Gå til innhold

Hvordan bli president i USA?


Anbefalte innlegg

La oss anta at jeg er født i USA og oppfyller alle kriterier i loven for å kunne bli president.

Jeg bor i en gjennomsnittlig liten by i en tilfeldig stat.

Jeg er skoleflink og kan komme inn på og mestre et hvilket som helst studium. Akkurat ferdig med High School.

 

Hva er den beste måten å bruke livet mitt (uten å stole på tilfeldigheter) med eneste mål om å bli president før jeg er 45 år?

 

Svar gjerne på formen:

18-25: Utdannelse som XXX, mens jeg i tillegg gjør XX og XX

26-30: Jobb som XXX

30-34: Gjøre ditt og datt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Bli guvernør i en stat. Finn det riktige tidspunktet, slik at det ikke er en nedgang i økonomien eller store lokale utfordringer. De aller fleste presidenter har vært guvernører. Man unngår også en lang "voting record" slik som man har i Kongressen. Kongressen er også veldig upopulær og har vært det lenge.

 

2. Unngå kontroversielle uttalelser/episoder/trøbbel med politi/media. Dette er det vanskelig å gardere seg mot. Mange har blitt torpedert av ting motstandere har blåst opp fra ingenting. Her trenger du flaks rett og slett.

 

3. Begynn tidlig å gjøre de riktige tingene. Engasjer deg i veldedig arbeid eller en "god sak". Du må kunne vise folk at dette er noe du har kjempet for hele livet fordi du er en god person.

 

4. Du må være en god leder (shock!). Jepp, du må faktisk ha egenskapen. Du kan riktignok slippe unna med å ha noen dårlige personlige egenskaper, men lederegenskapene må du ha. Du trenger å få trofaste og flinke medarbeidere tidlig fordi du ikke kan kjøre løpet alene. De beste medarbeiderne ønskes av dine konkurrenter, og de går dit hvor de tror det er best potensiale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

18-25: Utdannelse som Advokat, mens jeg i tillegg gjør Sport og Veldedighet

26-30: Jobb som Community Organiser

30-45: Først Kommunalpolitikk, deretter delstatssenator (eller Governor)

 

Støtter oppunder denne.

 

Det kan være fordelaktig å studere litt manipulasjon og taleteknikk siden mye handler om å få folk til å like deg som person.

Lenke til kommentar

Du må først og fremst være medlem i frimurerlosjen der det gjelder, med de rette folka og de rette kontaktene. Det er kun det der det handler om. Du må nok ganske så sikkert være i samme losje som tidligere presidenter og andre folk som er i eliten.

Endret av Sukkertøy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...