Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Akkurat som du får en ond ånd gjennom å identifisere deg med onde mennesker, får du en god ånd gjennom å identifisere deg med Jesus Kristus, dvs. gjennom å se seg selv i Jesus Kristus.

 

 

 

Da er det ikke mange kristne som identifiserer seg med jesus i så fall, for makan til bedrevitende, selvgode og belærende mennesker skal du vel lete i muslimske rekker for å finne maken til...

 

Forklarings problemet ditt blir såklart å bortforklare hvorfor Danmark, Norge og Sverige, tre av verdens mest ateistiske og sekulære land, lever mest harmonisk og fredfylt i sameksistens med andre der kristne land som foreksempel USA har fengslene overfyllt med kristne forbrytere og kommer håpløst langt ned på lista over land som er godt å bo i for de fleste... De tre nevnte landene har minst politi og færrest forbrytere, så den påstanden om onde mennesker som ikke tror på eventyrfiguren jesus er onde må du nok litt lenger ut på landet med, for det stemmer ikke med virkeligheten. Norg, Sverige og Danmark skulle jo svømt i kriminalitet de om den påstanden holdt vann, men sånn er det altså ikke. Hvis dette skulle stemt ville det vært helt omvendt, til mer religiøs til mer forbrytersk og ond....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein veit om 3 sprettballer. gul, rød og blå. Ein person holder begge hendene fram og i den eine er den røde. 2 personer krangler om den siste sprettballen er gul eller blål. Men for alt dei veit kan sprettballen alikevel vere grønn, litt av begge deler. Eller den kan for all del vere brun.

 

Eg velger å tvile til eg ser det selv. Sjølv om bevisene peiker mot det eine skal ein ikkje bestemt at det andre er feil, det kan vere bevist\et i utgangspunktet gjelder ein del av fleire deler av virkeligheten som me enda ikkje har utforsket.

Kor stort er universet? Kor mange ting er det der ute som me ikkje enda her oppdaget eller trodde var vitenskapelig mulig at eksisterte? Nye substanser med merkelige egenskaper og naturlige fenomener med uante krefter.

 

Det eg meiner er at det er ein meiningslaus krangel, sannsynligheten kan peike der den vil. Om ein seier ein veit så er det meir eller mindre ein sjølveklerelse på at ein har vert døden nedenom gjennoppstått og sagt, nei det var ingenting. Begge sider har sine måter å bortforklare den andre på. Og for å motbevise ein må ein vite absolutt alt av alt somer å vite.

 

Eg trur ikkje på gud men eg benekter ikkje at det er ein mulighet. Kan godt hende eg tar feil. Kan hende ein teori eg aldri har hørt om har rett. Eg meiner å vente, og la kunskapen komme.

 

 

Foresten RWS, er det ein einaste rligiøs debatt på dette forumet du ikkje har deltatt i? :p

Endret av Reconzile
Lenke til kommentar

Det eg meiner er at det er ein meiningslaus krangel

 

Absolutt

 

Eg trur ikkje på gud men eg benekter ikkje at det er ein mulighet. Kan godt hende eg tar feil

Dette kalles ydmykhet og forsiktighet! det er en skam for de menneskene som ikke eier denne egenskapen. og ateister burde også ha dette. religiøse og ateister er i en krig der begge parter ikke kan bevise noe direkte og rett fram strakt, med et universielt klart svar.

 

Foresten RWS, er det ein einaste rligiøs debatt på dette forumet du ikkje har deltatt i? :p

 

HAHAHAH ENDELIG NOEN SOM NEVNER DET! Det begynner å se latterlig ut når han returnerer så ufattelig frekvent bare for å si det samme: religion er galt, religiøse er tåpelige

Lenke til kommentar

 

I matematikk er det en teori som kalles teorien om Sannsynlighet. Hvis du har to alternativer , hvorav ett er riktig , og en er galt , er sjansene for at du vil velge den rette halvparten , det vil si en av de to vil være korrekt . Du har 50 % sjanse for å være korrekt . Tilsvarende hvis du kaster en mynt sjansene for at din gjetning vil være korrekt er 50 % ( 1 av 2 ) , dvs. 1/2 . Hvis du kaster en mynt andre gang , er sjansene for at du vil være riktig i andre kast er igjen 50 % dvs. halvparten . Men sjansen for at man vil være korrekt i begge tosses er halvt multiplisert med halvparten (1/2 x 1 /2) som er lik 1/4 dvs. 50 % av 50 %, som er lik 25 %. Hvis du kaster en mynt for tredje gang , er sjansen stor for at du vil være riktig alle tre ganger er (1/2 x 1/2 x 1 /2) som er 1/ 8 eller 50 % av 50 % av 50 % som er 12 ½ % .
En terning har fått seks sider . Hvis du kaster en terning og gjett hvilket som helst tall mellom 1 til 6 , er sjansene for at din gjetning vil være riktig er 1/6 . Hvis du kaster terningen andre gang , er sjansene for at din gjetning vil være riktig i begge kast er ( 1/6 x 1/6 ) som er lik 1/36 . Hvis du kaster terningen for tredje gang, er sjansene for at alle dine tre gjetninger er riktige er ( 1/6 x 1/6 x 1/6 ) er lik 1/216 som er mindre enn 0,5 % .
La oss bruke denne teorien om sannsynlighet til Koranen , og anta at en person har gjettet all den informasjon som er nevnt i Koranen som var ukjent på det tidspunktet . La oss diskutere sannsynligheten for alle gjetninger blir samtidig korrekt .
På det tidspunkt da Koranen ble avslørt, syntes om i verden var flat , er det flere andre alternativer for formen på jorden. Det kan være trekantet , kan det være firkantet , femkantede , sekskantede , heptagonal , åttekantet , sfærisk , osv. La oss anta det er ca 30 forskjellige alternativer for formen på jorden . Koranen sier med rette det er sfærisk , hvis det var en gjetning sjansene for at gjetning å være korrekt er 1/30 .
Videre nevner Koranen også alt levende er laget av vann . Hver levende ting kan bestå av enten tre , stein , kobber , aluminium, stål , sølv , gull , oksygen , nitrogen , hydrogen , olje , vann , sement , betong , etc. Mulighetene er si om 10.000 . Koranen sier med rette at alt er gjort opp av vannet . Hvis det er en gjetning , er sjansene for at det vil være riktig er 1/10000.
"Og det er vi som har bygget himmelen med kraft, og sannelig, det er vi som er stadig å utvide den."
(Koranen, 51:47. I Koranen så finner vi denne verset.

Dette faktum ble bevist også ved observasjons data i 1929. man observerete himmelen med et teleskop, Edwin Hubble, den amerikanske astronomen, oppdaget at stjernene og galaksene stadig beveger seg bort fra hverandre. Et univers der alt hele tiden beveger seg bort fra alt annet innebar en stadig ekspanderende univers. Observasjonene utføres i de følgende årene bekreftet at universet er i stadig vekst. Dette faktum ble forklart i Koranen når det var fortsatt ukjent for noen. Så Dette er BEvis for at gud finnes. Fordi muslimer sier koranen er gudsord og Når koranen treffer perfekt som det gjør så er dette en bevis for guds eksistens. Jeg beklager for matte-bruken men enklere å forklare slik.

Hahahahhhahahahahahah :D Dette er det mest underholdene jeg har lest på lenge :D Og siden du åpenbart ikke har peiling på hverken skikkelig bruk av matte, eller vitenskap, så burde du kansje satse på en kariere innefor komikk, for dette var gull.

Lenke til kommentar

 

Da er det ikke mange kristne som identifiserer seg med jesus i så fall, for makan til bedrevitende, selvgode og belærende mennesker skal du vel lete i muslimske rekker for å finne maken til...

 

Forklarings problemet ditt blir såklart å bortforklare hvorfor Danmark, Norge og Sverige, tre av verdens mest ateistiske og sekulære land, lever mest harmonisk og fredfylt i sameksistens med andre der kristne land som foreksempel USA har fengslene overfyllt med kristne forbrytere ....

For en absurd tanke RWS, kristne er ikke forbryterer, kristne er personer som gjenspeiler Jesus Kristus som de identifiserer seg med. Jesus Kristus var ingen forbryter, han ble uskyldig dømt og henrettet av Pontius Pilatus, noe alle vet.

Lenke til kommentar

Dette kalles ydmykhet og forsiktighet! det er en skam for de menneskene som ikke eier denne egenskapen. og ateister burde også ha dette. religiøse og ateister er i en krig der begge parter ikke kan bevise noe direkte og rett fram strakt, med et universielt klart svar.

Ateister har da det. Ingen ateister hevder at de kan bevise at gud ikke finnes. Dette er å bevise en negativ, og det er logisk umulig, noe de fleste ateister burde vite. Om di ser noe annet er de like tåpelige som de religiøse de krangler med.

 

Jeg er ateist så det holder, men jeg er ikke så uærlig med meg selv at jeg vil påstå at guds eksistens er umulig. For det er den ikke. Den er bare latterlig usansynlig. (omentrent like usansynlig som det flyvende sphagettimonsteret, som man heller ikke kan bevise at ikke finnes)

 

Ergo følger det naturlig at ateister ikke kan bevise noe. Det er umulig å bevise at noe ikke finnes. Men, det gjør ikke noe, fordi det er ikke Ateister som sitter med bevisbyrden. Det er de religiøse som sier "Gud finnes", og ergo er det de religiøse som må føre bevisene for dette, og ateistene trenger bare tilbakevise disse.

 

 

HAHAHAH ENDELIG NOEN SOM NEVNER DET! Det begynner å se latterlig ut når han returnerer så ufattelig frekvent bare for å si det samme: religion er galt, religiøse er tåpelige

Ganske latterlig når du og dine likesinnede returnerer for å si det samme, bare motsatt.

 

John 8:7: He that is without sin among you, let him first cast a stone at her.

Lenke til kommentar

Gud er Jesu Kristi ånd, som er en god ånd i motsetning til andre menneskers onde ånder. Jesus Kristus ønsker derfor å dele sin gode ånd, med andre mennesker som har en ond ånd, slik at også de som han skal bli gode mennesker, med en god ånd. De onde åndene må vike plass for Jesu Kristi gode ånd, som er Gud.

 

Akkurat som du får en ond ånd gjennom å identifisere deg med onde mennesker, får du en god ånd gjennom å identifisere deg med Jesus Kristus, dvs. gjennom å se seg selv i Jesus Kristus.

 

Den ånd jeg refererer til nås gjennom trancendence og har ingen ting med gode eller onde mennesker å gjøre.

Lenke til kommentar

Kristne synder da også.

 

Joda Zepticon. Men jeg er ikke en varmesøkende rakett som oppsøker hver mulighet til å hakke på en folkegruppe etc. og jeg er aktiv på mye annet her også. du kan ikke forandre min mening om RWS uansett, han har vist nok til å la meg forme min egen mening om ham. du behøver ikke si deg enig, ergo innse fakta

Lenke til kommentar

Nei, det var RWS som som kom med "an unreasoned assertion" så å da hevde at svaret var et "attempt to retain an unreasoned assertion" dvs. "no true Scotsman" er absurd, Zepticon :)

 

Som svar til at det sitter mange kristne kriminelle i fengsler i land som USA enn i det sekulære Norge, Sverige og Danmarks svarte du at det var en absurd tanke fordi kristne ikke er forbrytere. Indirekte påstår du dermed at disse ikke er sanne kristne. Det er definisjonen av "No true Scotsman".

Lenke til kommentar

Nokon som kan fortelle meg kva IHS og RWS står for? Omtrent som svart og kvit, totalt motsetninger virker det som.

 

Min teori, det er samme personen som laget begge brukerene.

Rigmor Wictor Sørensen tenker jeg :) Seriøst, det betyr ingenting, det var de bokstavene som var ledig som nick da jeg begynte her.

 

OG den teorien din kan du slå i fra deg, jeg er nok motpolen til IHS, men ikke samme fyren nei.... Ville jo tatt seg ut om jeg hadde meg selv på ignorer lista, eller hva?

 

 

HAHAHAH ENDELIG NOEN SOM NEVNER DET! Det begynner å se latterlig ut når han returnerer så ufattelig frekvent bare for å si det samme: religion er galt, religiøse er tåpelige

 

It's a dirty job, but somebody gotta do it, ya know... :) Noen må jo fortelle dere om mytene, løgnene og påstandene dere er hjernevasket til å tro på, ikke sant?

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som svar til at det sitter mange kristne kriminelle i fengsler i land som USA enn i det sekulære Norge, Sverige og Danmarks svarte du at det var en absurd tanke fordi kristne ikke er forbrytere. Indirekte påstår du dermed at disse ikke er sanne kristne. Det er definisjonen av "No true Scotsman".

Nei, det er når du selv kommer med en "an unreasoned assertion" og så prøver å rette opp dette med et "no true ...." argument, at dette har gyldighet, ikke ellers.

Lenke til kommentar

Faktum er at det sitter folk som er like kristne og mer til enn IHS i fengslene rundt om i USA... Ingen annen nasjon har så mange av sine innbyggere i engsel som i USA, ikke engang historisk... :(

 

Så hvis dette IHS over her påstår, at alle kristne som tar i mot jesus (prøver å leve som jesus) er bedre enn andre skulle hatt noen relevans så ville det faktisk vært stikk motsatt, nemlig at kristne er de mest kriminelle. Faktum tilsier nemlig det i så fall :)

 

Og hvorfor er det slik at man i de mest ateistiske landene har det best? Minst kriminalitet, minst tenårings graviditeter, minst abort (kristne stater i USA leder soleklart over de mer sekulære statene til og med på de områdene kristne påstår de er bedre fordi e liksom forholder seg til de ti bud. Som sagt, tenårings graviditeter er kristne stater høyere på, kristne stater har høyere abort tall (merkelig, siden de stort sett er i mot abort), tyveri og simpel kriminalitet osv osv... De kristne r faktisk ikke bedre på noen områder, annet enn hykleriet, der er det nok vanskelig å slå dem...

 

 

Og husk på dette IHS: Om du nå hevder at slike kristne ikke er ekte kristne vil jeg ikke høre et pip om at de kristne teller 2 milliarder fra deg, for det er da også en umulighet... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

It's a dirty job, but somebody gotta do it, ya know... :) Noen må jo fortelle dere om mytene, løgnene og påstandene dere er hjernevasket til å tro på, ikke sant?

 

Blir du i dårligere humør av den "dirty jobben", eller får du en slags glede av det? Hvis det siste stemmer - hva skulle du gjort hvis du ikke hadde noen å være så dirty med?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...