innhold

Spill med samarbeid i historiedelen (oppdatert 5. Januar 2014)


Anbefalte innlegg

Jeg og tvillingbroren min leiter etter et spill som har gode muligheter for samarbeid i historiedelen (hoved og sekundær). Det hadde vært veldig kjekt med et spill som har 100% stemmeskuespill. Vi leiter etter et spill som er lignende disse som er listene under:

 

 

 

Spill vi liker veldig godt:

  • Star Wars: The Old Republic
    • Vi har spilt historiedelene til Jedi Knight og Jedi Consuler, samt også bonus oppgavene på nivå 50 og historiedelen på Makeb. Vi har også spilt nesten alle seeker droid oppgavene (vi kom fram til at en de flashpointsene er veldig dårlig skalert for 2 spillere, men er fullt spillbart for en spiller. Dette ødelagte spillopplevelsen for oss, da vi ikke ønsker å spille igjennom innhold alene.
  • Star Trek Online
    • Her har vi spilt alle sesongene og episodene og venter egentlig bare på ny sesong.
  • Neverwinter
    • Et godt spill med grei historie, spillmekanikken ble fort ganske repetitivt.
  • Fable III
    • Her har vi spilt igjennom hovedhistorien helt til sluttspillet (der vi samler gull til gullbeholdningen i slottet)
  • DC Universe Online
    • Denne har vi kost oss veldig mye med, likte spillmekanikken og historien veldig godt.
  • Left 4 Dead
    • Spilt igjennom alle kampanjene.
  • Left 4 Dead 2
    • Spilt igjennom alle kampanjene.
  • Portal 2
    • Spilt igjennom alle oppdragene på 2-spiller samarbeidsmodusen.
  • Minecraft
    • Har spilt denne ganske mye, men blir fort kjedelig i lengden.
  • Saints Row The Third
    • Likte den veldig godt, likte humoren, men ble alt for mye "action" på en gang (vi begge har ganske svak reaksjonsevne).
  • Saints Row IV
    • Likte den veldig godt, likte humoren, men ble alt for mye "action" på en gang (vi begge har ganske svak reaksjonsevne).

 

Andre spill vi begge har likt, men som ikke har samarbeidsmodus:

  • Half Life 1
  • Half Life 2
  • The Elder Scrolls IV: Oblivion
  • The Elder Scrolls V: Skyrim
  • Euro Truck Simulator
  • Euro Truck Simulator 2
  • Kerbal Space Program
  • X3
  • Star Wars: Knights of the Old Republic

 

 

 

Krav til spill:

  • God historie
  • Gode muligheter for samarbeid i historiedelen
  • Helst 100% stemmeskuespill
  • Helst et RPG eller MMO(RPG)

 

Foreløpelig forslag (oppdatert 5. Januar 2014):

 

 

  • Army of Two
    • Army of Two er sofa sammarbeid(Local co-op, dere spiller på samme konsoll og med 2 kontrollere på samme tv(split-screen)). Hektisk og hektisk, det kommer veldig ann på, jeg opplevde ikke spillet som stressende eller at det maste på meg om å bevege meg. Men det er ikke veldig vanskelig(kommer selvfølgelig ann på vanskelighetsgraden dere har satt det på), dersom det blir mange fiender går spillet gjerne innom en modus de kaller "back-to-back" og så plaffer dere dem ned i saktefilm :) Veldig underholdene! -Legolin
  • Baldur's Gate 2 Enhanced Edition
  • Baldur's Gate Enhanced Edition
    • er dere glad i D&D så har jo baldurs gate 1 og 2 enhanced edition kommet du der kan dere spille co-op campaigne

      det er både rpg, mulighet til og velge hva dere skal si osv.

      dere kan pause akkurat når dere. -blucoll

  • Borderlands 2
  • Call of Duty spillene
    • Jeg trur et eller annet Call of Duty spill er 2 player historie, men jeg er sikker på at de nyeste er 2 player online og med bots. -MohWarfighter
  • Commandos
    • Commandos er også bra coop spill i fugleperspektiv som går mer på taktikk enn hurtighet. -Dingy
  • Dead Island
  • Dead Island Riptide
    • Geniale spel med mykje handling, action og morro!

      God grafikk byr da på og i mine auge ein både morosam og god historie.

      Blir litt RPG aktig med tanke på skill tre og da at du (viss du vil) kan konstruera dine eigne våpen, men kven kan takka nei til RPG sjangaren når du sloss mot zombia?!

      Kan sjølvsagt til tider bli litt hektisk, spesielt på enkelte oppdrag der du ska stå for sikkerheten til dei rundt deg, men igjen så må eg få referera til L4D serien.. Har dåke komme dåke gjennom dei spelena med tanke på "The horde is coming" så må dåke no beint klara å komma dåke gjennom andre hektiske spel og :) -Gravenous
  • Defiance
  • Diablo 2
    • RPG = Check

      Multiplayer = Check

      God historie = Check

      100% Stemmeskuespill = Check -Pinng

    • Ellers er jo Diablo 2 veldig veldig artig i coop. -Sirius Cobra

  • Divinity: Original Sin
    • som kommer ut i februar, er akkurat som du ønsker. -radiohodet
  • Dungeon Siege 2
    • Veldig gøy og spille med venner siden det er litt vanskelig når du kommer videre i spillet. Det er et fantastisk Lan spill. Noe alle burde prøve. -Sankrojen
  • Dynasty Warriors 6
  • Final Fantasy 14
  • Forced
    • det er ett 1-4 man samarbeid hjernetrim.. jeg antar at det kan bli hektisk men på en litt annen måte en med fps o.l -blucoll
  • Gears of War
    • Jeg har sett at army of two er nevnt i tråden. Gears of war er veldig likt dette, bare mye bedre. -Donkey Kong
  • Hidden & Dangerous
    • Vanskelig, men ikke stressende. 1-4 player. Eldre spill, men veldig bra! -Dingy
  • Just Cause 2
  • Magicka
    • det er et unikt spill som er fantastisk morsomt i samarbeidsmodus. -h_var
  • Path of Exile
    • Path of Exile kan jo være interessant, er en MMORPG klone av Diablo. -Sirius Cobra
  • Rainbow Six
  • SvenCoop (Modifikasjon til Half Life)
    • Merkelig at ingen har nevnt det, men jeg og broren min har spillt MYE SvenCoop til Half-Life (eneren altså.) Laster du ned mappacks så har du maaange timer med morro :) Anbefaler på det sterkeste. -Sulphuras
  • Synergy (Half Life 2 modifikasjon)
    • Synergy er en mod som gjør det mulig å spille historiedelen i Half-Life 2 med venner. -Madr1dista
  • Terraria
    • Om dere hadde likt Minecraft bedre ville jeg iallefall foreslått Terraria, men det er fremdeles mer spill og mindre sandkasse. Kanskje verdt å prøve? -Zealuu
  • The Elder Scrolls Online
  • The Incredible Adventures of Van Helsing
    • The Incredible Adventures of Van Helsing (action-RPG) er artig i coop, spesielt hvis dere har DLCene slik at dere kan spille forskjellige klasser (dere er ellers låst til å være Hunter begge to). -E800
  • The Secret World
  • Trine 2
    • Trine 2 er like bra i sp som i online mp og lokal mp, man kan spille opptil 3 lokalt eller online

      ikke akkuratt rpg da men vil annbefale spillet uten å blunke, gir en god del timer spillglede til å være ett indie spill, og har replay value siden man kan gå for å oppgradere alle ferdighetene, og en del collectables å plukke opp i spillet, men liker dere ikke utfordrene platform/puzzle så styr unna, tror jeg har spilt i ca 15-20 timer å har 42% av alle trofeene.... -Leffi78

 

 

 

Spill vi har prøvd, og spilt (av forslagene) (oppdatert 5. Januar 2014 20:18):

 

 

  • Defiance
    • Det ble alt for hektisk til tider, og vi "døde" alt for mange ganger til at det var morsomt. Vi begge to har ganske svak reaksjonsevne.
  • Borderlands
    • Vi har spilt Borderlands (1) fra før, og det ble til tider alt for hektisk.
  • ​Diablo 2
    • Tvillingbroren min liker ikke sånne "hack and slash"-spill, Vi har prøvd å spilt dem sammen.
  • Hidden & Dangerous
    • har vi spilt, ganske genialt.
  • ​​Dungeon Siege 2
    • har vi spilt til døde. Mange spill man kommer på etterhvert, som jeg har glemt å skrivd førstepost.
  • Dead Island og Dead Island Riptide
    • har jeg spilt (og spiller fortsatt), men broren min har ikke hatt så veldig mye interesse for de spillene, men jeg kan prøve å få overtalt han.
  • Call of Duty: Modern Warfare 2 (på PS3), de samerbeidsoppdragene,
    • men vi la den fort vekk da vi begge har veldig svak reaksjonsevne.
  • Rainbow Six (det tredje eller fjerde)
    • har gått igjennom alle (tror jeg) samarbeidsoppdragene.
  • ​The Secret World
    • Enspiller "Instance'ene" har ødelagt spillegleden, ihvertfall for brodern, da jeg ikke har mulighet med å hjelpe han i vanskelige "instancer".

 

 

 

Spill som vi har forhåndsbestilt (oppdatert 5. Januar 2014):

  • The Elder Scrolls Online er forhåndsbestilt, og vi kommer til å spille den en ganske god stund etter den har kommet ut.
    • Utgivelsesdato: ​4. april 2014

 

Spill vi spiller nå (oppdatert 5. Januar 2014 20:18):

Endret av Gnalern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dere hadde likt Minecraft bedre ville jeg iallefall foreslått Terraria, men det er fremdeles mer spill og mindre sandkasse. Kanskje verdt å prøve?

Kanskje The Secret World eller Defiance? (Begge er MMO-er)

Hvis ikke kommer jo The Elder Scrolls Online i april (om alt går som planlagt), det burde passe bra.

Lenke til kommentar

Hei! Kommer til å følge med på denne tråden ja! Spiller ofte sammen med lillebroren min selv. Noen titler kom raskt til minne (som dog ikke er nevnt på din liste):

 

Army of Two, og Dynasty Warriors 6.

 

Har dere alle systemer eller spiller dere eksklusivt på PC?

 

Legger også ved en internettside som lister alle spill med sammarbeidsmodus, hvor man kan sortere på plattform og offline(couch) eller online sammarbeid. Kommer også med ett slags ratingsystem, dog vil jeg anbefale å søke opp spillannmeldelser fra andre kilder.

 

edit: haha, glemte linken i farten :D

 

http://www.co-optimus.com

Endret av Legolin
Lenke til kommentar

Om dere hadde likt Minecraft bedre ville jeg iallefall foreslått Terraria, men det er fremdeles mer spill og mindre sandkasse. Kanskje verdt å prøve?

 

Kanskje The Secret World eller Defiance? (Begge er MMO-er)

 

Hvis ikke kommer jo The Elder Scrolls Online i april (om alt går som planlagt), det burde passe bra.

Vi har prøvd Defiance. Det ble alt for hektisk til tider, og vi "døde" alt for mange ganger til at det var morsomt. Ve begge to har ganske svak reaksjonsevne.

 

Vi har sett litt på The Secret World, og bestemte oss for å kjøpe den, for å teste den ut. Den virket veldig interessant, med tanke på gåtene og mysteriene.

 

The Elder Scrolls Online er forhåndsbestilt, og vi kommer til å spille den en ganske god stund etter den har kommet ut.

 

 

Synergy er en mod som gjør det mulig å spille historiedelen i Half-Life 2 med venner.

Synergy er ganske unødvendig å spille, da vi begge to har spilt Half Life 2. Jeg trodde det kom ganske godt fram i førsteposten at vi ønsket et nytt spill. Eller så hadde jeg ikke listet opp spill vi har allerede har spilt..

 

Divinity: Original Sin, som kommer ut i februar, er akkurat som du ønsker.

 

Ellers så kommer jeg ikke på noen andre akkurat nå hvor du kan samarbeide i historiedelen.

Den så ganske interessant ut, notert.

 

Borderlands 2 kanskje?

Vi har spilt Borderlands (1) fra før, og det ble til tider alt for hektisk.

 

Diablo 2.

 

RPG = Check

Multiplayer = Check

God historie = Check

100% Stemmeskuespill = Check

Tvillingbroren min liker ikke sånne "hack and slash"-spill, så Diablo spillene er ganske uaktuelt. (Ja vi har prøvd å spilt dem sammen).

 

Hei! Kommer til å følge med på denne tråden ja! Spiller ofte sammen med lillebroren min selv. Noen titler kom raskt til minne (som dog ikke er nevnt på din liste):

 

Army of Two, og Dynasty Warriors 6.

 

Har dere alle systemer eller spiller dere eksklusivt på PC?

 

Legger også ved en internettside som lister alle spill med sammarbeidsmodus, hvor man kan sortere på plattform og offline(couch) eller online sammarbeid. Kommer også med ett slags ratingsystem, dog vil jeg anbefale å søke opp spillannmeldelser fra andre kilder.

 

edit: haha, glemte linken i farten :D

 

http://www.co-optimus.com

Vi har begge PS3 og vi har en Wii på hytta. Men vi liker best å spille sammen på PC.

 

Men Army of Two virket ganske interessant, er det sofa-samarbeid? Og blir det ganske hektisk til tider?

 

Vi har vært innom co-optimus, men det er lite interessant å bare se tittelen på spillet, og sjangeren, uten en kort beskrivelse og et eventuelt skjermbilde. Vi har verken tid (eller lyst) til å søke opp hvert eneste spill i lista på co-optimus.

Endret av Gnalern
Lenke til kommentar

 

 

 

Vi har begge PS3 og vi har en Wii på hytta. Men vi liker best å spille sammen på PC.

 

 

Men Army of Two virket ganske interessant, er det sofa-samarbeid? Og blir det ganske hektisk til tider?

 

Vi har vært innom co-optimus, men det er lite interessant å bare se tittelen på spillet, og sjangeren, uten en kort beskrivelse og et eventuelt skjermbilde. Vi har verken tid (eller lyst) til å søke opp hvert eneste spill i lista på co-optimus.

 

Army of Two er sofa sammarbeid(Local co-op, dere spiller på samme konsoll og med 2 kontrollere på samme tv(split-screen)). Hektisk og hektisk, det kommer veldig ann på, jeg opplevde ikke spillet som stressende eller at det maste på meg om å bevege meg. Men det er ikke veldig vanskelig(kommer selvfølgelig ann på vanskelighetsgraden dere har satt det på), dersom det blir mange fiender går spillet gjerne innom en modus de kaller "back-to-back" og så plaffer dere dem ned i saktefilm :) Veldig underholdene!

 

Du har ett godt poeng når det gjelder cooptimus, endel featuers som mangler på siden :)

Lenke til kommentar

Hei

 

første jeg tenkte på er "Forced"

 

det er ett 1-4 man samarbeid hjernetrim.. jeg antar at det kan bli hektisk men på en litt annen måte en med fps o.l

 

det kunne vært og skikke på

 

http://www.forcedthegame.com/viewforced/

 

er dere glad i D&D så har jo baldurs gate 1 og 2 enhanced edition kommet du der kan dere spille co-op campaigne

 

det er både rpg, mulighet til og velge hva dere skal si osv.

dere kan pause akkurat når dere.

 

http://www.baldursgate.com/

http://www.baldursgateii.com/

 

 

 

og hvis det er mmo så kan dete kikke på Final Fantasy 14 a realm reborn

 

alle spillene ligger på steam med untakk av FF14

 

edit: tegnsetting :D

 

Mvh

Thor-Erling Engen

Endret av blucoll
Lenke til kommentar

Trine 2 er like bra i sp som i online mp og lokal mp, man kan spille opptil 3 lokalt eller online

 

ikke akkuratt rpg da men vil annbefale spillet uten å blunke, gir en god del timer spillglede til å være ett indie spill, og har replay value siden man kan gå for å oppgradere alle ferdighetene, og en del collectables å plukke opp i spillet, men liker dere ikke utfordrene platform/puzzle så styr unna, tror jeg har spilt i ca 15-20 timer å har 42% av alle trofeene....

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Har dere prøvd "Hidden & Dangerous"? Vanskelig, men ikke stressende. 1-4 player. Eldre spill, men veldig bra!

Ett ønske til trådstarter:

Lag en liste i første inkegg med spillene som blir nevnt, og gjerne din egen/andres vurdering i form av karakter e.l.

Commandos er også bra coop spill i fugleperspektiv som går mer på taktikk enn hurtighet.

Lenke til kommentar

Sjølv om da virke som om interessen for svarena her inne har falle vekk, så gjer eg no da eit forsøk allikavel :)

Ser utifrå trådstarten din at dåke hadde spelt gjennom L4D og L4D2.
Kan då utan å få uttrykt da nok, anbefala Dead Island og Dead Island Riptide.

Geniale spel med mykje handling, action og morro!

God grafikk byr da på og i mine auge ein både morosam og god historie.

Blir litt RPG aktig med tanke på skill tre og da at du (viss du vil) kan konstruera dine eigne våpen, men kven kan takka nei til RPG sjangaren når du sloss mot zombia?!

Kan sjølvsagt til tider bli litt hektisk, spesielt på enkelte oppdrag der du ska stå for sikkerheten til dei rundt deg, men igjen så må eg få referera til L4D serien.. Har dåke komme dåke gjennom dei spelena med tanke på "The horde is coming" så må dåke no beint klara å komma dåke gjennom andre hektiske spel og :)

Gå innpå youtube og sjekk ut ein trailer til spelet eller ta ein leeeeeeerooooooy og kast dåke i da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...