Gå til innhold

Folk som ikke vil innrømme at de faktisk tror på en gud.


Anbefalte innlegg

 

 

Det er mulig at "de lærde" strides, men disse "lærde" er stort sett ateister og prøver aktivt å bortforklare eller skjule alt som strider mot deres egen favorittlære som er den satanistiske evolusjonsteorie.

Men det er uansett ikke "de lærde" som skal avgjøre dette.

 

De fleste av disse "lærde" jobber også for myndighetene, og agendaen er å få folk til å tro at myndighetene er den høyeste autoritet og at myndighetene er "gud"

 

Jeg snakket mer om de lærde innenfor forskjellige religiøse bevegelser. De forskjellige avgreningene av kristendom, islam, jødedommen osv. Ingen her er enige om hvilken gud som er den rette, akkurat som ingen noensinne har vært det - de lærde strides.

 

Og i midtøsten kunne du gjort nettop dette. Snakket med andre om dette teamet. Hvilken gud er den rette? Hvis man bare spør kristne får man bare kristne svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg snakket mer om de lærde innenfor forskjellige religiøse bevegelser. De forskjellige avgreningene av kristendom, islam, jødedommen osv. Ingen her er enige om hvilken gud som er den rette, akkurat som ingen noensinne har vært det - de lærde strides.

 

Og i midtøsten kunne du gjort nettop dette. Snakket med andre om dette teamet. Hvilken gud er den rette? Hvis man bare spør kristne får man bare kristne svar.

 

Om noen "lærde" innenfor kristendom diskuterer dette, så er de ikke kristne.

 

Jøder og muslimer vet ikke hvem det er de tilber.

 

Den som gjemmer seg bak muslimenes allah, er satan selv. Muslimene tilber mao satan, men de fleste muslimene vet det ikke for de blir lurt og ført bak lyset av islams "lærde" som vet dette, men ikke ønsker å fortelle deg fordi de vil beholde sin makt over muslimene.

 

satan er også jødenes "gud" men også her er det slik at de fleste vanlige jøder vet ikke hvem de tilber fordi lederne deres som vet dette ikke vil fortelle det fordi de ønsker makt og rikdom.

 

Jødene kaller ham forøvrig for lucifer, som er et annet av satans navn.

 

 

Jeg har forøvrig ingen interesse av å reise til midtøsten for å diskutere dette med noen, fordi dette vet jeg. Og det er ikke noe slingringsmonn eller rom for kompromiss her.

Lenke til kommentar

 

Om noen "lærde" innenfor kristendom diskuterer dette, så er de ikke kristne.

 

Jøder og muslimer vet ikke hvem det er de tilber.

 

Den som gjemmer seg bak muslimenes allah, er satan selv. Muslimene tilber mao satan, men de fleste muslimene vet det ikke for de blir lurt og ført bak lyset av islams "lærde" som vet dette, men ikke ønsker å fortelle deg fordi de vil beholde sin makt over muslimene.

 

satan er også jødenes "gud" men også her er det slik at de fleste vanlige jøder vet ikke hvem de tilber fordi lederne deres som vet dette ikke vil fortelle det fordi de ønsker makt og rikdom.

 

Jødene kaller ham forøvrig for lucifer, som er et annet av satans navn.

 

 

Jeg har forøvrig ingen interesse av å reise til midtøsten for å diskutere dette med noen, fordi dette vet jeg. Og det er ikke noe slingringsmonn eller rom for kompromiss her.

Veldig god resonering, at jeg ikke har tenkt på det før! Takk for oppklaringen, nå skal jeg ut å redde verden med oppvåkningen min! :grin2:

Lenke til kommentar

Veldig god resonering, at jeg ikke har tenkt på det før! Takk for oppklaringen, nå skal jeg ut å redde verden med oppvåkningen min! :grin2:

 

Jeg tror nok at du ikke har våknet opp ennå, i likhet med alle andre ateister.

Og det er også en reell sjanse for at dere aldri våkner opp, for vi er i endetiden nå, og tiden som er igjen til å evt "våkne opp" er ganske kort.

De tegnene som Jesus snakket om i matteus 24 og som også er tema i Johannes åpenbaring er allerede et faktum.

Det som ikke allerede har skjedd,, vil skje i rask rekkefølge, antakelig fra og med denne måneden.

 

http://www.youtube.com/watch?v=3HqlS3ROtf0

Lenke til kommentar

Om noen "lærde" innenfor Islam diskuterer dette, så er de ikke muslimer.

 

Jøder og kristne vet ikke hvem det er de tilber.

 

Den som gjemmer seg bak Yahwe, er satan selv. jødene og de kristne tilber mao satan, men de fleste kristne/jøder vet det ikke for de blir lurt og ført bak lyset av jødenes/kristnes "lærde" som vet dette, men ikke ønsker å fortelle deg fordi de vil beholde sin makt over de kristne/jødene.

 

satan er også jødenes/de kristnes "gud" men også her er det slik at de fleste vanlige jøder/kristne vet ikke hvem de tilber fordi lederne deres som vet dette ikke vil fortelle det fordi de ønsker makt og rikdom.

 

Jødene kaller ham forøvrig for lucifer, som er et annet av satans navn.

 

Endret det du skrev litt for å vise deg den andre siden av det du snakker om. Alle religioner mener de har rett, akkurat som det du gjør. Alle har like stor personlig tro på at det de tror er rett faktisk er sannheten.

 

Med det så signerer jeg meg ut av denne tråden. Takk for meg.

Lenke til kommentar

Og de kommer med en masse bullshit svar der de prøver å redde ansikt ved å prøve å unngå å bli stemplet som kristen, men at de fortsatt prøver å vinkle det inn på en veldig delikat måte at jo, de tror faktisk på gud. Bare sånn i tilfelle guden deres hører på såklart.

 

Er det så rart? Har også truffet en del kristne (muslimer gir stor sett faan da de som regel er så hjernevasket at de ikke skjønner hvor dumme de fremstiller seg ved å gjenta matraene og påstandene i religionen sin ovenfor tenkende mennesker...) som vegrer seg for å fortelle at de er kristne og tror på mytene i bibelen og det som ofte slår meg er at de forsøker å gjøre det de tror på til noe smart, gjerne med en vinkling de har stjålet fra vitenskap.... De ble liksom ikke kristne på tro alene prøver de å forttelle deg, men resonerte seg frem ved hjelp av sketisisme, logikk og resonering at de måtte være en gud. For de som ikke er så godt "trent" som jeg kan nok lures til å tro at denne resoneringen de kommer med holder vann, men personlig har jeg ingen problemer med å rive korthuset de har konstrusert seg.

 

For å gjøre det helt klart først som sist, jeg bruker ikke å gjøre det. Jeg bruker ikke å spørre folk om de er religiøse og dermed hoppe på dem med full bredde, er tilhenger av at folk kan få tro hva pokker de vil og drar derfor aldri noens personlig tro opp som noen issue, men nevner de det selv har jeg ingen skrupler for å kjøre dem til veggs og plukke fra hverandre "logikken", "resoneringen" og whatnot de måtte presentere for meg. I tillegg til å være ateist/skeptiker er jeg også tilhenger av sannhet og når noen bent frem juger for meg så syntes jeg de skal få høre det jeg. Jeg gidder ikke da og nikke å late som de har rett, men går rett på og forlanger en forklaring for det de påstår.

 

Som regel ender disse "diskusjonene" før vi har kommet frem til noe som helst, for vedkommende som er kristen og har alle gode logiske grunnet til å være det blir som regel skikkelig snurt og sur når det første argumentet deres blir plukket fra hverandre og det er også en måte å forsvare seg på har jeg funnet ut. Hvis de aldri bryner sine livsløgner mot ordentlig logikk, kritikk og skepsis vil jo livsløgnen bestå da, ikke sant? Den blir jo "sannhet" den da... Bare å se hvordan de fleste kristne her inne argumenterer for seg det, der de alltid tolker det "anderledes" enn du trodde og når du retter din skyts mot den tolkningen, nei da har du tolket det feil da.... selvfølgelig uten at de kan gjøre rede for sin egen tolkning...

 

Dette var faktisk en av grunnene til at jeg hoppet av fan klubben til Jesus. Jeg var så lei av å måtte gjenta de samme mantraene jeg var opplært til å svare hver gang noen spurte, manraer som liksom skal virke skikkelig opplyste og forklarende, ala "Guds veier er uransakelige!" også videre, for ikke er det opplysende og ikke er det forklarende, det er kun en unnskyldning for at svar mangler og jeg forsto det. Og begynte isteden å se etter sannheten og la være å "lyve" for meg selv og andre på disse områdene.

 

Kan vi ikke forstå en sånn gud så er det heller ingenting å tilbe, det hele blir bare en øvelse i uærlighet der man tilber en påstand om en sånn imaginær og usynlig gud samtidig som man bare ler av andre like imaginære og usynlige guder man blir presentert for. Til tross for at bevisene er fraværende for alle sammen... Så jeg har funnet ut at gude tro egentlig ikke er annet enn å senke sin egen integritet til et nivå der man godtar egen og andres fantasier som bevis for den guden, og i dag, for ihvertfall litt opplyste mennesker, er dette så flaut at de fleste forsøker å lage sin egen konstruksjon av denne guden de tror på i håp om at de høres mer opplyste og smarte ut... Folk som er bibeltro tar aldri slike hensyn, de forteller rett ut hvor stupide de er ved å tro blindt på bronsealder påstander som aldri er blitt bevist og rødmer ikke engang når de sier at de "vet" at gud, deres gud såklart, finnes enda alle rundt dem VET at det er en umulighet. Hadde religiøse hatt et eneste gangbart bevis for den guden de tilber så ville de LØPT ned til nærmeste avis for å bevise den guden, uten tvil!!! Men de har ikke bevis, så noen, de mest bibeltro, gjør kort prosess på sitt eget intellekt og ærlighet og fråtser i disse gamle mytene som om de faktisk skulle vært en godt opplyst sannhet der de mer opplyste, de som ikke har det så travelt med å stemple seg selv som idiot, har en tendens til lage sine egne versjoner, gjerne en de tror vil holde om man bruker viten og kunnskap og de ikke møter noen som har litt peiling på begge deler... Da klarer de sikkert å både unnskylde og juge den nødvendige "sannheten" inn i hva de tror på....

 

 

For det må være direkte pinlig å innrømme at man tror på gamle skrifter satt i pennen av ignorante religiøse skrullinger en gang i bronsealderen, påstander som ikke engang etter 2000 år kan føre et eneste bevis for seg? Er du bare littegrann opplyst er det jo åpenbart at så fort du åpner kjeften å sier at du tror på jesus/muhammed/zevz eller whatnot av lignende påstander så merker man jo at folk, i det minste mentalt, tar et skritt tilbake og lar tulling alarmen gå og hvem har lyst til å utsettes for slikt egentlig? Det er vel grunnen til at de fleste kristne holder kjeft om det også, de hopper ikke på deg lenger og skal snakke med deg om jesus, for de vet, ihvertfall mer eller mindre, at de fremstår som tullinger og vegrer seg for å fortelle at de er hjernevasket til å tro på disse mytene.

 

Om noen år er dette antagelig enda verre, for de religiøse har etterhvert kommet til en korsvei her... Før kunne de faktisk klare å "gjemme" tullballet sitt sånn nogenlunde bak ignoranse ved å si at "Vi vet ikke og derfor kan de bibelske mytene være like riktige som....", men det går ikke i dag. I dag må de velge, enten må de faktisk forkaste viten og kunnskap og tro på sludderet de finner i disse skriftne eller de må forkaste sludderet... De fleste velger å forkaste sludderet fordi de finner ut at det ikke finnes hverken kunnskap eller sannhet i sludderet de ofte er hjernevasket til å tro.

 

Man ser dette veldig godt borte i USA, der det ved lov er forbudt å snakke om evolusjon i et par stater. På den måten prøver man, og lykkes for all del, å forhindre frafallet fra troen, problemet er at man utvikler hjernedøde idioter... For ikke så lenge siden var USA the number one nation of science and tecknology, slik er det ikke lenger... I dag har USA falt ned til en 37 plass der e fleste europeiske og asiatiske nasjoner har gått forbi USA, nettopp fordi man ikke får hvrken gode forskere enn biologer av kreasjonister som fornekter enhver form for kunnskap som bryter med "sannheten" i deres religiøse skrifter.... Så dum går det dessverre an å bli, men her i landet, og i de fleste land i resten av europa, går det andre veien, vi kaster ut disse gamle skriftene og bruker heller ordentlig kunnskap og viten tuftet på empiri og det er jo soleklart at det blir flaut å si man tro på gamle myter da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, det skjedde ikke da.

Men det skjer i de siste dager, dvs nå. Like før Jesus kommer tilbake.

Hvorfor tror du Paulus og Johannes i det første århundre e.Kr skrev,

 

NT > "Mine barn, dette er den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at dette er den siste tid."

 

NT > "Mange ganger og på mange måter har Gud i tidligere tider talt til fedrene gjennom profetene. Men nå, i disse siste dager, har han talt til oss gjennom Sønnen."

 

fordi de levde i de siste dager, "som Jesus snakket om i matteus 24 og som også er tema i Johannes åpenbaring" Deres by, deres land, deres tempel, deres presteskap, deres folk, deres verden gikk under i det første århundre e.Kr

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du Paulus og Johannes i det første århundre e.Kr skrev,

 

NT > "Mine barn, dette er den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at dette er den siste tid."

 

NT > "Mange ganger og på mange måter har Gud i tidligere tider talt til fedrene gjennom profetene. Men nå, i disse siste dager, har han talt til oss gjennom Sønnen."

 

fordi de levde i de siste dager, "som Jesus snakket om i matteus 24 og som også er tema i Johannes åpenbaring" Deres by, deres land, deres tempel, deres presteskap, deres folk, deres verden gikk under i det første århundre e.Kr

 

At apostlene trodde at endetiden var der og da, er ikke noe nytt. Men det stemmer ikke uansett, og det rimer heller ikke med Bibelen og profetiene.

 

Endetiden er den tiden vi er inne i nå.

 

Jesus sa i Matteus 24 22 And unless those days were shortened, no flesh would be saved; but for the elect’s sake those days will be shortened.

 

Slik har det ikke vært før, men den tiden er vi kommet til nå.

 

Dette har bla med teknologi å gjøre, og på den tiden hvor Paulus levde, så var det ennå lenge til teknologien ble så utviklet at mennesker kan utrydde alt liv og ødelegge planeten, men den teknologien er tilstede nå, og den er allerede i bruk og har vært i bruk siden andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

VI nærmer oss ikke verdens ende, nei det er stikk motsatt, vi kan skimte begynnelsen på en bedre verden for oss mennesker, hvor vi har vår lit til oss selv og vår teknologi. I sterk kontrast til å stole på en gud som ikke deler vår egen oppfatning eller er interessert i å gjøre verden til et bedre sted for oss.

 

Kort sagt: Eneste måten å redde verden og menneskeheten er å drepe denne såkalt morbide, maktsyke, løgnerske og gale guden.

 

Hvorfor tro på gud, når vi snart kan være våre egne guder? Skal ikke så mye til for å gjøre en bedre jobb. På nært sagt alle måter.

Obs: Dette innlegget kan tolkes på flere måter.

 

Hensikten var dog at poenget skal være den samme, enten man tolker det på reiligiøst, vitenskapelige og samfunnskritisk måte.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Synes det er spesielt at trådstarter misliker at folk sier de tror det finnes "noe" der ute uten å kunne sette fingeren på nøyaktig hva.

 

For meg er det helt motsatt. Min toleranse for mennesker som ikke klarer å forestille seg at det skulle kunne oppstå liv uten påvirkning fra et guddommelig vesen er ganske så stor. Selv om jeg selv ikke tror noe guddommelig kan eksistere, så klarer jeg heller ikke å forklare hvordan den første spiren til liv oppsto. For meg er det et av naturens undere, og jeg for min del trenger ikke nødvendigvis å finne et svar på alle naturens gåter. Jeg kan leve med at det finnes ting jeg aldri vil få svar på (men synes selvsagt det er bra at vitenskapen leter etter og finner svar på mange av disse gåtene) . For andre er dette med liv/sjel sikkert så magisk at det må overnaturlige forklaringer til - og vips har man troen på noe guddommelig.

 

Folk som bastant sverger til en eller annen definert tro/religion, har jeg derimot svært lav toleranse for. Det er flere grunner, men de viktigste er:

 

1) Det finnes mange retninger å velge mellom og det er klin umulig at alle kan ha rett

2) Alle kjente religiøse skrifter er stappfulle av faktafeil (men hevder å være det eneste sanne)

3) De er for moraliserende (litt moral kan være ok men de går for langt i å detaljstyre)

4) misjon/saueflokkmentalitet (ønsket om at flest mulig skal tro på samme våset som deg selv)

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

VI nærmer oss ikke verdens ende, nei det er stikk motsatt, vi kan skimte begynnelsen på en bedre verden for oss mennesker, hvor vi har vår lit til oss selv og vår teknologi. I sterk kontrast til å stole på en gud som ikke deler vår egen oppfatning eller er interessert i å gjøre verden til et bedre sted for oss.

 

 

Hvorfor tro på gud, når vi snart kan være våre egne guder? Skal ikke så mye til for å gjøre en bedre jobb. På nært sagt alle måter.

 

Obs: Dette innlegget kan tolkes på flere måter.

 

Hensikten var dog at poenget skal være den samme, enten man tolker det på reiligiøst, vitenskapelige og samfunnskritisk måte.

 

 

Hvorfor er du så fylt av hat ?

 

 

Du kan jo fortsette å tro at teknologien vil gi oss en bedre verden, samt å stole på dagens "myndigheter og ledere "

 

De har allerede stelt det slik til at store deler av stillehavet er tomt for liv, og det er snakk om at vestkysten av USA kanskje må evakueres.

Det er også snakk om at hele den nordlige halvkule snart vil bli ubeboelig.

 

Dyr ,fisk og fugler dør også i massevis hver dag, pga den "teknologien" du liker så godt, og de myndighetene og lederne du er så stolt av.

 

De tror allerede at de er"guder" og derfor er de i ferd med å ødelegge verden og drepe oss alle.

Men du vil aldri få nyte godt av noen teknologi, for de har planer for oss også, og planene er å drepe de fleste av oss, og de som overlever skal få lov å være slaver for dem.

 

Problemet er at de ødelegger verden, og de ødelegger også for seg selv, men det forstår de ikke.

 

Så vi nærmer oss nok verdens ende, enten du vil det eller ikke.

 

For det er slik at Gud har gitt menneskene en tid til å styre seg selv, denne tiden er nå snart over, og menneskene, dvs myndigheter og ledere, er i ferd med å drepe alt liv og ødelegge planeten.

 

Mao de har bevist at de kan ikke hverken verden eller seg selv uten Gud.

 

Om det fortsetter som nå så er det ikke lenge før vi alle er døde, og planeten er totalt ødelagt.

 

Jesus vil derfor komme tilbake for å stoppe galskapen, og for å redde sitt folk og gjennopprette økosystemet på planeten.

 

Og Jesu folk det er de kristne, de som tror og som følger Jesu lære. De andre vil bli dømt etter det hver enkelt har gjort.

 

Dette vil skje, enten du tror det eller ikke.

 

Men først er det en del profetier som ennå ikke er oppfylt. og NWO som jeg har prøvd å advare mot omtrent siden jeg kom på dette forumet, men som alle tror er en "konspirasjonsteori" er en del av disse profetiene.

Lenke til kommentar

Synes det er spesielt at trådstarter misliker at folk sier de tror det finnes "noe" der ute uten å kunne sette fingeren på nøyaktig hva.

 

For meg er det helt motsatt. Min toleranse for mennesker som ikke klarer å forestille seg at det skulle kunne oppstå liv uten påvirkning fra et guddommelig vesen er ganske så stor. Selv om jeg selv ikke tror noe guddommelig kan eksistere, så klarer jeg heller ikke å forklare hvordan den første spiren til liv oppsto. For meg er det et av naturens undere, og jeg for min del trenger ikke nødvendigvis å finne et svar på alle naturens gåter. Jeg kan leve med at det finnes ting jeg aldri vil få svar på (men synes selvsagt det er bra at vitenskapen leter etter og finner svar på mange av disse gåtene) . For andre er dette med liv/sjel sikkert så magisk at det må overnaturlige forklaringer til - og vips har man troen på noe guddommelig.

 

Folk som bastant sverger til en eller annen definert tro/religion, har jeg derimot svært lav toleranse for. Det er flere grunner, men de viktigste er:

 

1) Det finnes mange retninger å velge mellom og det er klin umulig at alle kan ha rett

2) Alle kjente religiøse skrifter er stappfulle av faktafeil (men hevder å være det eneste sanne)

3) De er for moraliserende (litt moral kan være ok men de går for langt i å detaljstyre)

4) misjon/saueflokkmentalitet (ønsket om at flest mulig skal tro på samme våset som deg selv)

Nå vil vi nok om ikke aaalt for lenge finne nytt liv på andre steder enn jorda, uten at jeg tror reiligiøse vil gi seg av den grunn. Men det blir kanskje nok en spiker i kista, slik at enda det blir enda litt færre troende.

Foreløpig så får mars og kanskje noen få måner i vårt solsystem være våre få sjanser på å finne beviser. Og utenfor vårt solsystem så vil det kunne ta svært lang tid før menneskeheten finner noe mer liv (fordi avstandene er så enorme).

Det er vel ikke akkurat houks pokus om hvordan liv kunne oppstått, og noen ganske så logiske og enkle steg. Jeg klarer faktisk ikke helt se problemet med å skape liv. (som jo ikke er noe annet enn en interaksjon mellom forskjellige stoffer)

På samme måte som at en datamaskin, bare at vi egentlig startet i motsatt ende. Med korrekt programvare så kan man få en datamaskin til å fungere på samme måte som enklere organismer, og klarer selv å tilegne seg kunnskap og lære seg noe nytt. For mer komplekse organismer som mennesker så må man nok vente litt, men du vil nok fint kunne se at også disse maskinene etter hvert vil danne seg en form for "sjel", for de som ønsker å kalle det det.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er du så fylt av hat ?

 

Du kan jo fortsette å tro at teknologien vil gi oss en bedre verden, samt å stole på dagens "myndigheter og ledere "

 

De har allerede stelt det slik til at store deler av stillehavet er tomt for liv, og det er snakk om at vestkysten av USA kanskje må evakueres.

Det er også snakk om at hele den nordlige halvkule snart vil bli ubeboelig.

Det nærmeste slave du kommer er vel det å være religiøs (noen i større grad enn andre) hvor du er bundet til et sett regler, og levemåter.

 

- Ubebeboelig for hvem?

 

Vi har allerede teknologien for å overleve på Mars, og du tar svært feil om du tror jorden eller nordiske halvkule snart er ubeboelig. Tvert i mot. Å minske energitapet til jorden kan faktisk være en fordel, tross det mange tror. Men det vil igjen utspille seg etter hvordan valg man tar, og hvordan det hele utspiller seg. (det er et for komplekst bilde til å forutsi alt)

 

Å bo på havet, under havet, eller over havet og utnytte det maksimalt kan bare bli en ny levestil. Så lenge vi har vann og energi, så har vi nesten alt vi trenger (vi kan høste ut det meste fra vann). Og snart så trenger vi ikke lenger energi, da vann vil kunne gi oss all energi vi trenger.

 

Ellers vil også nye områder bli mer fruktbart og frodig. Permafrost kan bli borte og isbreer åpner for nye beboelige kontineter. Vi er den mest tilapssningsdyktige organismen vi kjenner til, og en slik forandring vil bare koste oss litt tid.(som ikke trenger å være forgjeves, og som historien vil ha det til, så kommer nye teknologier med nye utfordringer)

 

Så slutt å vær så pessimistisk. Det har vært de som spår verdens undergang i årtusener, så du blir nok ikke den første som må bite i eplet. ;)

 

 

-Jeg er da ikke full av hat. Ja, faktisk det motsatte. Jeg er optimistisk på alle menneskers vegne.

Denne guden har utspilt sin rolle, og kan godt legge seg død. Hvordan klarer vi å ta livet av en gud, enkelt, slutt å tro.

 

Aldri før har jorden klart å huse så mange mennesker, og aldri før har det vært så bra å leve på jorden for oss mennesker. (jeg sier ikke at alle har det bra, men snittet er langt bedre) Så nei, det er ikke i nærheten av noen undergang. Det at vi ikke har ødelagt planeten selv når vi fikk muligheten er i seg selv et ganske fint bevis.

 

 

 

Så vi nærmer oss nok verdens ende, enten du vil det eller ikke.

Verden, som i universet, eller som i en ynkelig liten planet? Vi er bare noen år/tiår før du nok må snakke om undergang for verdenene i flertall.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Verden, som i universet, eller som i en ynkelig liten planet? Vi er bare noen år/tiår før du nok må snakke om undergang for verdenene i flertall.

Såpass. Ikke overrasket over at du er ingeniør :)

 

Det er ikke bare religiøse som er fanget i faste mønstre. Det typiske mennesket i dag mister seg selv i penger og samfunnet. Alt er gjennområttent, og vi blir født inn i et manipulativt samfunn hvor alle høyere i arbeidslivet bare vil bruke deg. Vi er bare verktøy i et liksom-demokratisk land der ingenting blir gjort. Det er elendighet i verden fordi noen tillater det, aldri noe godt å komme med. Eliten og ledere ellers har ballegrep på sauene sine og det nye liv skaper bare ulykkelighet blant befolkningen.

 

Fri deg for tanker/nøytral over en lengre periode, og fokuser på påvirkning fremover. Da vil alt reelt komme din vei i den grad du tenker og føler på det. En kan ikke være bevisst på å være ubevisst, og det er ikke bare religiøse som er lukket i dag.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...