Gå til innhold

Hva kan dette utstyret være verdt? (Canon New F-1 + objektiv og div. annet)


Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt kamera jeg fikk for noen år siden og som jeg knapt nok har brukt. Min bestefar, som var den forrige eieren, har antakelig heller ikke brukt det noe særlig.

 

Jeg har ingen peiling på fotoutstyr, men vurderer å selge det og lurer på hva det kan være verdt. Det er så vidt jeg kan se et "Canon New F-1"-kamera med "power winder" og en linse "Canon Lens FD 55 mm 1:1.2 S.S.C. Aspherical". Jeg vil gjette at det er fra første halvdel av 80-tallet (jeg kan nok finne nøyaktig årstall hvis det er viktig). Så vidt jeg kan se er det hele identisk med dette bildet bortsett fra at det står "S.S.C. Aspherical" og ikke "L" på linsa:

 

http://www.kenrockwell.com/canon/fd/images/new-f-1/D3S_6060-1200.jpg

 

Jeg har ikke tatt mer enn 10-20 bilder med det siden jeg fikk det, og så vidt jeg vet virker alt som det skal. Jeg tipper at det ikke er tatt mer enn et par hundre bilder med utstyret før jeg fikk det i 2006. Alt later til å være i svært god stand med få tegn til at det har vært brukt. Det er også en blitz, et stativ og en kameraveske som har plass til alt unntatt stativet.

 

Hva tror dere alt dette utstyret kan være verdt (kamera, linse, power winder (evt. blitz, veske og stativ)), enten hver for seg eller samlet? Jeg har prøvd å se etter andre bruktannonser, men er ikke helt sikker på hvor pålitelige de er.

 

Takk på forhånd for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kameraet er dessverre ikke verdt mange kronene, men objektivet kan du nok få noe for, største problemet er at det er et FD-objektiv og moderne digitale Canon speilrefleks bruker EOS-objektiver.

 

Interessen er ikke så kjempestor for dette objektivet, men det finnes nok noen som gjerne har lyst på dette så spørsmålet er hvor mye de er villig til og betale for det.

 

Det finnes ca. 15 stk tilsalgs på ebay og prisen varierer fra ca 5000.- til 12000.-, men som sagt du må finne en kjøper.

 

Det beste er og legge det ut for salg på foto.no sitt bruktmarked "gratis" og se om noen er villig til å betale for det.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Takk til begge for hjelpen. Jeg har kikket litt på nylig solgte kamera på ebay, og der kan det se ut som om de går for opp til et par-tre tusen litt avhengig av stand og ekstrautstyr:

 

http://www.ebay.com/sch/Film-Photography-/69323/i.html?_fspt=1&_sop=12&_from=R40&_mPrRngCbx=1&_nkw=%22canon+new+f-1%22&LH_Complete=1&LH_Sold=1&rt=nc

 

Jeg tror jeg kommer til å følge rådet om foto.no sitt bruktmarked, og jeg tenkte å selge objektivet for seg og kameraet med alt det andre utstyret for seg. Tror dere 1500-2000 kr for kamera, power winder, blitz, veske og stativ er realistisk, eller er det bare snakk om noen få hundrelapper?

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til: Så vidt jeg kan skjønne skal det også være med deksel til objektivet (både foran og bak, regner jeg med). Jeg oppdaget at dette ikke har fulgt med i utstyret jeg har fått. Er dette standarddeler som man kan bestille generiske versjoner av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...