Gå til innhold

Sony og Panasonic bryter OLED-samarbeidet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4k vil jo ikke bringe noe nytt til bordet når det gjelder responstid. I stedet får vi halvveis-løsninger med LCD-teknologi man har fiklet litt med. Jeg vil bare ha et bilde hvor du kan bevege kameraet rundt uten at ting blir uskarpe.

 

Bare prøv å se i førsteperson i et spill og spinn figuren din rundt, selv med en "gaming-skjerm" så blir bakgrunnen ullen. Men vi er blitt så vandt til det at vi ikke merker det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

det beste er ikke 4k skjerm, det er heller ikke 1080p OLED skjerm, det er en 4k OLED.

Nettopp.

 

Å si at de velger å fokusere på 4K betyr med andre ord at de ikke gidder å lage noe bra, men at de ønsker å melke kundene litt på LCD-standarden først. Har sikkert noen dyre LCD-fabrikker som ikke har hentet inn maks fortjeneste enda...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

4k vil jo ikke bringe noe nytt til bordet når det gjelder responstid. I stedet får vi halvveis-løsninger med LCD-teknologi man har fiklet litt med. Jeg vil bare ha et bilde hvor du kan bevege kameraet rundt uten at ting blir uskarpe.

 

Bare prøv å se i førsteperson i et spill og spinn figuren din rundt, selv med en "gaming-skjerm" så blir bakgrunnen ullen. Men vi er blitt så vandt til det at vi ikke merker det.

 

Med lightboost blir ikkje bakgrunnen ullen ;)

Lenke til kommentar

En sorgens dag for forbrukerene, 4K gimmick istedet for kvalitetsteknologi :(.

 

Eh? 4k gimmick? Jeg synes det er utrolig at det år 2014 fortsatt kommer til å selges 50-60" store skjermer med kun 1920x1080 opploesning.

 

Har nylig skaffet meg sony sin topp 46" tv, selv om den er veldig bra så er jo 1080p slett ikke nok. Den gamle mobilen min på 5,5" klarte jo samme opploesning.

 

Når det er sagt så er det jo beklagelig at vi ikke får begge to veldig snart, men heller 4k en oled for min del må jeg si.

Med det sagt så er jo begge to til salgs allerede, bortsett fra at det ikke finnes stoette for hdmi 2.0 til 4k tvene enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg tipper følgende:

 

Et ekte Apple TV vil være som en Bang & Oluson TV med noen begrensinger.

Disse vil man kunne oppgradere mot et solid tillegg i prisen

 

Nå er det jo usikker hvilket prisnivå de vil legge seg på men det er veldig sannsynlig at det vil koste såpass mye at bare ekte Apple fann vil ta seg råd til dem i begynnelsen

 

og så er det jo en viss fare for at de gjør de slik at man må ha overganger hvis man skal koble til dagens standardutstyr med unntatt av det som er merket med Apple

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eh? 4k gimmick? Jeg synes det er utrolig at det år 2014 fortsatt kommer til å selges 50-60" store skjermer med kun 1920x1080 opploesning.

 

Har nylig skaffet meg sony sin topp 46" tv, selv om den er veldig bra så er jo 1080p slett ikke nok. Den gamle mobilen min på 5,5" klarte jo samme opploesning.

 

Når det er sagt så er det jo beklagelig at vi ikke får begge to veldig snart, men heller 4k en oled for min del må jeg si.

Med det sagt så er jo begge to til salgs allerede, bortsett fra at det ikke finnes stoette for hdmi 2.0 til 4k tvene enda.

 

Så da går jeg ut fra att du ser piksler på en 60"? sitter du da 2cm unna? For jeg har ingen problemer med 1080p oppløsning på min 65" plasma i HD sendinger eller bluray 2.5m unna.

 

http://www.hardware.no/artikler/4k-uhd/154737?key=QvS2KrAm

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det skrikes etter 4K! Det er ingen som gidder å koste på filmene sine den oppløsningen. De blir bare tyvnedlastet allikevel. Så da samles alle rundt TV for å se værdama.

Det samme gjelder for 3D.

 

At det er bruk for spesielle opptak for buede OLED-skjermer har ingen tenkt ennå. Så i lang tid vil buen på den 4mm. skjermen kun ha til hensikt å holde panelet oppreist når pappa nyser.

 

Det blir nok:

"Rir igjen" 1950 med John Wayne i sort kvitt , 4:3, 4K, 60",4K, 3D OLED. HiFi, Dolby og Surround 7. :rofl:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...