Gå til innhold

Folk som ikke vil innrømme at de faktisk tror på en gud.


Anbefalte innlegg

Når man spør folk "tror du på gud?" så er det mange som er veldig vage på hva de akkurat tror på og de svarer ofte veldig tvetydig:

 

"njaaa, jeg tror at det er noe som er større enn oss selv, kanskje.."

eller

"tjaaa, altså jeg er ikke religiøs men jeg tror at alt er en gud i alt rundt oss jeg"

eller

"gud bor i oss alle han, jeg tror ikke på den kristne guden assa!! Åneeeeida, jeg er ikke sånn super kristen og en av de gærne folka. Nei, jeg er rasjonell og smart jeg.."

 

 

Og de kommer med en masse bullshit svar der de prøver å redde ansikt ved å prøve å unngå å bli stemplet som kristen, men at de fortsatt prøver å vinkle det inn på en veldig delikat måte at jo, de tror faktisk på gud. Bare sånn i tilfelle guden deres hører på såklart.

 

 

Det der syns jeg er så irriterende. Nå kommer sikkert noen til å svare "Det er mange som er usikre på hva de tror på" og det er helt greit det, men nå snakker jeg om de som faktisk tror på gud men som ikke tør å innrømme det fordi de har ikke noe logiske svar å komme med om hvorfor de gjør det.

Endret av Sukkertøy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis en spør en annen om en tror på gud er det sannsynligvis den kristne gud man tenker på. Kristne tror ikke på Tor, Odin, Allah, Zevs, Neptun, Vishna, Shiva og alle de tusenvis av andre guder som har vert funnet opp, men bare på Jehova - jeg tror på en mindre enn de igjen.

 

Det er ingen guder, det er bare funnet opp, men folk er redde så de vil helgardere seg, tenk om de ikke kommer til himmelen/valhall/nirvana/blir gjenfødt/de evige jaktmarker eller hva nå enn de tror på.

Lenke til kommentar

Kvifor nødvendigvis den kristne gud?

 

Det finnes mange religionar. Dersom eg av ein eller anna grunn hadde trudd at det fantes ein gud, så er det ikkje sikkert eg hadde trudd det var den kristne versjonen, eller den islamske, eller den buddhistiske. Mange religionar har til felles at dei trur på ein gud eller liknande, så om ein trur det finnes noko, så ser eg ikkje problemet med å la vere å feste det til ein bestemt religion. Kanskje alle religionane har det same utspringet, eller på andre vis heng saman, og at du trur på ein felles gud, som folk har tatt utgangspunkt i og gått kvar sine vegar.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes det er helt på sin plass at folk er vage, for hva skal man svare til en ukjent som kommer med ett så "ladd" spørsmål - man vet jo ikke av før man har en eller annen tøysekopp hengende i strupen. Hvis jeg selv blir spurt om noe sånt, velger jeg heller å være stille og avvente og se hva den andre får ut av "ingenting"

 

Jeg tror sterkt på den kaffekoppen jeg skal til å sette til livs nå

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det der syns jeg er så irriterende.

 

Jammen, du irriterer deg jo på så mangt, har jeg sett ut av trådene du lager. Så, hva er det konkret du irriteres over, og kan du gjøre noe selv med din egen irritasjon?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror de fleste av oss egentlig frykter det som kommer etter livet, men at det er flaut å innrømme det. Men jo lengre man har kommet i livsløpet, jo verre blir det, og har man gått å vært overbevist om noe, som etter hvert ikke gir den samme meningen, samtidig som man ikke ser noen vei ut av sitt eget "livsdrama", er ikke valgene særlig mange, men hvordan skal nå den gamle hunden lære seg å sitte, når der ikke er noe igjen å sette seg ned på

 

Vi skal alle dø, og det kan skje i neste sekund - det nytter ikke rope på mamma nå .. ;)

Lenke til kommentar

 

Og de lærde strides osv.

 

De fleste tror jeg er vage rett og slett fordi de ikke tror på noen gud som er beskrevet i dagens religioner, men håper eller tror på en eller annen form for større entitet enn oss selv.

 

 

Det er mulig at "de lærde" strides, men disse "lærde" er stort sett ateister og prøver aktivt å bortforklare eller skjule alt som strider mot deres egen favorittlære som er den satanistiske evolusjonsteorie.

Men det er uansett ikke "de lærde" som skal avgjøre dette.

 

De fleste av disse "lærde" jobber også for myndighetene, og agendaen er å få folk til å tro at myndighetene er den høyeste autoritet og at myndighetene er "gud"

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste av oss egentlig frykter det som kommer etter livet, men at det er flaut å innrømme det. Men jo lengre man har kommet i livsløpet, jo verre blir det, og har man gått å vært overbevist om noe, som etter hvert ikke gir den samme meningen, samtidig som man ikke ser noen vei ut av sitt eget "livsdrama", er ikke valgene særlig mange, men hvordan skal nå den gamle hunden lære seg å sitte, når der ikke er noe igjen å sette seg ned på

 

 

Det fins en vei ut for alle. Og den veien heter Jesus Kristus.

 

Og uansett hvor langt du er kommet og hva du har gjort eller trodd på før, så er det en sikker vei ut av ethvert "livsdrama"

Den veien heter som sagt Jesus Kristus. Men det kreves også at du angrer, at du vender om og blir kristen og gjør hva du kan for å følge Jesu lære.

Mao at du følger denne veien.

Lenke til kommentar

 

Eg har ikkje tenkt å ta diskusjonen med deg, men du må gjerne reise ned til midt-austen og ta opp emnet der.

 

Jeg hadde heller ikke tenkt å ta noen diskusjon på dette. Jeg bare slår fast et faktum.

 

Jeg har forøvrig heller ikke tenkt å reise til midtøsten, selv om dere gjerne vil bli kvitt meg.

 

For hva skulle jeg da gjøre i midtøsten på dette tidspunktet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...