Gå til innhold

[Løst] Wii-U Gamepad


minotir

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har klart å ødelegge Gamepaden min og strever med å skaffe ny.

Det er nesten så jeg vurderer å kjøpe en ny konsoll..

Jeg ser at det ligger en ute på Cdon til 1600-1700kr, noe jeg synes er sykt da konsollen kostet 2000. (ligger bare som reserve enda)

Jeg har vert i kontakt med både Nintendo Norge, Bergsala og forskjellige forhandlere, men uten hell.

Forhandlere sender meg til Bergsala og Bergsala sender meg til forhandlere.

 

Har sjekket litt på Ebay.co.uk da jeg forstår at kontrolleren må være PAL, men det er sjeldent å finne en der.

 

Er det noen som har noen andre tips til hvordan jeg kan skaffe en?

 

(btw. reperasjon er ikke en mulighet :p )

 

-Sindre

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hvilke forhandlere har du pratet med? Jeg regner med at Bergsala har et system for å erstatte ødelagte/tapte gamepads i og med man ikke kan kjøpe dem i butikk selv. Kan godt hende butikker som elkjøp, platekompaniet osv ikke er godt nok informert om dette. Snakk heller med spillbutikker som GAME, gamestop osv.

 

Om spillbutikkene ikke vet hva de skal gjøre, vil jeg ha mast på Bergsala igjen. Det er tross alt de som må ha en ordning for å erstatte gamepads.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

(btw. reperasjon er ikke en mulighet :p )

Bare av nysgjerrighet :) hva skjedde?

 

I USA kan du få byttet ødelagte mot en sum (ikke billig riktignok), i Japan selges de løst, så Europa burde ha en egen løsning for det også. Selv om jeg liker gamepadden så tror jeg at Nintendo har skytt seg selv i foten ved å ikke gi en versjon uten og sørge for at alle spill og funksjoner kan benyttes uten.

Lenke til kommentar

Bare av nysgjerrighet :) hva skjedde?

 

I USA kan du få byttet ødelagte mot en sum (ikke billig riktignok), i Japan selges de løst, så Europa burde ha en egen løsning for det også. Selv om jeg liker gamepadden så tror jeg at Nintendo har skytt seg selv i foten ved å ikke gi en versjon uten og sørge for at alle spill og funksjoner kan benyttes uten.

Nå skal det jo sies at det skal mye til for å ødelegge gamepaden, og at man i tillegg skal behandle spillutstyr med ytterste forsiktighet. Vet jo ikke hva som skjedde med han som ødela den, men dette skal jo i utgangspunktet ikke skje :)

Lenke til kommentar

Nå skal det jo sies at det skal mye til for å ødelegge gamepaden, og at man i tillegg skal behandle spillutstyr med ytterste forsiktighet. Vet jo ikke hva som skjedde med han som ødela den, men dette skal jo i utgangspunktet ikke skje :)

Det er helt klart, spilte med en litt småbrisen person som klarte å kaste den i lufta før den smalt i bakken to ganger før jeg skrudde av og ga personen fyllespilleforbud, men den overlevde det så litt må den tåle.

 

Problemet er at det skjer, og kommer til å skje, med svært mange. Og Nintendo bør ha en eller annen form for enkel rutine når dette skjer.

Lenke til kommentar

så det er ingen ordning på å få en ny når den går i stykker her i norge altså?... mann må bare fint gå og kjøpe en helt ny konsoll. bra jeg solgte min før det hendte en ulykke da, en ting er sikkert den der kontroll padden skulle aldri vært så integrert i konsollen at den gjør konsollen ubrukelig. nok en spiker i kista til nintendos det her gitt..

Lenke til kommentar

Det er helt klart, spilte med en litt småbrisen person som klarte å kaste den i lufta før den smalt i bakken to ganger før jeg skrudde av og ga personen fyllespilleforbud, men den overlevde det så litt må den tåle.

 

Problemet er at det skjer, og kommer til å skje, med svært mange. Og Nintendo bør ha en eller annen form for enkel rutine når dette skjer.

Den tåler en del ja, men etter min mening burde man behandle slike gjenstander(spsielt de med skjerm) svært forsiktig. Selvsagt mente du ikke at det skulle gå slikt, men det er fort gjort. Men ikke missforstå, jeg er helt enig med deg om at ordningen fra Nintendo er for dårlig :)

 

 

så det er ingen ordning på å få en ny når den går i stykker her i norge altså?... mann må bare fint gå og kjøpe en helt ny konsoll. bra jeg solgte min før det hendte en ulykke da, en ting er sikkert den der kontroll padden skulle aldri vært så integrert i konsollen at den gjør konsollen ubrukelig. nok en spiker i kista til nintendos det her gitt..

Man selger ikke konsollen sin fordi man er redd det skal skje en ulykke med den. I så fall kan man ikke ha noen elektroniske duppeditter i huset. Mener at man også kan bruke en WiiU pro kontroller til å styre wiiU, og de fleste spill støtter det.

Bare for å ha det sagt, hva er det som holder ei kiste sammen? Jo, spiker :) Så der gav du egentlig Nintendo et plusspoeng ;)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

 

(btw. reperasjon er ikke en mulighet :p )

Bare av nysgjerrighet :) hva skjedde?

 

I USA kan du få byttet ødelagte mot en sum (ikke billig riktignok), i Japan selges de løst, så Europa burde ha en egen løsning for det også. Selv om jeg liker gamepadden så tror jeg at Nintendo har skytt seg selv i foten ved å ikke gi en versjon uten og sørge for at alle spill og funksjoner kan benyttes uten.

 

Hadde et stuebord av glass med to etasjer hvis du skjønner. Gamepaden lå i nederste etasje og glassplaten knuste slik at det ble mye søl og en stekepanne som landet på gamepaden :p

 

 

Jeg kjøpte en gamepad på Ebay.co.uk for 1000kr. Det ble den enkleste løsningen, gitt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...