Gå til innhold

Hvorfor ler folk når de ser andre tryner?


Sukkertøy

Anbefalte innlegg

En ting jeg aldri har forstått er alle disse videoene der folk tryner av en eller annen grunn og slår seg og at man alltid hører at noen ler..

Samme er hvis noen faller irl og folk fniser og ler av det.. Hvorfor?? Jeg mener ikke være sarkastisk eller frekk eller noe slikt, jeg bare kan ikke fatte og begripe humoren i det? Jeg for min del har aldri sett humoren i det og jeg syns det ikke er morsomt i det hele tatt.

Hvis man ser på Americas funniest home videos eller fail videoer på youtube så er det jo alltid om noen som feiler i det de gjør, og der sitter folk og gapskratter.. :huh::confused:

 

Jackass kan jeg se humoren i men ikke alt det andre som florerer nettet rundt..

 

Jeg ser på det fordi jeg kan synes det er interessant og fordi jeg kjeder vettet av meg de gangene jeg er inne og ser på dem, men jeg har aldri ledd av noen av dem..

 

 

Hva er det du synes er morsomt med det og hvorfor ler du?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Det er alltid gøy å se når noen faller. Det ser jo komisk ut. Det kommer jo litt an på fallet og. Hvis noen faller på nakken å kroppen din rykker til, og du nesten kan kjenne følelsen selv, er det ikke sånn man flirer av.

Lenke til kommentar

Nei sorry altså, jeg klarer bare ikke fatte hva det er som er morsomt med sånt der :dontgetit:

 

 

 

Akkurat som folk som syns det er morsomt når de ser nakne mennesker på uventede steder eller en fyr med rumpa bar f.eks.. det er jo ikke morsomt overhodet, men folk fniser og ler og peker.. FOR HVA?? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg synes AFV er et idiotisk program med en idiotisk programleder og som oftest sinnsykt latterlig dårlige videoer. Jackass skjønner jeg egentlig ikke bæret av, og jeg synes ekle ting er ekkelt :p

 

 

Hvis man analyserer latter så ser man at det ofte ikke er helt hva man trur det er.

Sakset fra wikipedia, orker ikke å gå dypere i det nå:

Laughter is used as a signal for being part of a group — it signals acceptance and positive interactions with others. Laughter is sometimes seen as contagious, and the laughter of one person can itself provoke laughter from others as a positive feedback.[4] This may account in part for the popularity of laugh tracks in situation comedy television shows.

 

A general theory that explains laughter is called the relief theory. Sigmund Freud summarized it in his theory that laughter releases tension and "psychic energy". This theory is one of the justifications of the beliefs that laughter is beneficial for one's health.[22] This theory explains why laughter can be used as a coping mechanism when one is upset, angry or sad.

Philosopher John Morreall theorizes that human laughter may have its biological origins as a kind of shared expression of relief at the passing of danger. Friedrich Nietzsche, by contrast, suggested laughter to be a reaction to the sense of existential loneliness and mortality that only humans feel.

Lenke til kommentar

Fordi det ser sykt komisk ut.
Husker her om dagen da en fyr løp inn på t-banen i siste sekund i stor fart, det var glatt så han sklei bortover gulvet, kræsjet i stangen i midten av vogna og deiset rett ned i gulvet. Noen lo, noen prøvde å holde igjen latteren alt de maktet, jeg var helt pokerface og spurte om det gikk bra. Resten av turen måtte jeg stirre ut av vinduet og tenke på noe kjempetrist for å ikke le åpenlyst foran han. stakar. Gjelder å ikke ta sånt så høytidelig og le litt av seg selv så går det nok bra. Det kan jo skje alle!

Lenke til kommentar

Nei sorry altså, jeg klarer bare ikke fatte hva det er som er morsomt med sånt der :dontgetit:

 

 

 

Akkurat som folk som syns det er morsomt når de ser nakne mennesker på uventede steder eller en fyr med rumpa bar f.eks.. det er jo ikke morsomt overhodet, men folk fniser og ler og peker.. FOR HVA?? :ermm:

 

 

Du må være en utrolig kjedelig person

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg husker vi så en BBC-dokumentar om evolusjonen på skolen. En av "sketsjene" var at programlederen fortalte en vits til noen huleboere, og ingen viste antydning til å le. Deretter var det en av dem som slo seg, og huleboerne lo seg skakk i hjel. Poenget var noe sånt som at homo sapiens på den tiden ikke hadde utviklet hjernen nok til å forstå mer kompliserte vitser, men det å se andre skade seg var den simpleste form for humor. Det har sikkert noe med at vi føler oss bedre enn andre, når de "mislykkes". Det finnes sikkert masse forskning på det, om noen gidder å søke det opp. :)

Lenke til kommentar

Jeg husker vi så en BBC-dokumentar om evolusjonen på skolen. En av "sketsjene" var at programlederen fortalte en vits til noen huleboere, og ingen viste antydning til å le. Deretter var det en av dem som slo seg, og huleboerne lo seg skakk i hjel. Poenget var noe sånt som at homo sapiens på den tiden ikke hadde utviklet hjernen nok til å forstå mer kompliserte vitser, men det å se andre skade seg var den simpleste form for humor. Det har sikkert noe med at vi føler oss bedre enn andre, når de "mislykkes". Det finnes sikkert masse forskning på det, om noen gidder å søke det opp. :)

 

Tror du har ett poeng ass. Vi mennesker oppnår tilfredsstillelse ved å se andre lide.

 

Hvorfor tror du Saw-filmene er så populære?? Hvorfor er lesing om torturmetoder så spennende?? Hvorfor er det noen som liker BDSM??!!

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva kontakt som gjør at det er morsomt, men simpelt er det, man kan le av det enten man har 50 eller 150 i iq.

 

Men hva er grunnen til at man ler av noe som helst, hva er det som er morsomt med en vits f.eks?

 

 

 


Tror du har ett poeng ass. Vi mennesker oppnår tilfredsstillelse ved å se andre lide.

Hvorfor tror du Saw-filmene er så populære?? Hvorfor er lesing om torturmetoder så spennende?? Hvorfor er det noen som liker BDSM??!!

Fiksjonstortur kan jo være morsomt, men hvor ofte ler man egentlig av det? Eventuelt, Hvor ofte ler du av BDSM eller Saw?

 

Eneste torturen som er morsom er vel om den utføres på en spessiell måte.

 

På samme måte ser man folk blir drept på film, det er griet å si på, men ikke morsomt, dog, om man skyter en som faller ned fra et tak og lander på ei gammel dame, da ler man.

 

PS: På komifilmer er det ofte folk som fiser, hvorfor er fising så morsomt?

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...