Gå til innhold

Psykopatiske Politikere


Psykopatiske Politikere  

42 stemmer

  1. 1. Hvilken andel av norske politikere er psykopater?

    • Ingen
      1
    • Mindre enn i befolkningen ellers
      1
    • Samme som i resten av befolkningen
      12
    • Mer enn i resten av befolkningen
      22
    • Alle
      6


Anbefalte innlegg

Der hevdes at Politikk og Psykopati ofte går hånd i hånd.

 

http://www.theatlantic.com/health/archive/2012/07/the-startling-accuracy-of-referring-to-politicians-as-psychopaths/260517/

 

http://www.examiner.com/article/serial-killers-and-politicians-share-traits

 

 

Defnisjoner:

A politician, political leader, or political figure (from Classical Greek πόλις, "polis") is a person who is involved ininfluencing public policy and decision making. This includes people who hold decision-making positions in government, and people who seek those positions, whether by means of election, inheritance, coup d'état, appointment, electoral fraud, conquest, divine right, or other means.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Politician

 

Psychopathy (/sˈkɒpəθi/) (or sociopathy (/ˈssiəˌpæθi/)) is defined either as an aspect of personality or as a personality disorder. As a personality disorder, it is characterized by enduring antisocial behavior, diminished empathyand remorse, and disinhibited or bold behavior.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychopath

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Vil du / dere lære mer om psykopati anbefaler jeg bøkene:

 

http://bokelskere.no/bok/psykopatenes-diktatur/130606/

 

http://www.bokpanett.no/produkt/kategorier/filosofipsykologi/nar-de-beste-ikke-makter-mer.-tollak-b.sirnes

 

Stemmer ikke da jeg mener spørringen er mangelfull. Den mangler kategoriene:

 

Har ikke forutsetning for å uttale meg.

 

Har ingen mening om emnet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Vil du / dere lære mer om psykopati anbefaler jeg bøkene:

 

http://bokelskere.no/bok/psykopatenes-diktatur/130606/

 

http://www.bokpanett.no/produkt/kategorier/filosofipsykologi/nar-de-beste-ikke-makter-mer.-tollak-b.sirnes

 

Stemmer ikke da jeg mener spørringen er mangelfull. Den mangler kategoriene:

 

Har ikke forutsetning for å uttale meg.

 

Har ingen mening om emnet.

 

Den første boken du omtaler virker mest å være skrevet fra overgriperperskektiv heller en klinisk eller offerperspektiv. Det tok ikke mange sider før Stephen King følelsen kom, ganske motsatt av Kjærstad sine bøker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Den første boken du omtaler virker mest å være skrevet fra overgriperperskektiv heller en klinisk eller offerperspektiv. Det tok ikke mange sider før Stephen King følelsen kom, ganske motsatt av Kjærstad sine bøker.

 

Har du lest boken og leste du kommentarene under bokanmeldelsen med noen sitater fra boken, blant annet disse:

 

 

Menneskene har i den krise verden har gjennomgått ( 2. verdenskrig) , opplevd en periode av psykopatenes absolutte diktatur. Det kom i siste instans av at menneskene ikke forstod psykopatiens vesen og virkemåte, og at de derfor ikke hadde tilstrekkelig moralsk fasthet overfor de psykopatiske menneskers maktkamp, men reagerte med resignasjon , desperasjon og forfeilet sjelelig forsvar. Etter denne krig må det være klart for menneskene hva psykopatien er, og at man derfor ikke under noen omstendighet må la makten gli over i psykopatenes hender.

 

Når de normale prøver å oppfylle et av en psykopats behov, viser det seg alltid at det egentlig var et større behov psykopaten ønsket tilfredsstillet. På denne måten demonstrerer de psykopatiske individer at andres forsøk på å imøtekomme deres forventning egentlig ikke rekker frem til annet enn å bringe skuffelser. Derved driver de andre til stadig å øke sine anstrengelser for å imøtekomme deres forventning, inntil den grense er nådd hvor de normale mennesker står overfor nødvendigheten av å si nei til oppfyllelsen av videre forventning

.

Vi vet om psykopatiske mennesker at de angriper andre mennesker på de punkter hvor disse er minst forberedt og har minst motstandskraft. Har man dette klart for seg, kan man med relativt stor sikkerhet forutse hvordan en psykopat kommer til å handle.

 

De psykopatiske menneskers intense maktkamp innebærer at de stadig varierer sin angrepsretning og sin angrepsmåte. Har det normale individ verget seg mot angrep fra en kant, kommer det neste angrep fra en annen kant. Det utmattende ligger ikke bare deri at disse kontinuerlige angrepene hindrer de normale i å samle seg om sine oppgaver, hindrer dem i å få hvile og søvn , hindrer dem i å ta vare på livets verdier i det hele. Men det ligger først og fremst deri at det stadig spente forsvarsberedskap disse angrep tvinger de normale i å fastholde, i høyeste grad forbruker den fysiske energi, nervekraften og livskraften i det hele.

 

Man kan jo ha dette i bakhodet når man vurderer dagens politikere,

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er jo bare å se hvordan Jens holder på fra sidelinjen for å ta det nærmeste. Er ikke så vanskelig å se det hvis man vet hva man skal se etter, og politikken kryr av psykopater.

 

Å?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Stemte "samme som i befolkningen forøvrig". Dette fordi det er behovet for å utøve tvang, styring, og kontroll, som forteller meg om hvor psykopatisk et individ er. Og, jeg ser psykopatiske trekk overalt, hvor det er mer enn 2 mennesker til stede. Men om disse individene virkelig er psykopater, eller om det er det rommet mellom individene som kommuniserer seg i mellom, at det oppstår én "psykopat", er jeg ikke sikker på.

 

Kanskje vi er mer eller mindre psykopater alle som en, og at det kun er i disse "rommene" mellom oss, at vi lager byggverket psykopat ..

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Nei, det betyr vel at de ikke vet forskjellen mellom rett og galt,

Nå tror jeg du hqr misforstått litt. De veit forskjellen på rett og galt, men med manglende/nedsatt evne til empati bryr de seg rett og slett mindre.

Et kjapt sitat fra Wikipedia (ikke verdens beste kilde, I know) forklarer det ganske greit:

Psykopati er en personlighetsforstyrrelse kjennetegnet av affektive, mellommenneskelige og atferdsmessige symptomer[1]. Disse symptomene inkluderer egosentrert tankegang, manipulerende atferd, overfladisk følelsesliv, manglende empati og ansvarsfølelse, dårlig atferdskontroll m.m.[2] Psykopati er i dag ikke en egen diagnose i diagnosesystemene ICD-10 eller DSM-IV, men brukes bredt i retts-psykiatriske/psykologiske sammenhenger.

 

 

men vil handle utfra hva som de anser vil gavne dem selv mest. :)

Vanligvis, ja. Men det utelukker som sagt ikke at de veit forskjellen pårett og galt.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nå tror jeg du hqr misforstått litt. De veit forskjellen på rett og galt, men med manglende/nedsatt evne til empati bryr de seg rett og slett mindre.

Hmm, hadde ikke tenkt over muligheten, og lærte noe nytt. Takker.

 

Psychopaths know what is right or wrong, but simply dont care.

http://scan.oxfordjournals.org/content/5/1/59.long

 

Igrunnen er vel det værre.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det er jo klart. Samtlige undersøkelser om dette har jo vist at andelen blant psykopater i lederstillinger er større enn i befolkningen ellers.

 

Når det er sagt betyr ikke en slik diagnose at de er onde eller gjør onde ting.

De fleste som har denne diagnosen er onde.

De som ikke er onde, blir sett på som gode ledere.

Psykopater er ledertyper av natur. De er alfahannene i samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis man er psykopat og bare tenker på sitt eget beste, så er politiker neppe veien å gå. I hvert fall i norge, hvor de tjener såpass dårlig.

 

Stemte "mindre enn i befolkningen ellers", selv om jeg ikke på noen måte er kvalifisert til å uttale meg på dette området. Tullete tråd.

En psykopat tenker ikke slik. En psykopat vil bestemme og ha makt over andre.

Elsker å være sentrum for all aktivitet, og ha oppmerksomheten rettet mot seg selv.

Det er ulike typer psykopati, den siste kalles narsissisme.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer enn i resten av befolkningen

Psykopater tiltrekkes av makt.

Da mener jeg de som har denne diagnosen på ordentlig, og jeg mener det helt seriøst.

Problemet er vel heller at det siste tiårs TV-serier og filmer, særlig fra Hollywood, har ville ha oss til å tro at psykopater egentlig er veldig "ålreite dyr".

Lenke til kommentar

Problemet er vel heller at det siste tiårs TV-serier og filmer, særlig fra Hollywood, har ville ha oss til å tro at psykopater egentlig er veldig "ålreite dyr".

Ja, eller de portretterer veldig ofte som sinnsyke mordere. Men de fleste av disse er jo ikke det. Men de er heller ikke særlig "ålreite dyr". Det kommer jo veldig an på, noen kan helt sikkert være dette, men de aller fleste elsker å dominere andre, og ha kontroll over en gruppe mennesker. =) De har som regel svært høy sosial intelligens, og har svært god karisma. Og det er svært få som tør å si dem i mot. De som sier dem i mot, vil sannsynligvis bli hengt ut, osv... =)

 

På skolen, og i jobbsammenhenger, så er disse som regel også mobberne. "Den kuleste i klassen" osv osv...

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Lurer på dette med "karisma" og hva det er for noe .., ordboka sier dette:

 

 

karisma m1 (fra gr)
1 rel: nådegave
2 lederegenskaper, personlig tiltrekningskraft, utstråling
en politiker med k-

 

Men det gir meg heller ikke noen mening, eller det gir like mye mening som ordet "psykopat"

 

Kan det da være slik at psykopater oppstår i rommet mellom deg og meg, og hvis en av oss i tillegg har litt mer sosial intelligens/sjarm, og bruker det for å "tildekke sin psykopat", så kan han av meg bli bedømt som en karismatisk person. Er da noen av våre mest karismatiske personer, egentlig bare sjarmerende psykopater?

Og siden vi begge har vært med på å lage den karismatiske personen i rommet mellom oss, betyr det at jeg vil for all del holde fast i illusjonen vår, og nekte å se at han også er en rendyrket psykopat?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...