Gå til innhold

[Løst] Overklokke i5 4570


Anbefalte innlegg

Hei,

har noen spørsmål om overklokking, her er oppsettet mitt.

 

1: Kan jeg overklokke uten ny cpu vifte og flere kabinettvifter?

2: Hvordan overklokker jeg?

3: Hvor mye kan jeg overklokke (uten at cpuen dauer etter noen månder)

4: Vil jeg legge merke til om jeg overklokker?

5: Hvor trygt er det å overklokke?

 

Takker for svar på forhånd :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5-4570 har låst multiplikator og er uegnet til overklokking. Skal du overklokke bør du ha en CPU med K i endelsen av navnet, som f.eks. i5-4670k. Kan vel svare på spørsmålene allikevel:

 

1. Alt er mulig, men en god CPU-vifte utgjør mye større forskjell enn kabinettvifter. Det anbefales ikke å overklokke på standardkjøleren.

2. Du må inn i BIOS og endre på klokkehastigheten til CPU-en. Anbefaler å søke på YouTube første gang.

3. Med standardkjøler veldig lite. Bruker du litt penger på en bedre CPU-kjøler kan du vanligvis skru opp klokkehastigheten ~30% uten problemer.

4. Kommer an på hva du bruker PC-en til. I spill har ikke CPU-en så mye å si, og du bør heller leke litt med overklokking av skjermkortet. Dette er også lettere fordi du ikke trenger å gå inn i BIOS, men kan i stedet laste ned et program som f.eks. MSI AfterBurner og leke deg fram med tallene der.

5. Overklokking er trygt. Går du for høyt slår PC-en seg av og krever at du stiller tilbake endringene før det skjer noe galt. All overklokking reduserer riktignok levetiden.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...