Gå til innhold

Slette innlegg fra forumet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår det har trådstarter blitt permanent bannet etter å ha erstattet innholdet i samtlige tråder med tegnet ".", og det uten å motta én eneste advarsel. Faktum er at Genesis, som opprettet forumbrukeren for over et tiår siden og som har null advarsler siden den gang, har ikke gjort annet enn å bruke redigeringsfunksjonen på postene han selv sto ansvarlig for innholdet på for å bevise et poeng. Hvorvidt han har misbrukt denne funksjonen er noe han burde bli konsultert med etter en "rollback" (hvis det lar seg mulig). Er det virkelig slik brukerene blir behandlet her på forumet? Det er ikke han som burde bli bannet her, men administratoren som ikke vet å behandle noen av forumets eldste og mest trofaste brukere med respekt.

 

Selv har jeg opplevd null tilbakmelding etter å ha sendt flere meldinger angående navnet/nicket mitt som ble feilaktig endret i fjor, men nå som jeg klager står jeg vel i fare for å bli bannet selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å fjerne alle innlegg på forumet er grunn for å suspendere brukaren. Det er ikkje lov å fjerne innlegga sine. Om du har brukt forumet i 10 år eller ein månad betyr ingenting.

 

Her vil eg heller seie det er brukaren som ikkje har respekt for innhaldet på forumet.

Kan si meg helt enig med at det var feil fremgangsmåte, men ingen advarsler?

Selv om du kanskje er klar over alle måtene vi kan bryte reglene på, er det ikke sikkert han/vi er det. Det er vel derfor man har advarsler i utgangspunktet?

 

Ja, det er opp til den enkelte brukeren å gjøre seg kjent med reglene, men du er veldig optimistisk hvis du tror at den gjennomsnittslige brukeren kan absolutt hele reglamentet utenatt i hodet. Og jeg sjekker ikke hver gang jeg lager et innlegg.

 

Dette er snakk om alt for hard og urettferdig behandlig.

 

EDIT: Dessuten slettet ikke Genesis ett eneste innlegg, men endret innholdet. Er det heller ikke lov, isåfall er det vel en tidsramme vi må forholde oss til hvor vi er tillatt å redigere?

Endret av Gr�gger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan si meg helt enig med at det var feil fremgangsmåte, men ingen advarsler?

Selv om du kanskje er klar over alle måtene vi kan bryte reglene på, er det ikke sikkert han/vi er det. Det er vel derfor man har advarsler i utgangspunktet?

 

Ja, det er opp til den enkelte brukeren å gjøre seg kjent med reglene, men du er veldig optimistisk hvis du tror at den gjennomsnittslige brukeren kan absolutt hele reglamentet utenatt i hodet. Og jeg sjekker ikke hver gang jeg lager et innlegg.

 

Dette er snakk om alt for hard og urettferdig behandlig.

 

Du treng ikkje sjekke det kvar gang du opprettar eit innlegg. Kva nytte er det i advarslar når alle innlegga allereie er redigert vekk? Brukaren hadde tydelegvis ikkje tenkt å bruke kontoen meir uansett. Du kan ikkje bryte loven og bruke som ditt forsvar at du ikkje kunne den.

 

EDIT: Dessuten slettet ikke Genesis ett eneste innlegg, men endret innholdet. Er det heller ikke lov, isåfall er det vel en tidsramme vi må forholde oss til hvor vi er tillatt å redigere?

 

Du kan ikkje slette innlegg, så redigering er einaste alternativ, men du ser vel at det ikkje er noko praktisk forskjell? Innhaldet forsvinn uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan sammenlikne dette med å kjøre for fort med bil i trafikken:

 

Kan si meg helt enig med at det var feil fremgangsmåte, men ingen advarsler?

Selv om du kanskje er klar over alle måtene vi kan bryte reglene på, er det ikke sikkert han/vi er det. Det er vel derfor man har advarsler i utgangspunktet?

Det blir ikke kun gitt en advarsel fra politiet dersom en bilist har gjort et grovt overtramp, f.eks. å kjøre i 90 km/t på en strekning med 50-grense. Da blir det gitt bot og evt. fengsel. En advarsel kan gis dersom overtrampet ikke er veldig alvorlig.

 

Å ødelegge alle tråders innhold er for oss å regne som et grovt overtramp. Hadde det kun vært _ett_ innlegg, hadde det holdt med en advarsel.

 

Ja, det er opp til den enkelte brukeren å gjøre seg kjent med reglene, men du er veldig optimistisk hvis du tror at den gjennomsnittslige brukeren kan absolutt hele reglamentet utenatt i hodet.

På samme måte er det en bilfører sin plikt å kjenne til veitrafikkloven, men det betyr ikke at de fleste er det, og det er ingen unnskyldning å ikke være det. Med det sagt, er ikke retningslinjene lenger eller mer komplisert enn at det burde la seg gjøre å lese gjennom dem en gang iblant, og huske det mest essensielle.

 

EDIT: Dessuten slettet ikke Genesis ett eneste innlegg, men endret innholdet. Er det heller ikke lov, isåfall er det vel en tidsramme vi må forholde oss til hvor vi er tillatt å redigere?

Brukere på Diskusjon.no har ikke tilgang til å slette innlegg, men å slette innholdet i et innlegg går for det samme. Jeg tror ikke vi har noen regel på hvor lang tid det er lov til å redigere innlegg, og det er heller ikke ønsket. Mange av brukerne våres redigerer postene deres aktivt for å holde den oppdatert. Det som derimot ikke er lov, og som er tydelig spesifisert i retningslinjene, er følgende:

Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget.

Det kan igrunn ikke sies så veldig mye tydeligere. :)

Lenke til kommentar
Du kan ikkje slette innlegg, så redigering er einaste alternativ, men du ser vel at det ikkje er noko praktisk forskjell? Innhaldet forsvinn uansett.

 

Dette er jeg helt uenig med. Hvis en landeier har én regel "ikke knus glasset", da kan man vel flytte på det/male det osv.?

 

Men ettersom det står spesifikt "Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget" kan jeg ikke gjøre annet enn å gi meg. Selv ville jeg aldri ha bannet noen uten å gå i dialog med vedkommende først, men det er da ikke jeg som styrer dette forumet. :)

 

Og kan noen av dere administratorer være så snill å endre navnet mitt tilbake til "Grøgger". Jeg forstår bare ikke hvordan det kan ha skjedd at navnet mitt ble endret.

Lenke til kommentar

Men ettersom det står spesifikt "Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget" kan jeg ikke gjøre annet enn å gi meg. Selv ville jeg aldri ha bannet noen uten å gå i dialog med vedkommende først, men det er da ikke jeg som styrer dette forumet.

 

Kva dialog? Dialogen var denne tråden. Nokre dagar etter brukaren fekk svar i denne tråden var 3000 innlegg fjerna. Problemet her er at brukaren ikkje prøvde å få noko dialog, men fjerna alt innhaldet på eiga hand. Er det meir å diskutere mellom oss og han?

 

Brukaren ville ikkje bruke forumet meir. Kva betyr det om kontoen blir suspendert?

 

For øvrig er dette heilt standard framgangsmåte i tilfelle der brukarar slettar innlegga sine. Me suspenderer for å unngå at skaden blir verre, og tar eventuelt dialog over epost.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...