Gå til innhold

Esport: Forsvunnet esport-sjef skylder StarCraft II-spiller 140 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Skal ikkje med det samme seie at ein ikkje skulle blitt betalt for å drive med proff fotball og skiskyting heller? :p

Videospill er ikke noe man gjør for å tjene penger, det er noe man gjør på fritiden. Det er dem som lager spillene som tjener penger

Lenke til kommentar

Videospill er ikke noe man gjør for å tjene penger, det er noe man gjør på fritiden. Det er dem som lager spillene som tjener penger

 

Kan for såvidt seie det samme om sport, bortsett fra at ingen lager sporten. Det kan for så vidt kalles ein "lek" og er ein hobby som ein driver med på fritiden for å more seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Kan for såvidt seie det samme om sport, bortsett fra at ingen lager sporten. Det kan for så vidt kalles ein "lek" og er ein hobby som ein driver med på fritiden for å more seg.

Dette blir bare latterlig, videospill er noe man gjør for gøyt ikke for å tjene penger, blir det samme som å tjene penger på å se film...

 

Og det er ingen som ser på deg igjennom tven når du spillet, så å betale noen for å spille er helt ulogisk og idiotisk. Ikke rart økonomien går til grunne der borte...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Dette blir bare latterlig, videospill er noe man gjør for gøyt ikke for å tjene penger, blir det samme som å tjene penger på å se film...

 

Og det er ingen som ser på deg igjennom tven når du spillet, så å betale noen for å spille er helt ulogisk og idiotisk. Ikke rart økonomien går til grunne der borte...

 

Så nærme som i Sverige viser TV6 esport på TV, i tillegg hadde denne derre svære LoL-turneringen rundt 30 millioner tilskuere.

Endret av Craxmerax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir bare latterlig, videospill er noe man gjør for gøyt ikke for å tjene penger, blir det samme som å tjene penger på å se film...

 

Og det er ingen som ser på deg igjennom tven når du spillet, så å betale noen for å spille er helt ulogisk og idiotisk. Ikke rart økonomien går til grunne der borte...

Du skjønner at disse folka ikke sitter alene og spiller story mode sant? Er snakk om relativt digre turneringer med millioner av seere. E-sport er vel størst i sørøst-Asia, disse landene har også noen av de raskest voksende økonomiene i hele verden.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når fritidsaktiviteter profesjonaliseres, så begynner penger å kastes rundt, enten det dreier seg om fotball, ishockey eller Starcraft.

 

Sånt som dette er veldig uheldig, fordi det til dels bekrefter inntrykket av at esport fremdeles er i en vill-vest-fase. De har ikke akkurat noen fagforening, disse folkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hadde du bare vært en flink spiller så hadde du kanskje blitt rik :)

Er ganske flink jeg, men ingen som ser på meg heller når jeg spiller så ingen kan bevise det, bare jeg vet. Skulle gjerne tjent penger på spill eller kommet med ideer, ville vært en drømmejobb. Mye bedre enn vanlige jobber

Du er en enkel sjel. Du ser kun subjektivt på ting. Jeg finner det fascinerende.

Skjønner ikke hva du mener, jeg er slik jeg er. Er ikke et ondt menneske

Lenke til kommentar

Er ganske flink jeg, men ingen som ser på meg heller når jeg spiller så ingen kan bevise det, bare jeg vet. Skulle gjerne tjent penger på spill eller kommet med ideer, ville vært en drømmejobb. Mye bedre enn vanlige jobber

Skjønner ikke hva du mener, jeg er slik jeg er. Er ikke et ondt menneske

Vis du faktisk tror/mener du har mulighet til å tjene penger på spill, og at dette ville vært en drømmejobb, så finnes det utallige måter å prøve på.

 

Skal også sies at når det kommer til å bli profesjonell innen spill og annen hobby, så handler det mere om hva publikum ønsker å betale enn noe annet. Man kan ikke si at man ikke skal tjene penger på data/tv-spill, siden dette er det hovedsaklig publikum som dikterer med etterspørsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ganske flink jeg, men ingen som ser på meg heller når jeg spiller så ingen kan bevise det, bare jeg vet. Skulle gjerne tjent penger på spill eller kommet med ideer, ville vært en drømmejobb. Mye bedre enn vanlige jobber

 

Hvis du ligger høyt nok i ladder-sammenheng i kompetitive spill, så kan du kvalifisere deg til regionale og internasjonale mesterskaper. Det krever ikke at du streamer på eget initiativ, selv om de fleste med profesjonelle ambisjoner har en twitch-kanal for å bygge sitt personlige varemerke og tjene noen slanter på annonser og abonnementer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Winza, først sier du at videospill er kun ment som underholdning, og for at spillseskaper skal tjene penger. Du dummer deg ut med kommentarer som "blir det samme som å tjene penger på å se film...". Så sier du at det hadde vært gøy å tjene penger på spilling. Hva i huleste mener du egentlig? Jeg finner ikke noe negativt i at noen adekvate spillere har seere og turneringer som tillater dem å leve av spilling.

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Winza, først sier du at videospill er kun ment som underholdning, og for at spillseskaper skal tjene penger. Du dummer deg ut med kommentarer som "blir det samme som å tjene penger på å se film...". Så sier du at det hadde vært gøy å tjene penger på spilling. Hva i huleste mener du egentlig? Jeg finner ikke noe negativt i at noen adekvate spillere har seere og turneringer som tillater dem å leve av spilling.

Hvor gammel er du?

22, du? Og jeg er ikke et troll, liker ikke å bli kalt det

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...