Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uklart sinn


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i en god stund slitt med hva et ganske vagt problem. Jeg føler at tankene mine ikke er helt klare, og at hjernen min ikke fungerer helt optimalt. Jeg føler jeg har fått dårligere konsentrasjon, og at jeg famler etter ord når jeg skal uttrykke lengre setninger verbalt. Det kommer på en måte ikke ut slik jeg hadde tenkt. Når andre snakker føler jeg også at jeg forstår mindre og faller av og til av når noen snakker i for eksempel i en TV-serie. Hvis noen for eksempel sier en vits på flere setninger kan det ofte hende jeg har glemt hva som skjedde i de første setningene når personen kommer frem til den siste.

 

Som sagt, det er ganske vagt, og det gjør det litt vanskelig å forklare. Jeg lurer på hva jeg kan gjør for å klarne sinnet mitt og få det slik det var før. Kan det være noe psykisk, eller mangler jeg noe vitaminer eller noe?



Anonymous poster hash: 745d6...e84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være noe psykisk, eller mangler jeg noe vitaminer eller noe?

Anonymous poster hash: 745d6...e84

 

 

Ja, begge deler er mulige årsaker. Beste rådet jeg kan gi er at du ringer til legen. Men det visste du fra før. Hva er grunnen til at du ikke har gjort det enda?

 

Legen vil kanskje spørre deg om ting som kan indikere at du er deprimert. Om nødvendig sendes du til MR, det betyr at det blir tatt bilder av hjernen for å avdekke problemer, f.eks. svulster.

Lenke til kommentar

Føler du mye press for å prestere? Det hele kan faktisk henge litt sammen med det du skriver over der, at ting skal beskrives helt riktig og feilfritt. Poenget er, eller en mulig forklaring, er at ting blir fort strevsomt hvis setninger og argumenter skal være feilfrie. Da overbelaster du deg selv, naturligvis vil det gi en reell påvirkning av prestasjonsnivå samtidig som du i utgangspunktet er flink til å lete etter feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler du mye press for å prestere? Det hele kan faktisk henge litt sammen med det du skriver over der, at ting skal beskrives helt riktig og feilfritt. Poenget er, eller en mulig forklaring, er at ting blir fort strevsomt hvis setninger og argumenter skal være feilfrie. Da overbelaster du deg selv, naturligvis vil det gi en reell påvirkning av prestasjonsnivå samtidig som du i utgangspunktet er flink til å lete etter feil.

 

Du har helt rett. Jeg har for høye krav til meg selv, og bare det at jeg nå har blitt oppmerksom på det og prøver å ikke være så streng mot meg selv føler jeg har hjulpet. Takk

 

Anonymous poster hash: 745d6...e84

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...