Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Nja. Problemet er at seksualnettverket er det som er "nøkkelen", derfor det er så artig å høre på "liberalere" som sier pul rundt, bare bruk kondom er svaret, og så samtidig angriper den katolske kirke som påpeker sølibat eller troskap er tingen.

 

Nå var vel mit poeng at løsninger er å la homofile gifte seg å stifte familier, så øker troskapen.

 

Utover det: Kondom er svaret. Akkurat som sikkerhetsbelter er det i trafikken. At noen mener man ikke burde kjøre bil i det hele tatt for å unngå trafikkulykker blir heller utopisk.

 

La homofile stifte familie? Har du gått fra vettet?

 

Vil du ikke at homofile skal ha omsorg for et barn?

 

Gi meg EN god grunn til at homofile bør ha barn?

 

Fordi de er like gode foreldre som heterofile.

Fordi det er bedre at et barn som opplever omsorgssvikt kan få et trygt og godt hjem, hvis et homofilt par vil gi barnet omsorg.

Fordi det er bedre å bo hos noen som virkelig elsker deg( heterofile/homofile fosterforedre) enn biologiske foreldre som ikke gjør det, eller ikke klarer å ta vare på barnet.

 

Jeg er lesbisk. Tror du ikke at jeg kan oppdra et barn? Legning har ingen ting å si på hvor god mor/far du blir, og på hvor godt dette barnet vil ha det.

 

Her en noen homofile kjendiser. Alle med barn :)

Gro Hammerseng Edin og Anja Hammerseng Edin

Neil Patrick Harris med sønnen sin.

10 berømte homofile kjendiser med barn

 

Det er det mest egoistiske jeg noen gang har hørt! Tenker du overhodet på hvordan barnet vil oppleve dette?

Hvorfor er det egoistisk?? Hvorfor er det egoistisk at to kjærester som elsker barnet sitt, og vil gjøre alt for det, skal oppdra barnet? Hvorfor er det egositsk at de virkelig elsker dette barnet, og gir det masse kjærlighet?

 

Det vel heller du som er fordomsfull.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

 

Nja. Problemet er at seksualnettverket er det som er "nøkkelen", derfor det er så artig å høre på "liberalere" som sier pul rundt, bare bruk kondom er svaret, og så samtidig angriper den katolske kirke som påpeker sølibat eller troskap er tingen.

 

Nå var vel mit poeng at løsninger er å la homofile gifte seg å stifte familier, så øker troskapen.

 

Utover det: Kondom er svaret. Akkurat som sikkerhetsbelter er det i trafikken. At noen mener man ikke burde kjøre bil i det hele tatt for å unngå trafikkulykker blir heller utopisk.

 

La homofile stifte familie? Har du gått fra vettet?

 

Vil du ikke at homofile skal ha omsorg for et barn?

 

Gi meg EN god grunn til at homofile bør ha barn?

 

Fordi de er like gode foreldre som heterofile.

Fordi det er bedre at et barn som opplever omsorgssvikt kan få et trygt og godt hjem, hvis et homofilt par vil gi barnet omsorg.

Fordi det er bedre å bo hos noen som virkelig elsker deg( heterofile/homofile fosterforedre) enn biologiske foreldre som ikke gjør det, eller ikke klarer å ta vare på barnet.

 

Jeg er lesbisk. Tror du ikke at jeg kan oppdra et barn? Legning har ingen ting å si på hvor god mor/far du blir, og på hvor godt dette barnet vil ha det.

 

Her en noen homofile kjendiser. Alle med barn :)

Gro Hammerseng Edin og Anja Hammerseng Edin

Neil Patrick Harris med sønnen sin.

10 berømte homofile kjendiser med barn

 

Det er det mest egoistiske jeg noen gang har hørt! Tenker du overhodet på hvordan barnet vil oppleve dette?

Hvorfor er det egoistisk?? Hvorfor er det egoistisk at to kjærester som elsker barnet sitt, og vil gjøre alt for det, skal oppdra barnet? Hvorfor er det egositsk at de virkelig elsker dette barnet, og gir det masse kjærlighet?

 

Det vel heller du som er fordomsfull.

 

Vil du risikere at barnet blir mobbet? Barn er ikke noe man skal eksperimentere med!

 

Hvis du på død og liv må ha deg en kjeledegge så skaff deg en hund!

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Nja. Problemet er at seksualnettverket er det som er "nøkkelen", derfor det er så artig å høre på "liberalere" som sier pul rundt, bare bruk kondom er svaret, og så samtidig angriper den katolske kirke som påpeker sølibat eller troskap er tingen.

 

Nå var vel mit poeng at løsninger er å la homofile gifte seg å stifte familier, så øker troskapen.

 

Utover det: Kondom er svaret. Akkurat som sikkerhetsbelter er det i trafikken. At noen mener man ikke burde kjøre bil i det hele tatt for å unngå trafikkulykker blir heller utopisk.

 

La homofile stifte familie? Har du gått fra vettet?

 

Vil du ikke at homofile skal ha omsorg for et barn?

 

Gi meg EN god grunn til at homofile bør ha barn?

 

Fordi de er like gode foreldre som heterofile.

Fordi det er bedre at et barn som opplever omsorgssvikt kan få et trygt og godt hjem, hvis et homofilt par vil gi barnet omsorg.

Fordi det er bedre å bo hos noen som virkelig elsker deg( heterofile/homofile fosterforedre) enn biologiske foreldre som ikke gjør det, eller ikke klarer å ta vare på barnet.

 

Jeg er lesbisk. Tror du ikke at jeg kan oppdra et barn? Legning har ingen ting å si på hvor god mor/far du blir, og på hvor godt dette barnet vil ha det.

 

Her en noen homofile kjendiser. Alle med barn :)

Gro Hammerseng Edin og Anja Hammerseng Edin

Neil Patrick Harris med sønnen sin.

10 berømte homofile kjendiser med barn

 

Det er det mest egoistiske jeg noen gang har hørt! Tenker du overhodet på hvordan barnet vil oppleve dette?

Hvorfor er det egoistisk?? Hvorfor er det egoistisk at to kjærester som elsker barnet sitt, og vil gjøre alt for det, skal oppdra barnet? Hvorfor er det egositsk at de virkelig elsker dette barnet, og gir det masse kjærlighet?

 

Det vel heller du som er fordomsfull.

 

Vil du risikere at barnet blir mobbet? Barn er ikke noe man skal eksperimentere med!

 

Hvis du på død og liv må ha deg en kjeledegge så skaff deg en hund!

 

Barn behøver da ikke å bli mobbet for å ha homofile foreldre.

Det foreligger ingen studier som viser at barn av homofile foreldre blir homoseksuelle, kjønnsforvirret eller mer mobbet enn andre barn. Forskning viser at disse barna i svært liten grad blir påvirket av foreldrenes seksuelle legning.

 

Man eksprimenterer da ikke med barn hvis homofile har omsorg for barnet!

Her står det litt mer om homofile familier.

Endret av -Twix-
Lenke til kommentar

Vil du risikere at barnet blir mobbet? Barn er ikke noe man skal eksperimentere med!

 

Hvis du på død og liv må ha deg en kjeledegge så skaff deg en hund!

Hvordan risikerer homofile foreldre at barnet blir mobbet? Det er sammfunnets holdninger som her må holdes ansvarlig, mener jeg. Da jeg var barn var det ikke uvanlig å mobbe de i klassen som kom fra fattige familier -- er dette også deres foreldres skyld? Var de heller ikke skikket til å ha barn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Man kan finne artikler som bekrefter at det finnes hekser og troll!

 

 

 

Selv om det blir offtopic, så kan du gjerne komme med de ! :)

 

Poenget mitt er at barn kan være forferdelig stygge mot hverandre. Spesielt om det er noe som er annerledes med de.

 

Hvordan tror du det er for en ungdomsskole-elev å invitere medelever hjem, og de finner ut at begge foreldrene er menn? Tror du ikke ryktene går på skolen?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at barn kan være forferdelig stygge mot hverandre. Spesielt om det er noe som er annerledes med de.

 

Hvordan tror du det er for en ungdomsskole-elev å invitere medelever hjem, og de finner ut at begge foreldrene er menn? Tror du ikke ryktene går på skolen?

Igjen: hvordan er dette de homofile foreldrenes skyld? Disse medelevene gjenspeiler samfunnets fordommer -- fordommer vi er på god vei til å få bort, blant annet ved å gi homofile de samme rettigheter som alle andre individer har i dette landet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Man kan finne artikler som bekrefter at det finnes hekser og troll!

 

 

 

Selv om det blir offtopic, så kan du gjerne komme med de ! :)

 

Poenget mitt er at barn kan være forferdelig stygge mot hverandre. Spesielt om det er noe som er annerledes med de.

 

Hvordan tror du det er for en ungdomsskole-elev å invitere medelever hjem, og de finner ut at begge foreldrene er menn? Tror du ikke ryktene går på skolen?

 

Nei, jeg tror ikke det er et så stort problem som du skal ha det til. Jeg vet at hvis jeg hadde hatt homofile foreldre og jeg gikk på ungdomsskolen, så ville ingen reagert på det. Nå er det også en god del år siden jeg gikk på ungdomsskolen, og jeg er helt sikker på at ingen av mine medelever hadde hadde brukt det mot meg :)

Lenke til kommentar

 

Poenget mitt er at barn kan være forferdelig stygge mot hverandre. Spesielt om det er noe som er annerledes med de.

 

Hvordan tror du det er for en ungdomsskole-elev å invitere medelever hjem, og de finner ut at begge foreldrene er menn? Tror du ikke ryktene går på skolen?

Igjen: hvordan er dette de homofile foreldrenes skyld? Disse medelevene gjenspeiler samfunnets fordommer -- fordommer vi er på god vei til å få bort, blant annet ved å gi homofile de samme rettigheter som alle andre individer har i dette landet.

 

Hvem sin skyld det er spiller ingen rolle. Skal barnet lide bare fordi du har et prinsipp?

Lenke til kommentar

Hvem sin skyld det er spiller ingen rolle. Skal barnet lide bare fordi du har et prinsipp?

Hvis barnet lider, så er det relevant å spørre seg hvorfor det lider, som igjen da i denne debatten leder til om det er de homofile foreldrene eller det fordomsfulle samfunnet som fører til nevnt lidelse.

Lenke til kommentar

 

Hvem sin skyld det er spiller ingen rolle. Skal barnet lide bare fordi du har et prinsipp?

Hvis barnet lider, så er det relevant å spørre seg hvorfor det lider, som igjen da i denne debatten leder til om det er de homofile foreldrene eller det fordomsfulle samfunnet som fører til nevnt lidelse.

 

Om det er samfunnet som har skylden, hva så? Det rettferdiggjør ingenting. Ville du ofret et barn for å sette et eksempel?

 

Hvis du vil ofre noe for saken din så synes jeg du skal ofre deg selv, og ikke et uskyldig barn!

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

 

 

Hvem sin skyld det er spiller ingen rolle. Skal barnet lide bare fordi du har et prinsipp?

Hvis barnet lider, så er det relevant å spørre seg hvorfor det lider, som igjen da i denne debatten leder til om det er de homofile foreldrene eller det fordomsfulle samfunnet som fører til nevnt lidelse.

 

Om det er samfunnet som har skylden, hva så? Det rettferdiggjør ingenting. Ville du ofret et barn for å sette et eksempel?

 

Hvis du vil ofre noe for saken din så synes jeg du skal ofre deg selv, og ikke et uskyldig barn!

 

Vet du om noen med homofilie foreldre som har blitt mobbet(?), siden du mener det er så ille for et barn og ha homofile foreldre?

Du ofrer da ikke et barn hvis du er homofil og har omsorg for barnet.

Lenke til kommentar

 

Vet du om noen med homofilie foreldre som har blitt mobbet(?), siden du mener det er så ille for et barn og ha homofile foreldre?

Du ofrer da ikke et barn hvis du er homofil og har omsorg for barnet.

 

 

 

Det virker som du ikke har sympati for andre

 

 

## unødvendig lang quote fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Om det er samfunnet som har skylden, hva så? Det rettferdiggjør ingenting. Ville du ofret et barn for å sette et eksempel?

Utilitaristisk sett, ja, men jeg tror ikke det er nødvendig. Jeg tror samfunnet er modent til å ta et slikt steg nå uten at det krever et offer. Det er lite jeg har lest som tyder på at det forekommer lidelse blant barn med homofile foreldre, uten at en slik påstand baserer seg på udokumentert statistikk. Men du kan for all del forsøke å forandre min mening ved å henvise til vitenskapelig dokumentasjon som påviser lidelse blant barn med homofile foreldre.

 

Nå er jeg trøtt og burde legge meg, men jeg kan avslutte med et eksempel fra mitt eget liv: jeg er oppvokst i fosterhjem, og mine fosterforeldre ble anbefalt å holde dette hemmelig for mine medelever for å skjerme meg fra mobbing. Det viste seg selvsagt å være umulig, og da nyheten kom ut ble jeg et lett mål på grunn av min families annerledeshet. Da tok derimot min lærer raskt tak i klasserommet og begynt å legge ut for alle hvor fantastisk det var for meg å vokse opp med ikke bare én mor og én far, men to av hver; hvor mange flere gaver jeg derfor fikk til både bursdag og til jul; hvor mange som var glad i meg; etc.. Hun inntok en rolle og en holdning som hele samfunnet burde ha hvor vi ikke fokuserer på denne annerledesheten som noe rart som må beskyttes, men som noe fantastisk som burde feires. Og i mitt tilfelle fungerte nettopp det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det virker som du ikke har sympati for andre

 

 

 

 

Å det virker som du har null empati i det hele tatt. Du klarer virklig ikke å sette deg i andres situasjon. I tilegg er du fordomsfull og usakelig. Du svarte ikke på spørsmålet mitt en gang.

 

Du har ikke kommet med noen bevis på at barn av homofile blir mobbet mer enn barn av heterofile. Ikke har du funnet disse artiklene dine om at hekser og troll finnes heller. Grunnen til at jeg spurte om du kjente noen som er barn av homofile og som opplever/har opplved mobbing er fordi det virker som du har erfaring med at barn av homofile blir mobbet. Derfor jeg spurte deg. Hvis du hadde det så kunne du jo skrivet det. For nå virker det bare som dette er noe du er fast bestemt på, og du vriker også utrolig fordomsfull når det gjelder homofile foreldre.

 

 

## unødvendig lang quote fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La homofile stifte familie? Har du gått fra vettet?

 

Tja, jeg har faktisk "gått fra vettet" et par ganger, men ikke i denne saken. Twix har rett: Studier og det meste jeg i senere år har kommet over av anekdotisk bevis forteller at mobbing av homofiles barn er et forsvinnende lite problem. (Dog: Om du primært besøker amerikanske kristensider kan du få et annet inntrykk.)

 

For ordens skyld: Dette er ikke den første gangen vi har denne diskusjonen her på forumet.

 

Små barn bryr seg ikke. Eldre barn er istand til å forstå, og hvordan de takler det kommer an på omstendighetene. Det er da også slik at de barna som bekymrer seg for reaksjonene er de som har vokst opp i heterofile familier hvor den ene av foreldrene i ettertid står fram som homofil og bytter partner. For dem er dette selvsagt et sjokk. Men de som har hatt det slik siden de ble født/adoptert eller i alle fall siden førskolealderen har ingen problemer med dette.

 

Og det at små barn ikke bryr seg, betyr at deres venner heller ikke gjør det. De aksepterer uten videre at det finnes noen "mamma og pappa"-familer, noen "mamma og mamma"-familier, noen "bare pappa"-familier og så videre.

 

Det finnes selvsagt noen barn som tar etter sine foreldre som snakker stygt om den slags ved frokostbordet. Akkurat som det finnes barn som tar etter foreldrenes rasisme.

 

Det er unntak, og betyr ikke at homofile og innvandrere ikke bør få barn. Tvert om, jo flere av dem som får det, jo vanligere blir det, og jo mindre grunn gir det til mobbing. I min barndom var folk redde for at barn av "blandingsekteskap" (nordmann og mørkhudet innvandrer) skulle bli mobbet og ta skade av det,og brukte det som argument for at nordmenn ikke måtte gifte seg med mørkhudete. Idag er barna rundt oss av alle hudfarger og sjatteringer i alle fall, og det er helt greit.

 

På 80-tallet (trur eg) var det et par herværende partier som bekymret seg sterkt for barn med enslige mødre. Blandet med bekymringer for sedløyse og trygdebudsjetter. Men det viste seg at enslige mødre fikser foreldrerollen de også.

 

Det er bare slik at når noe er nytt, så møter det motstand. Enten denne er fornuftig eller ikke. Så også med homofiles mulighet til å bli foreldre.

 

I tillegg finnes det ingen studier jeg har sett som forteller at barn i av homofile har eller opplever en dårligere familiesituasjon. Om noe ser vi at noen homofile foreldre "overkompenserer" en smule for de antatte ulempene det måtte medføre. De blir ekstra opptatt av å være "gode foreldre" og melder seg frivillig til FAU og lignende verv. Men stort sett er de som folk flest, med passende doser av de problemer vi alle har med økonomi og forhold og annet.

 

Barn i homofile familier blir heller ikke "kjønnsforvirret". Andelen som når de vokser opp identifiserer seg som heterofile er omtrent den samme som i andre familier. Dog er homofiles barn gjerne mer åpne for andre legninger og livsstiler og noe mer åpne for eksperimentering for å finne sine preferanser.

 

Og ja, noen ganger må man stå opp mot urett. Og da er det ikke til å unngå at man kommer i skuddlinjen. Og noen ganger vil motstanderne "skyte" på barna. Det er selvsagt ikke ønskelig, men det er urimelig å laste de som uretten rammer for dette. Har man det som utgangspunkt så gir man de reaksjonære et uslåelig trumfkort mot all utvikling. Ironisk nok er de som advarer mot det de samme som får barn som mobber, de tar etter sine foreldres holdninger.

 

Mine sønner har (så vidt jeg vet) aldri mobbet noen. Tvert imot, når en kreftsyk gutt ble mobbet i andre klasse fordi han var skallet barberte de begge av seg håret i sympati. Det var alt som skulle til, og så var det ingen som mobbet lenger.

 

Jeg er ikke redd for barn til homofile, nesten all erfaring tilsier at de klarer seg utmerket. Jeg er redd for barna til de som sier de ikke kommer til å gjøre det. De, akkurat som barna til innvandringsmotstandere og andre reaksjonære er de som får problemer med å tilpasse seg en ny og anderledes verden. Vil noen av dem reagere med mobbing? Kanskje. I så fall er det synd på dem.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vil du risikere at barnet blir mobbet? Barn er ikke noe man skal eksperimentere med!

 

Hvis du på død og liv må ha deg en kjeledegge så skaff deg en hund!

Jeg forstår ikke hvordan du kan godkjenne et slikt åpenbart ugyldig argument!

 

Vil du nekte jøder å få barn? Vil du nekte negere å få barn? Vil du nekte folk med fregner å få barn? Gingers? Stor nese? lave? Feite? Spinkle?

 

Alle barn blir mobbet. Om kravet til å få barn er at man skal være nøyaktig lik alle andre så kan ingen ha barn. Dersom det ikke er kravet så har du satt en svært kunstig og subjektiv grense nøyaktig ved homofil/heterofil. En grense ikke mange andre er enig med deg i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og ja, noen ganger må man stå opp mot urett. Og da er det ikke til å unngå at man kommer i skuddlinjen. Og noen ganger vil motstanderne "skyte" på barna. Det er selvsagt ikke ønskelig, men det er urimelig å laste de som uretten rammer for dette. Har man det som utgangspunkt så gir man de reaksjonære et uslåelig trumfkort mot all utvikling. Ironisk nok er de som advarer mot det de samme som får barn som mobber, de tar etter sine foreldres holdninger.

 

Når jeg leste gjennom dette (for å rette de sedvanlige skrivefeilene), kom jeg på en anekdote:

 

Når jeg gikk i barneskolen var det en gutt i klassen som hadde foreldre som var humanetikere. De ba ham fritatt for kristendomsundervisningen. (Den gangen var det det man lærte barna, inklusive pugging av salmer og bibelsteder.)

 

Gjett hva argumentet mot var? At han ville bli mobbet av oss andre hvis vi visste at foreldrene var anderledes. Det ble han ikke, skjønt vi misunte ham at han hadde en grunn til å slippe unna. Men slik skyver konservative barna foran seg for å bevare status quo.

 

Nå husker jeg ikke lenger om han faktisk slapp.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å ha en fordom mot homofile sier vel mer om personen selv :wee:

¨Jeg skulle gjerne hatt to homofile/lesbiske som foreldrene enn "ingen" foreldre i det hele tatt.

 

 

Jeg har ingen foreldre, men jeg er helt enig.

 

Har man noe imot homofile og lesbiske er det personen selv som har et problem som burde fikses.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eneste grunnen til at jeg ja, har fordommer mot homofile, må være at de MÅ uansett hva FAEN de gjør, prøve seg.

 

Har forståelse for at en er homofil, men homser MÅ faen ikke prøve å legge ann på alle hver bidige gang. Det å gå i rosa klær hele året er sånn typiske ting..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...