Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor har homofile en spesiell stil?


MrLuni

Anbefalte innlegg

Mange gays har en spesiell stil å være på. Kanskje kan kallest en femenin måte å være på. Iallefall utenom det man ser hos heterofile folk.

Jeg kjenner noen gays, både menn og damer og det er bare 1 dame som ikke har den spesielle stilen. Hvorfor har da homofile denne stilen som gjør at man kan spotte en/ei gay på lang avstand?

 

Dette er da bare noe jeg lurer på og jeg har ikke noen som helst fordommer mot homofile. Min faste frisør er forresten en mannlig frisør som og er en (ikke nødvendigvis) relativt homofil jobb for mannfolk.

 

Er jo selvfølgelig gays som man ikke kan "merke" er homofil, og hvorfor lever ikke dem i den livsstilen som mange andre forbinder med homofil?

For min egen del så tviler jeg på at jeg hadde gått over til denne "andre" stilen om jeg hadde blitt homo.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er jo de som påstår at de som legger merke til homofile er jo nettopp de som selv er det.

 

Personlig har jeg ikke lagt merke til at de skiller seg så veldig når det gjelder klesstilen, derimot har jeg uttrykk av at de er for det meste slanke og femi i måten de opptrer på.

Og ja, jeg har selv en "radar" som gjør at jeg tar rett i ca 90% til 95% av de som er homser (tror jeg, aldri testet ordentlig ) og jeg er nok 100% hetero.

 

Edit : Tenker da generelt på homser , det finnes jo selvsagt de som er veldig feminine i klesstilen og måten de er på, men om jeg skal generalisere så mener jeg at de ikke skiller seg så veldig ut.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

I hjernevask snakket de vell om at homofile rett og slett biologisk ofte er litt forskjellige fra heterofile og at det dermed er helt naturlig at de også er mer feminine? Samtidig så kan det også være ett uttrykk for å ville vise klart hvem man er. En kompis av meg som kom ut av skapet nylig mente det gjerne handlet om å vise klart at man er homofil, slik at det ikke skulle være noe tvil og at man dermed slipper å forklare.

 

Etter som jeg har blitt eldre har flere og flere av de jeg gikk på skole med kommet ut av skapet, og det er lite overaskelser der for å si det sånn, så jeg tror absolutt at homofile, i snitt, kan være mer feminint "skrudd sammen" enn heterofile, uten at det er noe galt i det. Med det sagt vil jeg tro det gjør det vanskeligere å være maskulin og homofil, når homofili gjerne forbindes med den feminine "skrulla".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I hjernevask snakket de vell om at homofile rett og slett biologisk ofte er litt forskjellige fra heterofile og at det dermed er helt naturlig at de også er mer feminine? Samtidig så kan det også være ett uttrykk for å ville vise klart hvem man er. En kompis av meg som kom ut av skapet nylig mente det gjerne handlet om å vise klart at man er homofil, slik at det ikke skulle være noe tvil og at man dermed slipper å forklare.

 

Etter som jeg har blitt eldre har flere og flere av de jeg gikk på skole med kommet ut av skapet, og det er lite overaskelser der for å si det sånn, så jeg tror absolutt at homofile, i snitt, kan være mer feminint "skrudd sammen" enn heterofile, uten at det er noe galt i det. Med det sagt vil jeg tro det gjør det vanskeligere å være maskulin og homofil, når homofili gjerne forbindes med den feminine "skrulla".

Man har alltids "bears" som viser sin maskuline side, hehe :wee:

 

atlanta_bear_fest_2011.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner noen gays, både menn og damer og det er bare 1 dame som ikke har den spesielle stilen. Hvorfor har da homofile denne stilen som gjør at man kan spotte en/ei gay på lang avstand?

 

Er jo selvfølgelig gays som man ikke kan "merke" er homofil, og hvorfor lever ikke dem i den livsstilen som mange andre forbinder med homofil?

For min egen del så tviler jeg på at jeg hadde gått over til denne "andre" stilen om jeg hadde blitt homo.

Første skjeive som svarer? Oh well.

 

Av de jeg henger med, som også er skjeive, så er det 1 av, 10-12 stykk (gidder ikke telle igjennom :p) som skiller seg ut som utpreget feminin(somgutt)/maskulin(som jente).

 

Hvorfor? Fordi vi ikke er sånn. Grunnen til at du og flere til forbinder den stilen med å være homofil er at det er de som synes best. Stereotyper synes klart best. Det gjelder jo alt. Jeg kunne aldri kledd meg på en utpreget feminin måte, jeg har ikke peiling på klær, eier ikke designsmak overhodet. Gi meg en bil, en verktøykasse og litt småstæsj som hører til, så koser jeg meg!

Og nei, du hadde ikke gått over. Av 2 grunner, det er ikke den personen du er, og du kan ikke bli homofil. Du er den du er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tja, det er jo de som påstår at de som legger merke til homofile er jo nettopp de som selv er det.

 

 

Da må jeg si at de er fryktelig ignorante.

 

At man legger merke til at noen er homofil, betyr da slettes ikke at man er det selv. For en utrolig idiotisk påstand av de folka ihvertfall.

Lenke til kommentar

 

Da må jeg si at de er fryktelig ignorante.

 

At man legger merke til at noen er homofil, betyr da slettes ikke at man er det selv. For en utrolig idiotisk påstand av de folka ihvertfall.

 

Forskning viser at de har rett. De fleste klarer å plukke ut (altså man må forkaste at det er flaks), med rimelig høy suksessrate, hvem som er homofil og ikke (homofile er bedre enn hetrofile).

 

Du får kalle det ignorant. Spørsmålet er hvem som er strutsen isfåfall.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

 

Forskning viser at de har rett. De fleste klarer å plukke ut (altså man må forkaste at det er flaks), med rimelig høy suksessrate, hvem som er homofil og ikke (homofile er bedre enn hetrofile).

 

Du får kalle det ignorant. Spørsmålet er hvem som er strutsen isfåfall.

Dette var det "sukkertøy" svarte på (Tja, det er jo de som påstår at de som legger merke til homofile er jo nettopp de som selv er det.)

Det at forskning viser at homofile selv er litt flinkere til å spotte homofile enn heterofile er, forteller da ikke at de som gjennkjenner homofile er homofile selv... Skjerpings! Ikke drikk når du leser og kommenterer ;)

Lenke til kommentar

Dette var det "sukkertøy" svarte på (Tja, det er jo de som påstår at de som legger merke til homofile er jo nettopp de som selv er det.)

Det at forskning viser at homofile selv er litt flinkere til å spotte homofile enn heterofile er, forteller da ikke at de som gjennkjenner homofile er homofile selv... Skjerpings! Ikke drikk når du leser og kommenterer ;)

 

Ingen som påstår man er homo hvis man har gaydar. Ta et heroinskudd så kanskje du treffer neste gang.

Lenke til kommentar

Har samme erfaring som han over. De jeg kjenner som er homofile er ikke noe mer feminine enn andre. Tror egentlig dem vi tydelig ser er homofile, påvirker valget til andre en viss grad. Stigmaet er der fra før, og vi vet alle hvor bullshit stereotyper ofte er, men folk en simple og dumme. Så hvis en homofil person som ingen har kunnet skille, føler at folkets inntrykk av homofile er dotter som oppfører seg lik jenter, gjør vel det vondt verre å komme frem. Altså at det er mørketall blant den ikke-feminene, og ikke bare grunnet mitt eksempel ofc. Det andre kan være at vi rett og slett ikke legger merke til dem? Med mindre vi kjenner de godt, så går de bare forbi oss uten at du tenker noe.

 

Mulig flere er feminine biologisk, men langt i fra alle. Påvirkning og miljø har mye å si for hvordan du former deg, og veier du velger. Alle har vel hatt ulike faser og stiler på skolen? F.eks. på skolen min var alle wannabe gangstere fra 5-7 kl.. Så når andre lar seg påvirke av sånt, tenk på de som er usikre på sin egen identitet. I teorien er de enda mer mottakelige for påvirkning når det kommer til væremåte og stil, og vil tro det er lettere å gå inn i en rolle som du blir stucked med da. Noen er sånn, andre blir formet og trives med det.

Det å føle seg feminin eller maskulin, er nok litt annerledes enn å kjøre en goth-stil eller eller føle samhørighet med "glad-kristne". Men jeg skjønner hva du mener...

Kjenner selv mange lesber og homser, men selv om alle kler seg og oppfører seg veldig forskjellig, er det som regel ikke så vanskelig å "plukke ut" hvem som er skjeive, hvis man bruker litt intuisjon.

 

Man vet at de fleste homofile er født med enn litt annerledes hjerne enn de fleste heterofile.

Det er flere små merkelige ulikheter som forskjeller i hårvirvlenes retning og keivhendthet, til mere tydelige forskjeller når det kommer til det feminine og maskuline.

Jo mere feminin en mannelig hjerne er (forskjeller i analytiske og verbale evner, kunstneriske og musikalske talenter, romforståelse osv), jo større sjanse er det for at han er homofil, andre veien for kvinner.

 

Nå er det vel også slik at hvert menneske er forskjellig når det kommer til hvem vi forelsker oss i og hva vi tenner på. Noen er aseksuelle og andre får faktisk ikke til å forelske seg. Men vi kan grovt dele oss inn i homofile, bi-file og heterofile. De fleste betegner seg som heterofile, og denne andelen vil sansynligvis ikke forandre seg fremover, og har lite med ytre påvirkning å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Ingen som påstår man er homo hvis man har gaydar. Ta et heroinskudd så kanskje du treffer neste gang.

Du svarer "forskning viser at de har rett" til utsagnet om at "de som legger merke til homofile er jo nettopp de som er det selv" Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ligger det noe mellom linjene kanskje.....

Lenke til kommentar

Du svarer "forskning viser at de har rett" til utsagnet om at "de som legger merke til homofile er jo nettopp de som er det selv" Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ligger det noe mellom linjene kanskje.....

 

Så hvor står det beskrevet at man er homo hvis man har gaydar? Det er større sannsynlighet at de som har "gaydar" er homofile selv, ja. Men det er altså ingen som sier "ja" til spørsmålet.

Lenke til kommentar

Det å føle seg feminin eller maskulin, er nok litt annerledes enn å kjøre en goth-stil eller eller føle samhørighet med "glad-kristne". Men jeg skjønner hva du mener...

Kjenner selv mange lesber og homser, men selv om alle kler seg og oppfører seg veldig forskjellig, er det som regel ikke så vanskelig å "plukke ut" hvem som er skjeive, hvis man bruker litt intuisjon.

 

Man vet at de fleste homofile er født med enn litt annerledes hjerne enn de fleste heterofile.

Det er flere små merkelige ulikheter som forskjeller i hårvirvlenes retning og keivhendthet, til mere tydelige forskjeller når det kommer til det feminine og maskuline.

Jo mere feminin en mannelig hjerne er (forskjeller i analytiske og verbale evner, kunstneriske og musikalske talenter, romforståelse osv), jo større sjanse er det for at han er homofil, andre veien for kvinner.

 

Nå er det vel også slik at hvert menneske er forskjellig når det kommer til hvem vi forelsker oss i og hva vi tenner på. Noen er aseksuelle og andre får faktisk ikke til å forelske seg. Men vi kan grovt dele oss inn i homofile, bi-file og heterofile. De fleste betegner seg som heterofile, og denne andelen vil sansynligvis ikke forandre seg fremover, og har lite med ytre påvirkning å gjøre.

Du skjønte ikke hva jeg mente. Jeg brukte eksemplet med gangster-perioden som en kontrast til hvordan påvirkning kan være for mennesker som ikke har funnet seg selv og egen gruppe. Disse usikre menneskene har i teorien enda lettere for å la seg påvirke om de først møter noen homofile og blir venner. Kanskje ikke så mye å si på væremåte, men i hvert fall stil. Når vi ser hvite oppfører seg som homeboys - væremåte og stil, så er alt mulig selvfølgelig. Finnes mange eksempler på dette.

 

Og tror langt ifra på teorien din om at de fleste med de og de egenskapene tyder på det ene eller det andre. Virker som du er full av stereotyper. Største forskjellen er at de liker det samme kjønn, videre er alle unike individer som andre. Mye går på hva vi selv skaper oss, ikke rart en del faller under gaystil under omstendighetene.

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Homsemiljøet er livredd for å godta at det finnes noen flere likheter mellom homofile enn av man liker menn. Jeg tror nok det er sterkere koblinger enn man liker å tro, det er en grunn til at den homofile stereotypen eksisterer. Det er helt mulig at det er en tillært oppførsel, men det er også en grunn til at man gjerne observerer adferden hos barn som senere viser seg å være homofile. Jeg har ingen forskning å vise til (forøvrig bør dere som skriver "forskning viser" faktisk vise til den, ellers er det bare en tom påstand), men alle 3 gutter jeg kjente som var utagerende og feminine som barn har vokst opp og kommet ut som homo.

 

Det er selvfølgelig bare en liten del av homsemiljøet. Ja, gay pride er veldig rosa og dansete, men det er mer en feiring av å endelig kunne være helt åpen offentlig enn at finnes en generel homofil forkjærlighet for å danse. Homsemiljøet har også en hypermaskulin side ved seg, til en viss grad representert av bears, men til større grad av muscle worship, skinn/lær, fisting, hardcore shit..

 

Som sibirkatten skrev: "Jo mere feminin en mannelig hjerne er (forskjeller i analytiske og verbale evner, kunstneriske og musikalske talenter, romforståelse osv), jo større sjanse er det for at han er homofil, andre veien for kvinner.". Dette er sikkert sant på populasjonsnivå. Det treffer sånn halvgodt på meg selv, jeg er musikalsk, sterk i språk, og jeg har elendig romfølelse. På en annen side tar jeg en master i matematikk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...