Gå til innhold

Skifte toppen på en 60d hus, verdt det?


Anbefalte innlegg

hei

 

klarte å skade den lille info skjermen på toppen av mitt 60d i sommer og har nå begynt å merke at det er litt små irriterende å ikke kunne bruke den, ved visse situasjoner.

 

Er derfor nå meget usikker på om jeg skal sende kameraet inn til serviceproffen og betale de 3000+ kr det koster å skifte toppen ,eller bare å leve med det til den vakre dagen jeg har råd til å kjøpe meg et fullformat hus(6d eller 5d mark3). Er fersk student, så vill være ganske lenge til jeg har råd til å skaffe meg nytt kamerahus.Å kjøpe brukt frister egentlig ikke så mye.(eventuelt 5d mark 2 i værste tilfelle)

 

Men derimot å bruke 3000kr mer på et 60d hus er veldig sure penger, siden dette ikke akkurat er noe ny modell.Spesielt også når man har dårlig råd fra før. Så hva hadde dere gjort? Sliter veldig med å bestemme meg altså!

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja..hva med å se om du kjenner en som har litt peiling på småelektronikk som kan bytte for deg?

Selve delen får man på ebay til en billig penge ser det ut som:
http://www.ebay.com/itm/CANON-EOS-60D-DIGITAL-SLR-TOP-LCD-SCREEN-DISPLAY-CONTACT-UNIT-REPAIR-PART-NEW-/370774244265?pt=Digital_Camera_Accessories&hash=item5653ddfba9

Ser ikke så avansert ut siden det er en stor del som byttes. Men man bør jo uansett vite hva man driver med. Og så er det jo slik at ting er lett å ta fra hverandre men kanskje ikke så lett å sette sammen osv.. Så det er jo på eget avsvar selvsagt :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja..hva med å se om du kjenner en som har litt peiling på småelektronikk som kan bytte for deg?

 

Jeg synes KristianJV kommer med et fornuftig forslag her, men det forutsetter selvsagt at noen kan fikse det veldig billig for det er alltids en sjanse for at noe mer må byttes når kameraet først har fått et slag.

 

Et annet alternativ er å bruke det du har og se an til det kommer et veldig bra tilbud på et 600D/650D/700D, sannsynligvis er det mulig å få et av disse til omtrent samme pris om reperasjonskostnadene. Er du veldig heldig er det noen som kjøere kampanje på 60D også. Siden kameraet tydleigvis kan brukes har du jo muligheten av å vente litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...