Gå til innhold

Podkast: Retro Crew #68


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Spiller en del King Arthurs Gold som ligger ute på Steam.

Av samme folkene som laget Soldat.

Er litt Metal Slug preg over grafikken.

Meget morsomt.

 

Bra tips!

Jeg må spørre har dere noen som helst kontroll over spillene på Steam, høres ut som dere bare liker AAA spill.

 

King Arthur har vært oppblåst over hele Steam i flere Måneder.

 

Skuffende hvordan ingen bryr seg om de små spillene.

De bruker bortforklaringer som de falt gjennom sprekken, men sannheten er at de tjener ikke penger på små spill i gaming bedriften.

OOHH Terraria og Starbound !! se på oss vi liker små spill! sannheten er at disse spillene er så oppbrukt i media at alle vet hva der er. Mine topp 10 spill har aldri vært nevnt i en stor gaming side på grunn av store AAA titler.

 

 

Nå kødder jeg seff med Retro Crew for og få oppmerksomhet, dere har aldri vært urettferdig. :)

 

Men Journalister må være noe av de mest tregeste personene som finnes, Spill er Kultur,

Vell dere har faen ikke peiling 80 prosent av de spillene som er i planlegging og snart ferdig, og dere tar fram gammel bullshit som Skywind og Starbound måneder etter at det ble kjent som store prosjekter.

Enseste som skiller Gamer ut fra andre sider er at det er på Norsk og at dere har noen sykt bra Artikler om gamle spill (veldig bra 0,0) Og Retro Crew gikk fra og være what??? til dritbra.

Lenke til kommentar

Skuffende hvordan ingen bryr seg om de små spillene.

De bruker bortforklaringer som de falt gjennom sprekken, men sannheten er at de tjener ikke penger på små spill i gaming bedriften.

OOHH Terraria og Starbound !! se på oss vi liker små spill! sannheten er at disse spillene er så oppbrukt i media at alle vet hva der er. Mine topp 10 spill har aldri vært nevnt i en stor gaming side på grunn av store AAA titler.

Forstår godt hva du mener. Media generelt er altfor dårlige til å dra små prosjekter frem, men heller omtale de etter de har nådd stor popularitet i artikler som "Se X som alle snakker om". Det er nesten som da Microsoft sa at de skulle satse på indie-spill og presenterer Minecraft og World of Tanks. De vil satse på indie-spill dersom de selger millioner og drar inn drøssevis med penger.

 

Derimot synes jeg at Gamer.no og Rad Crew historisk sett vært gode på å trekke frem små prosjekter i tillegg til store kommersielle. Det var bl.a. Gamer.no som introduserte meg til Minecraft, med sine mange artikler om spillet da det fremdeles var i alpha.

 

Forståelig at Retro Crew ikke kan gå så langt ned i dybden på et så stort tema på bare 40 min.

Lenke til kommentar

Forstår godt hva du mener. Media generelt er altfor dårlige til å dra små prosjekter frem, men heller omtale de etter de har nådd stor popularitet i artikler som "Se X som alle snakker om". Det er nesten som da Microsoft sa at de skulle satse på indie-spill og presenterer Minecraft og World of Tanks. De vil satse på indie-spill dersom de selger millioner og drar inn drøssevis med penger.

 

Derimot synes jeg at Gamer.no og Rad Crew historisk sett vært gode på å trekke frem små prosjekter i tillegg til store kommersielle. Det var bl.a. Gamer.no som introduserte meg til Minecraft, med sine mange artikler om spillet da det fremdeles var i alpha.

 

Forståelig at Retro Crew ikke kan gå så langt ned i dybden på et så stort tema på bare 40 min.

Ah var aldri ment noe dårlig mot Retro crew, snakker om media i seg selv.

Retro Crew er litt AAA og det kan de ikke motbevise, med måten 1 person forguder Assasins Creed og en annen liker Tomb Raider det nye, ETC

 

Men de slipper litt lettere unna siden de forklarer grunnene og at de har noen som er uenig med dem samtidig, pluss humor. Derfor man føler at de er ganske rettferdig.

 

Det er ingen i Norske sider som er gode og trekke fram ting, alle går etter amerikanske sider hvor ting blir matet med en skje.

 

Det er ingen som byr seg om media som man ikke vet er populær enda.

 

Som la oss si...perfekt eksempel, Skaperen av Tactics Ogre , FF12 og FF Tactics har gått med på og lage 1 kickstarter spill.

 

La oss se hvor fort dette kommer på Gamer., dette er HUGE news ! og de har allerede fått 30 000 dollar på 3 timer

Lenke til kommentar

God episode!

 

Veit ikke om Superbrothers: Sword & Sorcery er fake retro nok, men for meg passer det absolutt til tema. :)

 

Når vi først er inne på tema: Jeg føler at altfor mange spill som vil skape retro-feeling, gjør det ved å bruke pixel-grafikk. Noen av de til det punktet at du nesten ikke ser hva som foregår.

 

Det er fult mulig å skape et spill som føles retro, uten å nødvendigvis pixellere grafikken til det ugjenkjennelige. Super Meat Boy er vel et fantastisk eksempel på et spill som ikke nødvendigvis ser mega-retro ut, men som definitivt er en nod til ye platformers of olde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...